Noen fligter er satt opp med crewchange, men fortsatt går altfor mange med T/R crew. T/R crew er ødeleggende på mange måter. Det tåler som dere har påpekt ikke delays, videre er man praktisk talt ubrukelig dagen etter en T/R LPA pga. Subpart-Q minimum nedhviling. Dette medfører at hver gang man sender et crew T/R kanari øker man crewbehovet med et crew dagen derpå.
Jeg VET jeg hadde stopp på LPA i november og jeg VET jeg skal ha stopp på TFS nå i januar.....![]()
DY virker å slite litt fra holmen ikveld..![]()
---
... og med dette mente du...hva...?
(ja, jeg vet jeg stilte spørsmål ved DY's crewplanlegging på Canaries...;-)
Tally-Ho
DY har crewovernatting på både LPA, TFS og ACE. Det er OSL og TRD basert crew som overnatter på Holmarna. Men i forbindelse med julehøytiden har man programmert noen flighter med tur/retur crew. I går var det flygelederstreik på LPA etter det jeg har hørt og slottider som hele tiden ble endret, med det til følge at crew gikk ut på arbeidstid. Situasjonen er nå løst og alle crew, pax og fly er hjemme igjen der de skal være![]()
Jeg vet heller ikke hva det var som skjedde med nettopp denne turen. Eller har det noe med den høytiden vi akkurat har vært igjennom, og at alle har vært hjemme??
Ja SK-crew tror jeg neppe har hatt stopp på Kanariøyene overhodet,
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.