DY 125 Stavanger - Bergen 23. sept

DCHalvorsen

ScanFlyer Silver
Medlem
Hei

Pleier normalt å få med meg reg'en på de maskinene jeg flyr, men i kveld var det helt umulig, så håper på hjelp for denne flighten. (Flyet var i rute i regntungt vær både i Stavanger og Bergen, noe over halvfull kabin for det meste med studenter som hadde vært i Stavanger for helgen).

Det er nok dessverre dårlig belegg på ruten ja =/

Så dårlig at Norwegian gikk ut i BT nå i uken og sa at hvis ikke passasjertallene bedrer seg, så legges ruten ned..!

Det er veldig synd hvis dette skjer, er viktig at man gir SK konkurranse på denne ruten..!

Er det denne søndag kveldsavgangen SVG-BGO-SVG du tenker på som kanskje skal legges ned?

Jeg tenker på hele ruten..!

Var som sagt en artikkel i BT nå i uken der Anne Grethe Ellingsen gikk ut og uttale at belegget på ruten var dårlig =/

Og hele ruten skulle legges ned hvis det ikke skjedde en bedring :(

De uttalte det hvertfall..!

Blir veldig spennende å se hva som skjer framover angående den ruten hvertfal..

Jeg vet om mange som må ty til andre transportmiddel hvis de legger ned =/

Ifølge deres sjef for vestlandsrutene var belegget meget godt på deres 11 daglige avganger..

Tror dette har noe med å gjøre at oljeselskap som spesielt Statoil er en veldig god kunde for SAS på denne ruten..!

Han uttalte også at det var få hos de som reiste på billigbilletter på denne ruten, og det gir gode penger i kassen :)

Takker for opplysningen om KKO. Jeg reiste for øvrig nedover med DY 116 (BGO 16:25 - SVG 17:00) fredag 21. sept, og den flighten var nesten fullsatt. Mitt inntrykk av Norwegians rute mellom Bergen og Stavanger er at den nyttes av fritidsreisende, mens forretningsfolkene reiser med SAS. Mulig Tides skrantende Flaggrute (hurtigbåtforbindelsen) vil nyte godt av en evt. nedleggelse av DY's tilbud mellom de to vestlandsbyene.

Ville vært utrolig synd viss SVG-BGO med DY blir nedlagt. Noe jeg ikke trur skjer men kanskje reduseres. Trur nok Norwegian prøver å gjøre noe med dette.

Det får vi hvertfall håpe :)

Folk må nå kjenne sin besøkelsestid og velge DY når man flyr BGO- SVG..!

SK har håpløse dyre billetter for oss som må betale dem selv :(

Hvertfall hvis det er snakk om en helg i Stavanger, noe som jeg ofte gjør..!

fløy SVG-BGO med DY, 16 August i år, og passasjertallet var drøye 25 stk.. og tror nok DY vett at beleget er dårlig, når de stiller med 3 ansatte (2 piloter og en 1 purser).

Blir ikke overasket om ruten legges ned, men trist vil det bli.. har godt av et billig alternativ til vestlandets hovedstad:)

har fløyet med norwegian stvg-bgo ruten en gang før og da va belegget omtrent nesten fult.. husker ikke når det va og hva tid på dagen det va..

Stavanger - Bergen / Bergen -Stavanger sliter gjerne litt med enkelte avganger enkelte dager... Tenker da gjerne tirsdagene og onsdagene spesielt. Ellers har jeg inntrykk av det er flere påstigende i Stavanger, enn i fra Bergen. Fredag, Lørdag og Søndag er flyene så og si fulle. Vet Norwegian hadde en kveldsavgang i sommer fra Stavanger til Bergen, m/ retur. Dette var vel ikke helt den største suksessen? Og der var det gjerne helt ned i 30 pax som fløy. Enkelte avganger kan fjernes enkelte dager. Men å legge ned hele ruten. TVILSOMT :old

Ruten går stort sett bra fredag, lørdag og søndag. Søndagsavgangen kl. 20.55 er så å si alltid helt full. Problemet er mandag til torsdag, der man har prøvd ulike rutekombinasjoner uten å lykkes. Det har for eksempel blitt prøvd med to morgenavganger Bergen-Stavanger - kl. 07.10 og kl. 08.10 (kl. 07.10 og 08.05 fra Stavanger), i og for seg bra for forretningsreisende, men det hjelper lite når tilbudet senere på dagen er så dårlig: 14.45, 16.25 og 18.55 (kl. 15.40, 17.20 og 19.50 fra Stavanger). Passasjertallet på Bergen-Stavanger-ruten ligger jevnt over på 50 til 60 passasjerer.

Forretningsreisende velger ikke Norwegian på denne ruten, og jeg tror at Norwegian nå må innse at slaget er tapt og begrense ruten til noe a la Bergen-Trondheim, med to daglige avganger. Denne går til gjengjeldt meget bra - sett i forhold til kabinfaktoren i alle fall. Den store inntjeningen får man ikke fordi man, som på Stavanger-ruten, stort sett har fritidsreisende.

Når det er sagt - skal du fly mellom Bergen og Stavanger, kan du få helt suverene billettpriser hos Norwegian. Du betaler som regel 200-lappen for billetten, bare søk selv på norwegian.no! Populært blant studenter.

Da fant jeg igjen avisen der denne artikkelen stod angående denne ruten.. :)

Artikkelen var ikke å finne på internett så jeg har skrevet hele greien selv ;)

Tomme flyseter truer BGO - SVG

Norwegian sliter med å få passasjerer på flyruten BGO- SVG. Nå truer selskapet med å legge ned hele ruten.

Mens selskapet øker passersjertallet på andre flyruter, uteblir reisende mellom de to byene. - Vi skjønner ikke hvorfor bergensere kjøper flybilletter som er mer enn dobbelt så dyre hos vår konkurrent når de skal fly mellom BGO og SVG. Hvis ikke passasjertallet øker raskt, må vi legge ned ruten og heller satse andre steder, sier Norwegians informasjonsdirektør Anne Grethe Ellingsen.

SAS Norge har ikke det samme problemet. Ifølge distriktssjef Arnt Haugland har deres fly godt belegg, og ruten med 11 daglige avganger er lønnsom. - Men vi ser jo at det er forholdvis få som reiser med lavprisbilletter. Årsaken er at BGO-SVG er en typisk pendlerrute og forretningsrute, der de fleste passasjerene er avhengig av fleksible billetter og ruteopplegg, sier Haugland. BGO-SVG er en av de aller korteste rutene som traffikeres med jetfly av typen B 737, som både SAS og Norwegian opererer.

Dette er hentet fra BT onsdag 19 september på s. 9

Back