Dust 3.0

En gang jeg skulle på tjenestereise fra Stavanger til Bodø møtte jeg opp på flyplassen intet mindre enn én dag for tidlig. Det var jo litt flaut.

Én dag bare? Det er jo ingen ting, har stadig passasjerer som møter opp en hel uke for tidlig eller sent, noen bestiller jo feil med flere måneder imellom. Har selv bestillt feil returdato for noen år siden, det er jo bare én bokstavs forskjell mellom juni og juli... :p :headbang

Én dag bare? Det er jo ingen ting, har stadig passasjerer som møter opp en hel uke for tidlig eller sent, noen bestiller jo feil med flere måneder imellom. Har selv bestillt feil returdato for noen år siden, det er jo bare én bokstavs forskjell mellom juni og juli... :p :headbang
Det skal godt gjøres å slå min eneste datofeil ved bestilling. Det var onsdag morgen fra flyplassen i New Orleans at jeg oppdaget at jeg hadde booket retur en måned senere. En vanlig onsdag fra New Orleans ville ikke vært særlig problematisk, men dette var morgenen etter mardi gras.

Hehe jeg satte meg på et NSB tog en dag for tidlig. Heldigvis oppdaga man det før toget begynte å kjøre da det kom noen andre og satte seg på plassen. Var ikke verre enn at jeg bare venta til neste dag med å dra, da det var ferietid og ikke hadde noe jeg skulle rekke allikevel.

Ikke sååå dust, but still.

Skulle booke Virgin America LAX-PDX, og kunne ikke skjønne hvorfor de to direkteavgangene gikk nesten samtidig. Tok urovekkende lang tid før jeg kom på AM/PM.

(Jeg skulle jo uansett ikke fly direkte, og ingen av klokkeslettene passet meg)

Var på Samoa og der var det egentlig ikke all verdens å ta seg til,så en rask kikk så fant jeg ut at Pago Pago på Amerikans Samoa var bare 30 minutter flight unna. Bestilte flight på Samoa Air.etterelleranna å hotel på hotels.com. Da morgenen for avreise kom så gjorde man en siste sjekk av bookinger. Litt surprised ble man da man så at hotelletovernattingen var bestilt for igår å flighten for idag.. datolinjen imellom øyene hadde man ikke fått med seg. Prøvde en ny hotel booking men prisen var da på flere tusen og utflukten ble droppet

Det er ikke noe for amatører å booke turer frem og tilbake over datolinjen. Hadde engang booket en flight som startet 20. og landet 22. Hadde så hotell 22. til 26. på Tonga og etter litt mere flyging hadde jeg booket hotell 25.-27. på Rarotonga. Da må man holde tungen rett i munnen. Tripit gikk helt i surr.

Reiste engang rundt i Australia: Sydeny-Uluru-Cains-Sydney. Sydney og Cains ligger vanligvis i samme tidssone, men Sydney har sommertid som Cains ikke har. Og Uluru ligger en halvtime etter disse. Mens jeg reiste rundt gikk de over til sommertid. Må innrømme at jeg måtte tenke meg om et par ganger hver gang jeg stilte klokken.

Last edited:
Hadde en tur til Røros med DAT for et par år siden. Avreise 31. oktober og hjemreise 1. november. Ved oppmøte på Røros var det ingen som kunne finne bookingen min... Returen var bestilt 1. desember. Kom meg hjem, men det ble dyrt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Siden vi kjører på mer eller mindre selvforskyldte tabber hadde jeg en fin en på Fornebu. Var kommet inn fra USA tidlig en morgen, trøtt som en Koala på Valium. Fant frem til riktig gate tre timer før avgang til Trondheim, og sovnet som en stein. Våknet med et rykk når det ble oppropt final call, og kom meg ombord glad og fornøyd. Crew skalket lukene og begynte prosedyre. Deriblant "welcome to this flight to Bergen...". Tror du ikke de hadde skiftet gate mens jeg var i drømmeland :8:
Dette var en stund siden (...) mens man enda sjekket (håndskrevne) billetter manuelt, og det var mye feilboarding. Spesielt ved skifte av gate som skjedde i stor skala på FBU.
Enden på visa ble at de taxet tilbake, og jeg måtte gå en ekte walk-of-shame fra langt bak i flyet forbi hundre sinte Bergensere :cry:

Enden på visa ble at de taxet tilbake, og jeg måtte gå en ekte walk-of-shame fra langt bak i flyet forbi hundre sinte Bergensere :cry:
Husker ikke hvilken flyplass det var jeg så en afrikaner i dress og med 2 stresskofferter komme med på priority boarding som jeg også hadde. Vedkommende gikk raskt helt bak i flyet og så seg forvirret rundt og spurte en av betjeningen som stod ved kjøkkenet bakerst. "Werre ise rowa numba one?".

Han hadde tydeligvis ikke flydd business før.

For et drøyt år siden publiserte ba.com en feilpris på F-billetter fra Tyskland til blant annet KUL og BNE. Jeg hev meg rundt, søkte litt fram og tilbake, stresset pga. at det var tidskritisk og endte opp med en booking. HAM-LHR-HKG-KUL-LHR-HAM. Jeg klinker inn bestillingen og mottar bekreftelsen. Storfornøyd. Så sjekker jeg bookingen en drøy time senere og legger merke til at hjemreise er en måned senere enn turen ned. Nedtur. Jeg var i gang med å finne en kreativ løsning på det, som involverte to turer til KUL i løpet av to måneder, men billettene endte opp med å bli kansellert relativt raskt.

Last edited:
For et drøyt år siden publiserte ba.com en feilpris på F-billetter fra Tyskland til blant annet KUL og BNE. Jeg hev meg rund, søkte litt fram og tilbake, stresset pga. at det var tidskritisk og endte opp med en booking. HAM-LHR-HKG-KUL-LHR-HAM. Jeg klinker inn bestillingen og mottar bekrefteften. Storfornøyd. Så sjekker jeg bookingen en drøy time senere og legger merke til at hjemreise er en måned senere enn turen ned. Nedtur. Jeg var i gang med å finne en kreativ løsning på det, som involverte to turer til KUL i løpet av to måneder, men billettene endte opp med å bli kansellert relativt raskt.

Ha ha... Jeg booket også på det "salget" og tjente 1000-1500,- på valuta når refund kom :)

Ellers... siden vi er inne på generelle f**k-ups så har jeg vel hatt min dose.

Spesielt de gangene jeg prøver å slå systemet. Det hender jeg får sånne innfall, og det ender forbausende ofte opp i full katastrofe. Sist gang på vei hjem fra Denver. Hvor jeg også, til slutt, kom meg hjem... med håndskrevet billett via et forblåst og nedsnødd Island... der en skroting stod i t-skjorte og de-icet SAS balja med piazzavakost og hageslange.

Men den som vel er best dokumentert er vel da jeg skulle outsmarte snøstormen i Tokyo.

https://insideflyer.no/forums/threads/når-prompen-treffer-vifta…-fnatingstyle.778/

Jeeez, for en dust

Er man skroting, så er man skroting ....

Har kun tabbet meg ut skikkelig en gang .. da jeg klarte å kjøpe billetter på en PM-flight mens jeg trodde det var AM .. Men dette var i onlinesalgets barndom og airTran hadde vært ute for dette før og løste det på ypperlig vis og fikset en treseter til meg og gutta på en i utgangspunktet smekkfull flight. Terningkast 7 til airTran der og spark i rompa til MOW.

Har kun tabbet meg ut skikkelig en gang .. da jeg klarte å kjøpe billetter på en PM-flight mens jeg trodde det var AM ..

Bomme på klokkeslett har jeg aldri gjort tror jeg (bortsett fra den gangen jeg var to timer for tidlig på Gardermoen, etter å ha stilt vekkerklokka feil og aldri sett på klokka før jeg var framme). Dato derimot...

Ellers... siden vi er inne på generelle f**k-ups så har jeg vel hatt min dose.

Men den som vel er best dokumentert er vel da jeg skulle outsmarte snøstormen i Tokyo.

https://insideflyer.no/forums/threads/når-prompen-treffer-vifta…-fnatingstyle.778/

Jeeez, for en dust

Dærsken... Legendarisk med Fnate i senga før du kom.
Jeg lurer på om crew følte "comfort-zone"-terskelen for å ønske deg virkelig "hjemme" ? Uansett - søtt gjort av crew, da.
Jeg hadde isåfall følt det meget søtt og koselig om det hadde hendt meg og Rocky-kosebamsen til sønnen min ... ;-)

Ok! Får ta min også.

Skulle brenne av litt bonuspoeng i fjor. Møte et familiemedlem i Danmark for dagstur og hyggelig måltid, og bestilte tur til CPH midt i fellesferien. Kostet avsindig mye og tilbaketuren ble betalt med vanlig cash+poeng da det var billligere.

Jeg flyr ned til CPH med morgenflyet til SAS og har en fin dag i CPH. Skulle så tilbake igjen og det lyser rødt i sikkerhetskontrollen i CPH når jeg skanner boardingpasset. Prøver igjen, men nei, det går ikke og jeg sjekker. Har bestilt 2 x OSL - CPH og brent nesten 80 000 poeng på dette. Cookies i nettleseren gjorde at den trodde jeg var i samme sesjon så jeg klarte å bestille samme reiser begge vei.

Damen i skranken kunne ikke gjøre noe, både DY og SK var fullbooket i fire dager fremover, så jeg måtte kjøre buss hjem. Smekkfull buss i bakfull tilstand, anbefales ikke! 8 jævlige timer fra start til ende.

Skal nevnes: måtte på jobb rett fra bussen. Den ankom om morgenen. Ikke opplevd værre dag på jobb siden jeg spiste carolina reaper ghost chili.

Last edited:
Gjorde en Hotwire hot deal på feil måned. Da trodde jeg alt håp var at ute, men de booket om uten å mukke da jeg ringte. Endte faktisk opp med samme hotell og pris også.

Utrolig hva som ordner seg om man er normalt høflig.

Skulle skjekke in på ARN for noen år siden, og var rimelig stressa da jeg trodde jeg var sent ute, dvs avgang om ca 35 min midt i rushtiden. Fikk beskjed om at jeg var usedvalig tidlig ute, hvorpå jeg spurte om han var litt ironisk. Han svarte neida, flyet ditt går i morgen. Og han hadde jo rett da. Spurte om det var plass på flyet, og det var det men, men var ikke villig til å booke meg om likevel pga bilettype. Endte opp med å kjøpe ny bilett litt senere på kvelden

Det som hadde skjedd var at jeg hadde sent en mail til reisebyrået om at jeg ønsket retur torsdag den 17. Problemet var at 17 var en fredag, og de booket billetten den 17.

Dumt av meg å ikke skjekke, men lite dumt a reisebyrået å ikke gjøre det samme. Fikk ikke refundert beløpet, så jobben endte opp med å betale dobbelt.

Back