Det skal godt gjøres å slå min eneste datofeil ved bestilling. Det var onsdag morgen fra flyplassen i New Orleans at jeg oppdaget at jeg hadde booket retur en måned senere. En vanlig onsdag fra New Orleans ville ikke vært særlig problematisk, men dette var morgenen etter mardi gras.Én dag bare? Det er jo ingen ting, har stadig passasjerer som møter opp en hel uke for tidlig eller sent, noen bestiller jo feil med flere måneder imellom. Har selv bestillt feil returdato for noen år siden, det er jo bare én bokstavs forskjell mellom juni og juli...:headbang
Husker ikke hvilken flyplass det var jeg så en afrikaner i dress og med 2 stresskofferter komme med på priority boarding som jeg også hadde. Vedkommende gikk raskt helt bak i flyet og så seg forvirret rundt og spurte en av betjeningen som stod ved kjøkkenet bakerst. "Werre ise rowa numba one?".Enden på visa ble at de taxet tilbake, og jeg måtte gå en ekte walk-of-shame fra langt bak i flyet forbi hundre sinte Bergensere![]()
For et drøyt år siden publiserte ba.com en feilpris på F-billetter fra Tyskland til blant annet KUL og BNE. Jeg hev meg rund, søkte litt fram og tilbake, stresset pga. at det var tidskritisk og endte opp med en booking. HAM-LHR-HKG-KUL-LHR-HAM. Jeg klinker inn bestillingen og mottar bekrefteften. Storfornøyd. Så sjekker jeg bookingen en drøy time senere og legger merke til at hjemreise er en måned senere enn turen ned. Nedtur. Jeg var i gang med å finne en kreativ løsning på det, som involverte to turer til KUL i løpet av to måneder, men billettene endte opp med å bli kansellert relativt raskt.
Har kun tabbet meg ut skikkelig en gang .. da jeg klarte å kjøpe billetter på en PM-flight mens jeg trodde det var AM ..
Ellers... siden vi er inne på generelle f**k-ups så har jeg vel hatt min dose.
Men den som vel er best dokumentert er vel da jeg skulle outsmarte snøstormen i Tokyo.
https://insideflyer.no/forums/threads/når-prompen-treffer-vifta…-fnatingstyle.778/
Jeeez, for en dust