Dusseldorf - transfer/spørsmål etc

Re: Dusseldorf - transfer/spørsmål etc

Fytti HÆLVETE aldri noen sinne mere flyplassen i Dusseldorf. Møkkaflyplass, til tross for at de har et veldig kult sky train.

Et sted mellen 1,5 og 2 timer i kø for å komme gjennom sikkerhetskontrollen. Og uavhengi av køene i kontrollen så virker hele flyplassen voldsomt underdimensjonert i forhold til antall passasjerer.

40 min venting der sist søndag. Dog som mange andre europeiske flyplasser har også de for få ansatte i sikkerhetskontrollen om dagen

Kona rapporterte om noe lignende fra HAM for noen uker siden

Fytti HÆLVETE aldri noen sinne mere flyplassen i Dusseldorf. Møkkaflyplass, til tross for at de har et veldig kult sky train.

Et sted mellen 1,5 og 2 timer i kø for å komme gjennom sikkerhetskontrollen. Og uavhengi av køene i kontrollen så virker hele flyplassen voldsomt underdimensjonert i forhold til antall passasjerer.
Hvis man sammenligner med Storbritannia, Nederland og Skandinavia er Tyskland veldig dårlig organisert når det gjelder flyplasser (og mye annet)

Düsseldorf er gode på parkering og korte avstander, men sikkerhetskontrollen er typisk tysk, med andre ord fullstendig kaos og anarki.

Hvis man sammenligner med Storbritannia, Nederland og Skandinavia er Tyskland veldig dårlig organisert når det gjelder flyplasser (og mye annet)

Düsseldorf er gode på parkering og korte avstander, men sikkerhetskontrollen er typisk tysk, med andre ord fullstendig kaos og anarki.

Sant nok, men for fremtidige lesere av tråden: man kan kan ta hvilken som helst av sikkerhetskontrollene uavhengig av hvilken “terminal» flyet går fra. Maks 10-15min å gå uansett.

Jeg har da fløyet mange ganger fra tyske flyplasser, både Berlin Schønfeld, Frankfurt og Munchen, men aldri opplevd noe i nærheten av det vannviddet jeg opplevde i Dusseldorf på fredag. Senest i august fløy jeg fra Munchen, og det på en søndag ettermiddag. Akkurat da EM uka var ferdig i byen. Og null problemer.

Skal fly via Dusseldorf i morgen. Har ca 90 min på Transfer.
Seperate billetter fra "reisebyrået" vi kaver med på arbeid.

SK ned dit og Condor (757-300!) videre. Er det håp?

gahh, jaja. Det får gå som det går.

Dere satset på Bongos Tryllereiser ved siste utlysning, skjønner jeg.

Nå tenker jeg kanskje du er noe urettferdig ovenfor Fnate, Tellef og Helge.

Kommer jo an på om det er bagasje eller ikke?

Med håndbagasje kan man jo gå rett fra gate til gate, så lenge man sjekker inn på nett

Selv med bagasje burde det gå, SAS og Condor har Interline avtaler

Selv med bagasje burde det gå, SAS og Condor har Interline avtaler

.. men separate billetter. En slam dunk i vår tid, men i dag er det ikke alltid så lett. Men det er lov å spørre.

Ja, de pleier å sende deg i feil himmelretning i tillegg. ;)

Vel. Jeg er litt skeptisk alikavel. Jeg dropper bagasjen. Kjøper bare greier på destinasjon.
Men pga en eller annen utrolig versjon av en booking, hvor jeg booket full flex alle veier endte jeg opp med separate billetter og beskjed om at jeg må sjekke inn på nytt i Dusseldorf.
Condor kundeservice hadde ikke annen beskjed enn at jeg måtte sjekke inn på flyplassen da jeg hadde en eller annen funny booking som ikke lot seg online sjekke inn.
Reisebyrået var helt blank

Marerittet er jo midtsete mellom 2 tyske charter turister på bratwurstfylla i 4 timer.. (isåfall blir det sørpings normann i midtsetet)Opplegg. Update i morgen

Svært urettferdig faktisk. Gutta er veldig stødige på en del ting.

:DHer vi få en trip-report..!
Gleder meg allerede

Vel, denne tripreporten ble noe mindre dramatisk enn det lå an til.

SK2302 - Relativt bankers. Avgang 06.25 er borderline absurd tidlig.
OSL Gull Stugu - Slitt
SK816 var litt forsinket inn til Dusseldorf, men SAS damen i loungen på OSL hadde ordnet gjennomgående boarding kort til meg. Ettersom at jeg ga blaffen i bagasje på denne turen, og må ut på shopping her i Las Palmas så var jo det en god løsning.
Jeg er fornøyd med SAS i sin helhet, det er fortsatt en del enkeltindivider som holder en høy service grad i det selskapet. Håper de identifiseres som så verdifull som de faktisk er.

Anyhow, dusseldorf...
Bare å labbe bort til terminal B. Stå pal der og vente. Tyskern er ganske god til å stå i kø, og jeg tror egentlig de liker det. For her skulle 275 pax minus meg stå helt ved gate.
Jeg tror ikke Tyskere liker PA systemer, for beskjedene der driter de i. Jeg var sannsynligvis vitne til ny europarekord i feil booking sekvens av "den gemene hop".

Så etter en orgie i at folk hopet seg enda mer opp og var tydelig forvirret kom jeg meg ombord, bestilte noen vodka og fikk sove relativt umiddelbart.
Våknet ved innflyvningen til LPA og var egentlig veldig førnøyd med det.
Condor har jeg dessverre lite å si om, eneste jeg husker er at lyden på sikkerhetsfilmene var veldig veldig høy og at 757-300 er ett VANVITTIG langt fly.

LPA er LPA, og der sto sjåføren og ventet.

Så, beklager :)

Last edited:
Back