DUS 1/3-09

WF-380

ScanFlyer Gold
Den første fine vårdagen kom 1. mars, og valget sto mellom en tur i skogen eller en tur til Düsseldorf for å se på fly. Jeg valgte å se på fly. DUS er en ganske interressant flyplass og passasjertallet er omtrent likt OSL, men med en del mer long-haul. Lufthansa og Air Berlin dominerer. Og så er det selvfølgelig en Starbucks å legge kaffepausene til.

Dette er første gangen jeg har forsøkt å fotografere fly, og jeg lærte fort at hverken utstyr eller fotograf er helt på høyden. Men selve flyene er nå ihvertfall fine om ikke bildene er så gode.

DSC00764e.jpg

Det første jeg fikk øye på var en A300 fra Lufthansa. Halen i forgrunnen tilhører en Air Malta A320.

DSC00760e.jpg

Aegean A320 til Thessaloniki.

DSC00763e.jpg

Noen av Air Berlins A330 har beholdt LTU-navnet. I bakgrunnen Air Berlin A319 og Blue Wings A320. Dette er samme fjernparkeringa som Norwegian bruker til kveldsflyet sitt.

DSC00770e.jpg

Turkish B738. Turkish flyr både til Istanbul og Ankara hele året.

DSC00772e.jpg

Air Berlin A330.

DSC00773e.jpg

Air France A318. Søt liten sak.

DSC00778e.jpg

Air Berlin A330 take-off.

DSC00782e.jpg

Air France A318 take-off.

DSC00783.jpg

Til slutt Air Berlin 737 i de gamle fargene til gate.

Dette er første gangen jeg har forsøkt å fotografere fly, og jeg lærte fort at hverken utstyr eller fotograf er helt på høyden. Men selve flyene er nå ihvertfall fine om ikke bildene er så gode.

.

Ingenting å skamme seg over her! Helt kurrant! :up:

Bra debut! Litt uheldig med siste bildet, men ellers ; over snittet av det som vises her ;). Bra!! :)

For en med lite kritisk sans som meg, så synes jeg disse bildene var flotte. Likte blide av A330 take-off.

Var selv på DUS i januar. Veldig mye Air Berlin der ja.

Back