Dugan’s modified MD-80 reverser gets American scutiny

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Dugan’s modified MD-80 reverser gets American scutiny

Engineers from American Airlines have closely examined a modified thrust reverser on a Pratt & Whitney JT8D-200 designed by Dugan Kinetics for Boeing MD-80s that could potentially cut fuel burn and reduce noise.

http://www.flightglobal.com/article...ns-modified-md-80-reverser-gets-american.html

getAsset.aspx
 
Re: Dugan’s modified MD-80 reverser gets American scutiny

By mixing ambient airflow with the jet exhaust, thrust is increased and substantial fuel savings is achieved during climb and cruise through use of the EP-80 Ejector/TR. Dugan has previously said the modified thrust reverser could cut fuel burn per flight from 6% to 12%.

Hvis det stemmer så er det en betydelig reduksjon i drivstoff forbruket.

Da er vel spørsmålet hvor dyrt dette blir å montere.
 
Re: Dugan’s modified MD-80 reverser gets American scutiny

Dette blir i praksis nesten det samme som å øke by-pass ratio på fan. Og dette er en markant forbedring i fuelburn på disse fuelslukerne.

Dyrt å få sertifisert, dyrt å montere. Men i en flåte som AA sin, er det MYE å spare på denne modifikasjonen.
 
Re: Dugan’s modified MD-80 reverser gets American scutiny

Det blir også mindre støy. De har planer om å sertifisere denne modifikasjonen,slik at den tilfredstiller kravene til STAGE 4:D
 
Back
Top