Dubai Air Show 2023

787-8 og 777-8 må de vel ha fått billig. Kan i grunn forstå 777-8 mtp at denne vel har lengre rekkevidde enn -9, men er ikke 787-8 nærmest "død" pga kortere rekkevidde og vesentlig høyere kostnader kontra -9?
 
Kjempeordre fra Emirates

55 777-9
35 777-8
15 787-10
20 787-8

https://twitter.com/airinsight/status/1723999148532269119



Forstår jeg det riktig skal 30 787-9 i en eksisterende bestilling overfører til flyDubai?


Ser ut som FlyDubai sin ordre teknisk sett er ny. Mens Emirates eksisterende på 30 787-9, økes med 5 maskiner og gjøres om til 15 787-10 og 20 787-8
 
airBaltic bestiller ytterligere 30 A220-300

https://twitter.com/airBaltic/status/1724025384230936584

We are thrilled to announce a significant milestone at the Dubai Airshow 2023: @airBaltic and @Airbus have solidified a firm agreement for 30 Airbus A220-300 aircraft, complemented by an option for an additional 20. This propels airBaltic towards a vision of operating a fleet of 100 Airbus aircraft by 2030, positioning us as the leading A220 customer in Europe and the foremost A220-300 operator globally.
 
Bilde av de store flyene på display.

https://twitter.com/RiyadhAir/status/1724672923351322742

F-9E4SdXwAEre0a
 
En trøsteordre fra Emirates til Airbus. 15 A350-900, så øker dermed ordren til 65 maskiner.

Det har vært mye snakk om en A350-1000 ordre, men forstår jeg det rett er de misfornøyde med garantiene Rolls-Royce kan gi på motorene.

https://www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2023-11-emirates-orders-15-more-airbus-a350-900s

Dubai, 16 November 2023 – Emirates has signed an order for an additional 15 A350-900s at the Dubai Airshow, taking its total order to 65 aircraft.
 
Back
Top