Du skal ha "festblære" når du reiser med SAS charter

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Re: Du skal ha "festblære" når du reiser med SAS charter

Originally posted by DY
Originally posted by FBU 4EVER
Originally posted by RolfL
kan inte tänka mig att SAS skulle utföra en Atlantflygning, som också tar ungefär 6 tim. österut, med likartat antal pax/crew och med bara 2 toiletter.

Hadde det ikke vært for fagforeningene,så hadde faktisk SAS gjort det! Jeg spøker ikke!
Charterflightene kom nokså plutselig på alle involverte,derfor fikk man ikke utredet eventuelle problemer i forkant.Men de gir et kjærkomment tillegg i kassa.
Men trenger man utredet dette så veldig. Trenger jo ikke ha mye i hodet for å skjønne at det blir lite hyggelig med 185 personer ombord i 6 timer og kun 2 toalett. Det kunne jeg fortalt dem gratis:D

Problemet med -800 visste man om,men det var ikke tid til å bygge om flyene og disse langturene med -800 var en del av pakka.Det var snakk om "alt eller intet",ganske enkelt.
Gratis ville det heller ikke ha blitt (med mindre du har noen triks i ludo?)
:biggrin

Originally posted by DY
Originally posted by RolfL
kan inte tänka mig att SAS skulle utföra en Atlantflygning, som också tar ungefär 6 tim. österut, med likartat antal pax/crew och med bara 2 toiletter.

Hadde det ikke vært for fagforeningene,så hadde faktisk SAS gjort det! Jeg spøker ikke!
Charterflightene kom nokså plutselig på alle involverte,derfor fikk man ikke utredet eventuelle problemer i forkant.Men de gir et kjærkomment tillegg i kassa.
Men trenger man utredet dette så veldig. Trenger jo ikke ha mye i hodet for å skjønne at det blir lite hyggelig med 185 personer ombord i 6 timer og kun 2 toalett. Det kunne jeg fortalt dem gratis:D

Problemet med -800 visste man om,men det var ikke tid til å bygge om flyene og disse langturene med -800 var en del av pakka.Det var snakk om "alt eller intet",ganske enkelt.
Gratis ville det heller ikke ha blitt (med mindre du har noen triks i ludo?)
:biggrin
Det var MIN informasjon til SAS som hadde vært gratis - og det står jeg ved.:D

Vi har 3 toaletter paa B737-800 (14/141) serien vaares, ett toalett for First Class og to for Economy. Paa -900 (18/149) satte vi inn et ekstra toalett i Economy saa det er totalt fire ombord. To toaletter paa 179 hoeres veldig lite ut...?

Dag

Originally posted by Dag Johnsen
To toaletter paa 179 hoeres veldig lite ut...?
Var defor jeg skrev at en ikke trengte utrede dette, men heller bruke hodet. Enig med Dag, det høres veldig lite ut med 2 toaletter. Selv konkurrenten har bedre "toalettdekning";)

Jeg innbiller meg at det bare var to toaletter på daværende Premiair A320 (179 pax) jeg fløy med OSL-LPA i nov. '01. Reagerte på at jeg synes det var for dårlig, folk stod rimelig lenge i kø for å komme på do.

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by LN-HAT
SASBraathens Løvstuhagen innrømmer i dagens VG (9.4) at valget av en 738 med kun 2 toaletter på 179 pax og en reise på 5-6 timer ikke har vært noe godt valg.. Dette er maskiner som er beregnet på domestic .... :alien:
I tillegg så kan jo de heller ikke tilby varmat på disse flyvningene

, men der tar du feil, det serveres varm mat ...

Fikk itte je.....hverken opp eller ned, det var i OCT04 OSL-LPA-OSL
:(

Burde jo være regler for sånt. På severingsteder o.l på land har man jo klare regler på hvor mange toaletter man er forpliktete til å ha til et visst antall gjester. 2 toaletter til 179 personer burde rett og slett ikke være lov.

Originally posted by OEH
Burde jo være regler for sånt. På severingsteder o.l på land har man jo klare regler på hvor mange toaletter man er forpliktete til å ha til et visst antall gjester. 2 toaletter til 179 personer burde rett og slett ikke være lov.
Ville også tro det var regler for slikt......men SAS er nok innenfor disse.
Ikke kan man gå utenfor å "lekke" heller :D

Back