Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

LN-TIB

ScanFlyer Gold
Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

http://www.nordlys.no/nyheter/article7485827.ece

Men disse tre fikk beskjed om at det ikke var ledig fly til Los Angeles før om èn uke?
- Første mulige fly med oss til Los Angeles er på tirsdag. Om de har fått beskjed om at de ikke kunne komme videre før på tirsdag må det bero i en misforståelse, sier Støback.

Ser ut som Norwegian nekter å booke om Economybilletter til Business selv om de har ledig på flyet tirsdag. Har DY juridisk dekning for dette egentlig?
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Om det stemmer kan DY bare begynne å grave seg ned. Jeg håper og tror at sannheten er en annen.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Såvidt jeg kan se av facebooksiden til en av de reisende, så har de fått tilbud om å kjøpe disse businessetene på tirsdag til 35000.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Virker veldig spesielt.
Regner med at man ikke drar til USA uten reiseforsikring.
Så dette må da definitivt kunne være en "innhenting av reiserute" ?
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Såvidt jeg kan se av facebooksiden til en av de reisende, så har de fått tilbud om å kjøpe disse businessetene på tirsdag til 35000.


Tydelig at DY ikke leker butikk. De prøver seg på en frekkis spør du meg.
Eller er det mulig at LCC policy'en er slik? Ikke tilby høyere klasse hverken eller.
Hadde det vært et allianse selskap så fyller en opp klassevis fortrinnsvis, skulle ikke det gå, så rykker man en klasse opp.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Forstår ikke helt at folk fortsatt flyr med Norwegian på disse rutene. Totalprisen er ikke særlig mer via en del andre selskap. Norwegian har for alt jeg vet et helt greit produkt, men med så masse rot (og mye større konsekvenser for de reisene når det først skjer noe), så virker det helt rart for meg at noen tar sjansen. Om det så bare er 5% mulighet for at du selv havner oppi dette, hadde ikke satset på at alt gikk greit.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Forstår ikke helt at folk fortsatt flyr med Norwegian på disse rutene. Totalprisen er ikke særlig mer via en del andre selskap. Norwegian har for alt jeg vet et helt greit produkt, men med så masse rot (og mye større konsekvenser for de reisene når det først skjer noe), så virker det helt rart for meg at noen tar sjansen. Om det så bare er 5% mulighet for at du selv havner oppi dette, hadde ikke satset på at alt gikk greit.

Ikke jeg heller. Men det virker som Kjos har en "menighet" som flyr med DY uansett. Fordi de tror SK og andre er mye dyrere.
DY er helt greit innenlands og til Europa, har flydd med de selv. På LH hvet jeg ikke. Men disse forsinkelsene frister ikke meg. Prisen er ikke mye lavere enn SK, om en skal ha med innsjekket bagasje. Og de skal vel de fleste når de reiser til USA eller Thailand.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Håper virkelig disse ungdommene får fikset reisen sin, totalt uholdbart av Norwegian (igjen) og PR-messig er dette selskapet den største katastrofen jeg har sett! Kommunikasjon kan de heller ikke, og når da flyene deres er forsinket i dagesvis (Som de har vært flere ganger) tror jeg dette er starten på slutten!

Inntektene går ned, overskudd blir underskudd og kostnader må kuttes. Spørs om ikke Longhaul-satsingen til hr Kjos begynner å få en bismak det er vanskelig å bli kvitt...

Men sier det jeg har sagt før: Unngå Norwegian på Longhaul, så enkelt er det...

Kim
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Jeg har blitt oppgradert JFK-OSL med DU/DY ved innsjekk på JFK, så jeg tror ikke at det er policy det dreier seg om.

Er nok mer bak denne historien...
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Men sier det jeg har sagt før: Unngå Norwegian på Longhaul, så enkelt er det...

Jaha?

LAX-maskinen gikk på rute den fra OSL, så om du fjerner tåken på *TC så hadde nok tonen hatt en annen lur.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Forstår ikke helt at folk fortsatt flyr med Norwegian på disse rutene. Totalprisen er ikke særlig mer via en del andre selskap. .

Tror ikke alle tenker kun pris... Direkteruter er ogsaa ofte godt likt. Noen liker faktisk ogsaa aa velge Norsk (uten aa dra igang denne storyen igjen - mange av oss ser paa firmaet som Norsk)
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Tror ikke alle tenker kun pris... Direkteruter er ogsaa ofte godt likt. Noen liker faktisk ogsaa aa velge Norsk (uten aa dra igang denne storyen igjen - mange av oss ser paa firmaet som Norsk)

Andre som sliter og - ref oppslaget I BA ==> http://www.ba.no/nyheter/article7486438.ece

utrolig at NAS ikke i større grad router om passasjerene enn gir beskjed om å vente i 5 dager.
Dette skaper jo utelukkende misnøye og dårlig omdømme.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Direkteroute er det jo ikke siden de startet i TOS.
Folk tenker jo ikke "what-if" heller..
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Håper virkelig disse ungdommene får fikset reisen sin, totalt uholdbart av Norwegian (igjen) og PR-messig er dette selskapet den største katastrofen jeg har sett! Kommunikasjon kan de heller ikke, og når da flyene deres er forsinket i dagesvis (Som de har vært flere ganger) tror jeg dette er starten på slutten!

Inntektene går ned, overskudd blir underskudd og kostnader må kuttes. Spørs om ikke Longhaul-satsingen til hr Kjos begynner å få en bismak det er vanskelig å bli kvitt...

Men sier det jeg har sagt før: Unngå Norwegian på Longhaul, så enkelt er det...

Kim

Jaha ja, du tar altså alt som media skriver som god fisk? Som med alle andre saker er det alltid to sider av samme sak.

Og dessuten, gitt at det som står i artikkelen faktisk er riktig, har de rett på innhenting av reiseruten.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Hei Thomas!

Har ikke noe med tåke eller om maskinen til LAX gikk på rute fra Oslo. Det mange reagerer på (jeg er en av dem), er at passasjerer som kommer i en slik situasjon gjentatte ganger i forskjellige settinger opplever at de ikke blir ombooket til andre routinger eller alternativer, men ofte må vente i dagesvis eller i dette tilfellet en hel uke før de får reise!

Dette gjelder ikke bare OSL-avgangene, men er en ting som også har skjedd fra ARN og CPH på longhaul hos DU/DY. Kjedelig for folk å miste en uke ferie bare fordi flyselskapet man forventer skal hjelpe dem gir f..., og kanskje enda verre for oss som er avhengige av å være spesifikke steder på spesifikke datoer jobbmessig. For oss er det uholdbart slik situasjonen er å bruke DU/DY dessverre..

Hadde ting vært annerledes hadde jeg gjerne flydd longhaul med dere jeg, men dere tar valget å ikke hjelpe folk til rerouting, ombooking til andre selskap med ledige plasser, da må dere forvente at en del reagerer på det.

Nothing personal!

Kim
 
Last edited:
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Men det virker som Kjos har en "menighet" som flyr med DY uansett.

Norwegian har en meget stor fanskare i Norge, og det er jo helt naturlig. De har brutt opp statsmonopolet til SAS. Selv om det nå er lenge siden, så er det flere som husker de rådende billettprisene tur/retur Nord-Norge - Fornebu i gamle dager.

Stiller også spørsmålstegn ved om ikke denne familien hadde reiseforsikring..?
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Hadde de gjennomgående billett?

Selger ikke Norwegian bare "punkt til punkt" billetter da? Var iallefall den unskyldningen jeg fikk når Norwegian fly nr 1 var forsinket slik at jeg ikke rakk nr 2. Måtte fint kjøpe ny billett uten å få refundert den ubrukte. Men de har i det minste fått ned prisene i det norske markedet så noe bra gjør dem.
 
Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Har virkelig håpet at DY skulle få langhaul satsingen sin til. Er stor fan av de som tør satse det lille ekstra for å lykkes. ;) Men nå begynner jeg virkelig å bli skeptisk. Selv om DY sier at de satser på å fly folk direkte point to point vil det alltid bli noen tilslutningsflighter med passasjerer fra andre steder. At ting går galt fra tid til annen hender selv de beste, men hvis DY ikke finner en bedre modell for sin praksis ved mistet connection så kommer dette problemet til å være stadig tilbakevendende.

Nå er det sikkert to sider av denne saken også, men for meg er faktisk det å komme frem sånn nogenlunde til oppsatt tid veldig viktig. Pluss at dersom ting går galt så kan jeg forvente en forsinkelse som ikke overskrider så veldig mye mer enn 12 timer. Slik det er nå tør jeg ta risikoen ved å velge dem på en jobbreise. Synd for det er egentlig noe jeg har hatt veldig lyst til.

I denne saken så går jeg ut fra at kunden har gjort alt rett og har de nødvendige forsikringene på plass slik at de kan bruke innhenting av reiserute og komme seg på tur.

Men forsikringsselskapene driver business dem også, hvis Norwegian lemper kundene sine videre i alle situasjoner kommer forsikringsbransjen til å se på om de generelle vilkårene også skal gjelde reiser med Norwegian. Det vil være et stort tap for selskapet, og det er dessverre rykter med litt hold i.
 
Re: Drømmeferien til USA gikk i vasken: - Elendig service av Norwegian

Selger ikke Norwegian bare "punkt til punkt" billetter da? Var iallefall den unskyldningen jeg fikk når Norwegian fly nr 1 var forsinket slik at jeg ikke rakk nr 2. Måtte fint kjøpe ny billett uten å få refundert den ubrukte. Men de har i det minste fått ned prisene i det norske markedet så noe bra gjør dem.

De markedsfører det ihvertfall som gjennomgående, ihvertfall gjorde de det da jeg fløy dem OSL-CPH-AGP i våres. Men kan jo være at de for det prøver seg og satser på at de som rammes ikke klager eller tar det videre til f.eks nemda
 
Back
Top