Drømmedagen på film

grindstein

ScanFlyer Silver
Drømmedagen på film

En vakker høsdag i 2009 hadde en bøfjæring sin siste arbeidsdag som SAS kaptein. Denne dagen fikk han gjørde noe som ikke manga andre avtroppende piloter har gjørt før.

Husker du da kommunestyret i Bø vedtok godvær fordi SAS-pilot Børre M. Albrigtsen skulle få vise frem hjemkommunen på sin siste arbeidsdag? Nå har Albrigtsen oppsummert den minnerike dagen på film.

Se filmen og lese historien her. Jeg fikk i allefall en stor klump i halsen av og se denne filmen ifra mine hjemtrakter i Vesterålen.

http://www.vol.no/nyheter/article405187.ece

Re: Drømmedagen på film

Å herregud, panfløytemusikken, jeg dævver!!! :lol:

Men knallfine bilda fra vesterålen, det e vel få plassa (med unntak av lofoten) som e like fin å se fra lufta :) Artig med løpanes kontakt med radioen.

Fantastisk. Og veldig fint at det fremdeles er rom for å gjøre slike ting.

Bra man har en viss innsikt i hvordan gjøre en grand final på en karriære! Flott opplegg, men jeg tror jeg dør omtrent like mye som Polaris mtp panfløyta som går og går og går og går og går... Men absolutt en verdig og fin ting å gjøre!

Veldig flott og verdig gjort!

Men et litt teknisk spørsmål:
På noen av bildene ser det ut som han er i et 45* stup ned mot bakken, med på instrumentene så ser du at han flyr i horisontalflygning. Hva er egentlig greia der, hvorfor blir det slik?

Bra film! Men helt enig med de som mener at panfløyte egner seg best i peisen..:)

Back