• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Drikke ombord i F (splittet fra US Airways tilbudstråden)

Hypern

ScanFlyer Rusty
Drikke ombord i F (splittet fra US Airways tilbudstråden)

Siden jeg hverken spiser hummer eller drikker sjampis må jeg kanskje ta med nistepakke i first? :lol:

Hehe det trengs vel ikke. :p Som F passasjer kan du få hva du måtte be om av mat og drikke. Men jeg håper at du ikke ber om økonomiklassematen for da faller poenget litt bort. Hva pleier du å drikke da? Vin? Vodka?

Last edited by a moderator:
Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Siden jeg hverken spiser hummer eller drikker sjampis må jeg kanskje ta med nistepakke i first? :lol:

Du bør nok snarest downgrades til CargoClass, der du tydeligvis hører hjemme!:colgate:

Hehe det trengs vel ikke. :p Som F passasjer kan du få hva du måtte be om av mat og drikke. Men jeg håper at du ikke ber om økonomiklassematen for da faller poenget litt bort. Hva pleier du å drikke da? Vin? Vodka?
OM det er Lufthansa så går det i Apfelschorle, ellers er det stort sett vann. Om de har godt utvalg tar jeg gjerne en ginger ale.

OM det er Lufthansa så går det i Apfelschorle, ellers er det stort sett vann. Om de har godt utvalg tar jeg gjerne en ginger ale.

Avholdsmann du da? I F burde det nesten være forbudt å være avholdsmann spør du meg. :rolleyes:

I F burde det nesten være forbudt å være avholdsmann spør du meg. :rolleyes:
Engang jeg fløy I C traff jeg noen jeg kjente som skulle fly bak gardinen, de kjente mine vaner og ba meg smugle godsakene bak til dem. :lol:

Eller er det vel anbefale å ikke drikke alkohol når man flyr.

Avholdsmann du da? I F burde det nesten være forbudt å være avholdsmann spør du meg. :rolleyes:

Hvorfor det?

Poenget med F er vel et behagelig sete, og god service, ikke å drikke mest mulig alkohol?

Hvorfor det?

Poenget med F er vel et behagelig sete, og god service, ikke å drikke mest mulig alkohol?

:up:

De som bare tenker på gratis spritt kommer seg vel aldri i F ;)
Og takk og lov for det.

Om jeg hadde kjøpt en billett i F så hadde det vært for å kunne slappe mest mulig av.

Huffda, kan vi ikke si at en kan smake på andre ting enn "sprit" "prosenten" etc.

Nyte litt av hvert av kvalitets drikker som en vanligvis ikke kjøper...:up:

Nyte litt av hvert av kvalitets drikker som en vanligvis ikke kjøper...:up:

Enig.
Men et lite paradoks for meg er at det ofte blir vel mye godt som skal smakes på i de eleverte klasser, noen ganger mer enn kroppen (min) strengt tatt har godt av, rett og slett en del mere alkohol enn det ville blitt hvis jeg satt bak gardina.

Ikke mest, men forhåpentlig best mulig.

Skal jeg ut å fly og ikke har noen grunn til å ikke drikke alkohol, dvs enten pga kjøring eller noe jobbrelatert, så ser jeg ikke noe grunn til å ikke ta seg noen glass. Og jo lenger flyturen er, jo flere glass rekker man jo ;)

Er man på tur så er man på tur, og da hører god drikke like mye med som god mat.

Ikke mest, men forhåpentlig best mulig.

Skal jeg ut å fly og ikke har noen grunn til å ikke drikke alkohol, dvs enten pga kjøring eller noe jobbrelatert, så ser jeg ikke noe grunn til å ikke ta seg noen glass. Og jo lenger flyturen er, jo flere glass rekker man jo ;)

Er man på tur så er man på tur, og da hører god drikke like mye med som god mat.

Joda, jeg er enig i det. Jeg er også tilhenger av å kose seg når man er på tur, og jeg tar gjerne en champagne eller en GT ombord i et fly når det serveres i kabinen jeg sitter i. Det beste jeg får ombord i et fly, er allikevel en god Coca-Cola med isbiter og sitron.

Poenget er uansett at man må få lov til å drikke hva man vil i F (og ellers), og at man skal få lov å fly - enten i F, C eller Y - og kose seg like mye selv om man ikke drikker alkohol.

Poenget er uansett at man må få lov til å drikke hva man vil i F (og ellers), og at man skal få lov å fly - enten i F, C eller Y - og kose seg like mye selv om man ikke drikker alkohol.

Tiltredes. Jeg må si at jeg gjerne tar et glass eller fem med noe godt i, men når jeg reiser i F/C er det den totale opplevelsen (mat, sete, lounge, generell service osv.) som teller.

Re: Drikke ombord i F (splittet fra US Airways tilbudstråden)

Jag kan inte annat än hålla med Martin 100%. Jag gillar att dricka champagne men jag tror inte att alla gör det och de som gillar något annat får gärna göra det för mig.

Re: Drikke ombord i F (splittet fra US Airways tilbudstråden)

Folk får drikke hva en vil, men føler det er et vist drikkepress ombord i F. Noe jeg liker. More champagne Mr???

Har allerede drukket en flaske champis her jeg sitter i F loungen til Thai i Bangkok, og klokken er nettopp passert 12. Heldigvis er det en lang flytur i vente:drink

Back