BSSW
Browncoat
In memory of:
Buksa mi, som endte sine dager i søpla etter å ha blitt utslitt så alt for tidlig...

Da kommer det en ny TR fra meg og jeg har denne gangen vært i en ny by.
Etter at Lufthansa hadde et bra tilbud i mars, som man ikke kunne si nei til, så ble det tur til Wien. Kontaktet en viss herre i byen der (

Avreise var 15 mai, og retur 18 mai. M.a.o. så ble det 17. mai der nede. Men jeg er ikke store 17. mai feireren, så det gjorde meg ikke så mye

Dagen før avreise fikk jeg sjekket inn, men fikk ikke lov til å velge nødutgang... Men fant for så vidt ut hvorfor på flyplassen dagen etterpå.
Avreise dagen… En svart Nissan Qashqai med hvitt skilt på taket fraktet meg fra Tananger til SVG, med et lite stopp for å få med seg en Transall som landet fra sør.
Denne gangen så reiste jeg ikke alene, denne bikkja ble med

I forsetet i taxien likte han seg godt
Og så Transall’en som landet

Etter å ha fått med seg denne så bar det videre til terminalen slik at jeg fikk sett om det var mulig å endre sete. Inne i terminalen så fant jeg en automat, som etter å ha blitt fóret med ett grått kort (

Fant en fra SGS ved den lille pulten der ved automatene, og han kunne fortelle meg at jeg var sjekket inn som barn... :drunk: Young at heart, er det ikke det de sier?

Fikk i hvert fall fikset saken, og fikk mitt sete ved nødutgangen

Siden man brukte mesteparten av dagen til å gjøre seg klar, så hadde jeg ikke fått tid til å spise noe. Så da jeg var igjennom sikkerhetskontrollen, og fått pakket pcen ned i trillekofferten igjen, så gikk jeg for å kikke om det var noe interessant på utsiden av terminalen.

Og selvsagt så måtte jeg også ha noe mat

Så bar det over i utenlandsdelen og sette seg ned å vente på at flyet fra FRA skulle komme inn. Man benyttet også tiden til å sjekke ut nybygget på terminalen, men man fikk ikke sett så mye, pga rett ned av rulletrappene var det en passkontroll som var stengt, og man kom seg ikke lengre...
Så da var det bare å sette seg ned å vente på flyet skulle komme.
Etter en liten time så dukket flyet opp...

D-ABIM ”Salzgitter” som er en Boeing 737-530.
...og det ble deboardet. Det var crewbytte på denne maskinen så det var et ferskt crew som fløy oss til FRA.
Kom seg om bord og fant setet mitt (9F) med grei plass til knær og bein

Taxet ut og tok av på RWY 36, så svingte vi østover og ned forbi SVG igjen...

…som ser slik ut fra lufta
To be continued