• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dornier 328 turbo prop

Karasg

Newcomer
Hei skal reise fra Oslo til Billund i morgen 0930. BA8266.

Hva er beste sete på dette? Har aldri reist med flytypen før.

På turbo-prop bør man sitte lengst unna propellen er min erfaring, ofte er det bakerst. Har ikke erfaring med Dornieren.

På turbo-prop bør man sitte lengst unna propellen er min erfaring, ofte er det bakerst. Har ikke erfaring med Dornieren.

Av erfaring har det med støy ikke all del å si med D328... men kan sikkert høre 2, 3 desibel mindre bakerst og fremst, men ikke noe serlig merkbar forskjell, å sitte bak motorene men under vingen er min favoritt... og på A setet som er mellom flyskroget og midtgangen ;)

Er 99% sikker på at Sun Air har sluttet å bruke TP versjonen av Dornier 328. Vil tro det er jetutgaven de kommer med.

1+2 seter i bredden. Jeg trives best på en enseter, gjerne nest bakerst eller raden foran.

God tur :-)

Beste hilsen Espen

Back