Domestic USA - gebyrer og service?

• Thread starter Thread starter SBT
  • Start date Start date

SBT

ScanFlyer Silver
Medlem
Nå har jeg booket både US Airways og American Airlines i 1. halvår 2012, domestic, men så leser jeg så mye negativt her i Flyprat om disse selskapene, at jeg lurer på hva jeg skal booke neste gang. Jeg fløy med Continental MIA - EWR, gratis mat og god service, men cabinpersonalet er jo ikke så vennlige slik man er vant til hos kjente europeiske selskaper.
Er det noen som kan nevne 3 amerikanske selskaper som har en service på domestic som er på nivå med det man får i økonomi hos de store selskapene i Europa ? Jeg måtte ut med en god del $ på US Air for kofferten, selv om den var under 20 kg., og på AA transatlantisk måtte jeg ut med $ 5 for en liten flaske vin. Vin til maten, ihvertfall en liten flaske er vel gratis på europeiske selskaper på slike langruter. Hvilke amerikanske selskaper kan man sammenligne med LH, SK, KL, LX og lignende ?

Re: AA begyner ta betalt for vindu og midtgang seter

...Jeg fløy med Continental MIA - EWR, gratis mat og god service, men cabinpersonalet er jo ikke så vennlige slik man er vant til hos kjente europeiske selskaper...Hvilke amerikanske selskaper kan man sammenligne med LH, SK, KL, LX og lignende ?

Hele røkla har vel gratis soft-drinks, og resten må du betale for, inkl. CO. Er vel bare(?) Southwest av de store som ikke har gebyr for alt mulig rart, inkl. bags. Generelt kan man si at status-kortene er mye mer verdt der borte når man ser alt man sparer av gebyrer.

Er vel noen småselskaper som har full-service, som Porter Airlines, som jeg fløy med for noen år siden, men de har jo litt begrenset rutenett.

Last edited:
Tenkte å foreslå Virgin America, men etter det jeg klarer å finne ut er det BOB der også. Men de er kanskje likevel et alternativ, har hørt mange positive rapporter fra fornøyde passasjerer.

Det er ingen selskaper som har gratis mat eller alkohol ombord i USA. Dersom du har status i Star, OW eller Skyteam, er bagasje gratis. Alkoholfri drikke er gratis.

Syns det er morsomt hvordan USA er helt motsatt av Europa mtp. bagasje: mange av lavprisselskapene har gratis innsjekket bagasje mens de tradisjonelle fullserviceselskapene tar seg betalt.

Er vel noen småselskaper som har full-service, som Porter Airlines, som jeg fløy med for noen år siden, men de har jo litt begrenset rutenett.

Leste gjennom den TRen og det så jo helt fantastisk ut :) Men Porter er jo kanadisk, ikke amerikansk ;)

Leste gjennom den TRen og det så jo helt fantastisk ut :) Men Porter er jo kanadisk, ikke amerikansk ;)

Det er jeg klar over. Nevnte det som eksempel fordi USA <-> Canada er omtrent som US-domestic å regne når det gjelder sevice etc. for de fleste selskaper

Det er ingen selskaper som har gratis mat eller alkohol ombord i USA. Dersom du har status i Star, OW eller Skyteam, er bagasje gratis. Alkoholfri drikke er gratis.

Hawaiian tilbyr ennå gratis mat til / fra Hawaii - valg mellom 1 varmrett eller en stor sandwich. I tillegg har de "oppgraderte" måltider til salgs. Alkohol må en betale for - men de har Hawaiian Microbrews (Maui Brewing Company og Mehana) Mahaolo!

Horizon er vel de eneste som tilbyr gratis Alkohol - Washington eller Oregon Rød eller Hvit vin - fra Stor Flaske (plastglass) eller Microbrew også fra Stor Flaske.

Er vel bare(?) Southwest av de store som ikke har gebyr for alt mulig rart, inkl. bags.

Och nu annonserar man om detta så här , jag tog fotot på FLL i oktober i år.

Attachments

• N938WN.jpg
    N938WN.jpg
    68.1 KB · Views: 308
Min desiderte favoritt i USA er JetBlue!

Terminal 5 på JFK har fri Wifi og er et herlig sted å vente. Du får med en bag gratis og ombord kan du drikke så mye alkoholfritt du vil og å mye snacks du vil. Så er det ekstra for stort måltid og alkohol. +at alle seter har tvkanaler og radio.

Og generelt trivelig service. Mye bedre enn Delta og United som jeg har prøvd tidligere.

Ja, jeg har også gode erfaringer med JetBlue. Velger generellt *A partnere, men å betale for bagasje er uaktuellt så da ble det noen utenfor aliansen.

Min er faring med JetBlue er ganske lik, hyggelig service, pene fly og godt tilbud om bord.

Har bare fløyet JetBlue 1 gang, men synes de er bedre enn de få andre amerikanske jeg har vært om bord på. Bestilte og betalte for 1 øl, - fikk 2. Skjermen mye større enn på SAS, - på United måtte jeg swipe kortet for å bruke skjermen. JetBlue 'even more space' koster omtrent halvparten av hva de setene med ekstra benplass koster hos United.

Har bare fløyet JetBlue 1 gang, men synes de er bedre enn de få andre amerikanske jeg har vært om bord på. Bestilte og betalte for 1 øl, - fikk 2. Skjermen mye større enn på SAS, - på United måtte jeg swipe kortet for å bruke skjermen. JetBlue 'even more space' koster omtrent halvparten av hva de setene med ekstra benplass koster hos United.

For ikke å glemme at JetBlue har 34" som standard pitch på A320.

En tur med dem i høst, og var veldig fornøyd.

Back