Domestic transfer i Canada

mcduck

ScanFlyer Gold
Hei

Ser at Air Canada har fikset litt på billetten min hjem fra Miami (feilprisingen).

Her er de gamle routingen:
attachment.php

Her er den nye routingen:
attachment.php

Betyr dette at jeg nå må gjennom passkontroll og toll i Canada på vei hjem, da jeg har et innenriks-segment, eller har Canada et system ala Thailand hvor de mikser internationale og domestic passasjerer på samme fly?

Ser forøvrig at flytype på AC883 er byttet fra 787-8 til 333 fra i går til idag.. hrmf... ;(

Attachments

• ac.png
    ac.png
    48 KB · Views: 499
  • ac1.png
    ac1.png
    35.4 KB · Views: 492
Betyr dette at jeg nå må gjennom passkontroll og toll i Canada på vei hjem
Enkelt og greit; jepp.

Mulig du må dette på vei bort også, da USA-flighter pleier å være i egne deler av terminalene i Canada (Er ikke sikker på YYZ). Dette fordi de har tollklarering på de største flyplassene i Canada (som i hvert fall YYZ, YUL, YVR, sikkert flere også).
Skal via YYZ neste måned, og kommer jeg på det kan jeg sjekke hvis ikke det er noen som er sikker som svarer etter meg.

Tok telefon til Air Canada og de var klare på at dette ikle var en gyldig retur. De sa jeg måtte ringe budgetair for å bli ombooket. Er en feilprising (147GBP), kan det by på problemer? Air Canada sa de skulle la oss fly på feilprisingen. Den første bookingen var jo lovlig så skjønner ikke hvorfor den ble forandret.

Hva syntes dere? Ringe eller bare reise?

Gi det noen dager, se hva som skjer, deretter så kan du eventuelt ta kontakt med selger/reisebyrå. Det er tross alt en stund til avreise.
40 min på YUL fra en A333 til en annen kan skape problemer. Heldigvis er det innland til utland, som er enklere.

Gi det noen dager, se hva som skjer, deretter så kan du eventuelt ta kontakt med selger/reisebyrå. Det er tross alt en stund til avreise.
40 min på YUL fra en A333 til en annen kan skape problemer. Heldigvis er det innland til utland, som er enklere.

Ringte Air Canada, de var helt klare på at denne returen ikke var gyldig. Så før avreise vil den bli forandret, enten av reisebyrået eller av Air Canada. Spurte om ikke de kunne gjøre endringen nå, men da sa han at så lenge jeg hadde bestilt via BudgetAir kunne de ikke gjøre noe før reisen var påbegynt.

Da tenker jeg... hvis ingenting skjer, så flyr jeg og håper på bedre klasse på returen (som sannsynligvis blir Miami-Toronto-London-Oslo i følge han på telefonen). Da blir det mer poeng (Hvis de booker meg i O, E, N, Y, B, M, U, H, Q, V), og ny 787-8 ;)

Last edited:
Helt urelatert til innenriks transfer i Canada, men la meg komme med et bittelite tips til deg for å gjøre transfer i Toronto på vei til Miami enklere. Sørg for alt i verden for at du får med deg et boardingpass som gjelder helt til Miami.

Du gjør ferdig immigration til USA i Canada, men for å få til det må du ha et boardingpass og hvis de ikke har gjort om på tingene sine er det en -1- skranke som håndterer dette for alle jumbolastene med passagerer. Da jeg var der i fjor overhørte jeg en spak vakt på walkietalkie som ymtet frempå om det ikke var på tide å hente inn "crowd controll"..

Immigration som burde gått lett som en lek tok plutselig ca 1,5 time på grunn av køståing.

Jeg fløy OSL-DUS-YYZ-FLL for en stund siden og da funket transfer til USA helt strålende. Rett inn i et eget område med 4-5 andre hvor vi ventet på at bagasjen ble godkjent, så gikk vi til en skranke og fikk stemplet passet. Gjennom alt på 10-15 minutter :)

Back