Dobbelt så dyrt med SAS

Discus

Galley Slave
Medlem
Dobbelt så dyrt med SAS

.....men bare til de får rettet opp feilen. SAS har blitt offer for samme som DY opplevde tidligere i høst. Dobbeltbelastning av kredittkort.

Bestilte du billetter hos SAS den 27. eller 28. oktober? Da er det stor sjanse for at beløpet er belastet kontoen din to ganger.

Det er kredittkortinnløserfirmaet vi benytter oss av som har kjørt listene dobbelt, forklarer informasjonsjef Knut Morten Johansen i SAS.

Firmaet han snakker om er Elavon, det samme som dobbeltfakturerte 800 Norwegian-kunder i mars. Den gangen tok det et halvt år før feilen ble oppdaget og kundene fikk pengene tilbake.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=523722

Re: Dobbelt så dyrt med SAS .......

Vi fikk dobbeltbelastet en billett bestilt hos WIAS i samme tidsrom.

Re: Dobbelt så dyrt med SAS .......

Feilen ligger utelukkende hos VISA. Verken SAS eller Widerøe har noen innflytelse på det som har skjedd denne gangen!
Men det er nå gitt melding om at Elavon/Visa har lykkes i å rette opp den doble listekjøringen, og at kundene er kreditert beløpene.

Last edited:
Re: Dobbelt så dyrt med SAS

sånt skjer jo med jevne mellomrom, og uten unntak er det "butikken" som får skylden, om den heter norwegian.no, sas.no eller wideroe.no (eller komplett.no). Skjerping, bankfolka! ;-)

sånt skjer jo med jevne mellomrom, og uten unntak er det "butikken" som får skylden, om den heter norwegian.no, sas.no eller wideroe.no (eller komplett.no). Skjerping, bankfolka! ;-)

Er det virkelig uskyldig dømt her?
For 4 uker siden trakk DY samme beløp to ganger fra min bedre halvdel. Hun ringte de, de beklaget og lovet å føre tilbake beløpet. Så langt har ikke noe skjedd. Dette var mastercard....Det beste er nok å betale med kontanter når man kommer til flyplassen^_^

Det er vel klart at i denne saken så er det, rent teknisk, ikke sas / wias sin feil. Men som kunde skal man ikke trenge å feilsøke og spore opp feilen, man skal klage til butikken, og regne med at de ordner saken. Er det noen få saker en gang i blandt så betyr det ingen ting. Blir det ofte et problem så bør butikken (eller nettsiden) vurdere en annen leverandør av betalingsformidling siden det er butikken som blir sittende med et dårlig rykte blandt kundene.

Jeg betaler aldri noe som helst på nettet med VISA, bruker altid Dinners / AmEx, eller til nød mastercard.

Jeg betaler aldri noe som helst på nettet med VISA, bruker altid Dinners / AmEx, eller til nød mastercard.

Hva er problemet med å benytte et VISA-basert kredittkort?

At jeg ikke har et slikt... Jo, jeg har ett, men det er "bilkortet" mitt, har vel 5000kr i kreditt, men gir 3% avslag på alt jeg handler på bensinstasjoner! Passer min bilbruk utmerket. Jeg shopper ikke for mer enn 5000kr i mnd på bensinstasjoner. Er glad i Dinners og AmEx fordi de har skikkelig kundeservice, så man faktisk kan ringe til folk som ordner problemet, og tar deg seriøst som kunde.

Hva er problemet med å benytte et VISA-basert kredittkort?
Hvis man har VISA debetkort er jo problemet at pengene trekkes fra konto - hvis man har kr.kort så kommer det "bare" på regningen....

Forøvrig er jeg ikke overrasket over feilene når VG avslørte underleverandørens navn. Hjalp en kunde å bytte leverandør etter mye krøll, og nu går alt så meget bedre.

Nei, kan ikke tenke meg at disse flyselskapene er helt fornøyde med Elavon, nå gikk det raskere å få fikset det hos Sk, Dy sleit en tid her (om de har fått fiksa det nå).

Back