DO228NG + Lufttransport (Bare jeg som har misset denne?)

Gjennomsnittbrukeren av iallefall dette flyindividet driter vel noget i hvordan flyet ser ut inni.... Forskere og gruvearbeidere, ikke akkurat Emirates First-classe-krevende mennesker :p

Nå er jo ikke Do-228NG laget utelukkende for Lufttransport heller da. :p

LN-FAB kommer helt sikkert med bilder inne i fra det faktiske flyet i morgen, evt jeg og LN-DAG også hvis vi klarer å trylle oss over gjerdet på noe vis.... Me får sjå.

Jeg regner med at dere tre klarer å fikse bilder av denne slik at jeg slipper å dra bort til Lufttransport.:cool:

Tror den er kommet til Svalbard ettersom Svalbardposten har en artikkel om dette flyet i siste utgave, kalt "Den lange veien hjem". Ligger desverre ikke på nettet.

Får litt fly-snacks fra Svalbardposten sendt til meg i løpet av uka (du veit du er flynerd når.....) - kan legge det ut på forumet hvis det er interesse for det :)

Når jeg tenker meg om kan jo "hjem" i artikkelen bety "hjem til Tromsø", ikke "hjem til Svalbard", så det er ikke sikkert resonnementet mitt var så godt. Men det kan du sikkert fortelle meg snart, Polaris. :)

Nei det var nok ikke helt heldig nei. Den godeste LN-LTS (Super Maursluker) stod å koste seg (i skyggen;)) utenfor Lufttransport sin hangar (Tromsø/ENTC/TOS) senest i natt. Den var dog borte i dag ca kl 13.00 da jeg kom ned hit. Litt dumt for jeg hadde håp om få ta noen "dagslysbilder" av kjerra også. Fikk riktignok noen nattbilder av den og så regner jeg med at den blir å se her senere. Det så ikke ut som om den hadde trukket innomhus i vinterkulda, så da har den nok dradd enda lenger nord...:fly

Last edited:
Da har jeg fått Svalbardposten x et par stk i posten, artig reportasje om flyturen fra Tyskland og til Norge. Svalbardpostens utsendte har fått være med på turen fra "Oberpfaffenhofen" til Gardermoen. Med mindre Birger Amundsen, som virker å være Svalbardpostens faste flynerd ( ;) ), har noe i mot det så kan jeg godt legge ut artikkelen her. Ingen interiørbilder, men på ett av bildene "kan du se" det er blå seter - så interiørbildet på side 1 stemmer nok.

EDIT: Og ja, flyet var i følge denne artikkelen estimert å dra til Svalbard i løpet av denne uken.

Last edited:
Back