Ditt reiseår 2011 -- Hva ble totalen?

Re: Ditt reiseår 2011 -- Hva ble totalen?

16 flights klokket man inn i år, hvorav en del innenlands i Norge pga førstegangstjenste.

Følgende selskaper fikk meg som passasjer:

KLM: 5
Widerøe: 4
Etihad: 2
Norwegian: 2
SAS: 1
Lufthansa: 1
South African Airways: 1

Følgende steder var man innom:

TRF
CPH
FRA
JNB
AUH
OSL
SVG
AMS
JRO
DAR
BOO

Til neste år blir vel størsteparten av flights mellom TRF/OSL og BOO, så får man se hva man finner på utpå sensommer/høst, når dimmepengene kommer!

18 x SAS
7 x WIF
2 x LT

Totalt 26 flights.

10 flights mellom Tromsø og Oslo, og mer skal det vel bli til neste år... :) SAS exclusive i år, blir iallefall ikke noe annerledes til neste år. Hyggelig møte med Svea Lufthavn og Lufttransport, samt første utenlandsturen min på 4 år til Island. Godt fornøyd.

2011 summerte til 83 legs.

Aegean: 2
Lufthansa: 1
SAS: 72
Thomas Cook Airlines: 2
United Airlines: 2
Widerøe: 4

Domestic: 62
Intra-continental: 17
Intercontinental: 2
Other: 2

Economy: 33
Business: 50

Window: 69
Middle: 6
Aisle: 7

Mest populære flygning
TRD-OSL/OSL-TRD = 28 stk

Beste:
Trur Sas ORD-ARN i business etter julebordet i SEA var årets. Dog, min første intercontinentale i C.

Verste:
Eg vil påstå eg har vore heldig i år. Igrunn lite å klage over.

2011 ble rekordår for meg ja. Jeg reiser ikke i jobb. Men har 25 flighter totalt i 2011. (14 stk. i 2010). Total reiselengde 29.681.

Alt på fritiden. Noen vanlige ferieturer med fruen og en ganske så spontan USA-tur på egenhånd er blant det som finnes i loggen. 7 flighter med Norwegian

6 flighter med KLM
3 flighter med SAS
2 flighter med Easyjet
2 flighter med British Airways
2 flighter med Air France
2 flighter med Delta Connection (Atlantic Southeast)
1 flight med Lufthansa

Nye flyselskap: Delta Connection (Atlantic Southeast)
British Airways
Easyjet
Air France

Nye flytyper: CRJ200ER, Boeing 737-900, Boeing 777-200ER og Airbus A319.

Beste opplevelse: Min første tur til USA. Med KLM og Delta på economy. I grunn ikke så verst. Plassen må nok forøvrig deles med min europa-rundt tur i oktober. SVG-FRA-LHR-ARN-OSL-SVG. Med ny kameralinse i bagasjen ble det en spottetur av det også, og spotting blir det mye fremover!

Verste opplevelse: AGP-LGW og LHR-SVG. Seks timer til connection som ble kraftig innsnevret pga. forsinket avgang fra AGP og massivt veiarbeid-kaos på motorveien rundt London. Men det gikk bra til slutt. Men vi hadde bare en snau time igjen å gå på etter innsjekk på LHR.

2012:

Foreløpig ser det ut til å bli en god del mindre reising og slike soloturer for min del. Grunnen til det er at vi ser for oss å flytte til California til høsten. Så da må det spares...

Mer om det en annen gang. Men blir litt flyving av det ihvertfall.

To flyturer i år!

Debuter: DY, TOS

Jobb: 2
Privat: 0
737-800: 2
DY: 2
Vindusplass: 2
Nescafe: 2
Muffin: 1
Sandwich: 1
Gledelig overrasket over service, profesonalitet og opplegget ellers: 2
Favorittreisemål 2011: Tromsø

Last edited:

Ny rekord!
Har i år flydd totalt 80 flighter, 144,426km (89,742 miles) og tilbrakt 222,34 timer i luften.

SAS: 29
Lufthansa: 21
Thai: 5
Norwegian: 4
Blue1: 4
bmi: 2
Swiss:2
United: 2
China Airlines: 2
Vietnam Airlines: 2
Jetstar Pacific: 2
Korean Air: 2
Asiana: 2
Ukraine Intl. Airlines: 1

Har følgende nye flytyper:
Airbus A300-600B, A330-300, A340-600
BAe Avro RJ85
Boeing B717, B737-900, B777-300ER
Embraer ERJ145, ERJ190

Planen er vel egentlig å kutte litt ned på reisingen til neste år, men foreløpig ser det ut til å fylle seg opp med flighter i de neste månedene også...

Det ble rekordår her i gården også med to nye selskaper: Jetstar Asia SIN-KUL og KLM ZRH-AMS

Antall flighter:
United 102, totalt 129.336 eqm som gir 1k med god margin
AA 78, totalt 86.210 eqm og ny status Executive Plat via OW Mega DO challenge. Hadde klart 100k dersom jeg ikke hadde satset på BA Silver
US Airways,Thai, Lufthansa, Singapore, ana og Continental, 57 flighter som man satt på BMI kontoen, totalt 76243 eqm, Gold fornyet for kanskje siste gang?
BA 16 flighter, upcoming LHR-ORD Club flight den 27. Som gir meg Silver

Kun en LCC flight i år som var Jet Star Asia, en fornøyelse

Hotellfronten ble litt mindre i år, mye dagsturer

49 Starwood Stays, Plat
28 Hyatt Stays, Diamond
16 Ritz Carlton, av disse 4 Marriott, rc gold via kreditt kort
6 IC som fersk RA. Herlig, blir mer i år. Kanon status kun for inviterte
4 a Club, (og de fortsetter å gi meg Plat)
6 hilton, gold fornyes via UA 1k

Beste flyopplevelse: FRA ORD I LH F sammen med 5 andre paa SMD 3
Verste flyopplevelse: ingen spesielt ille som jeg kan huske.

Beste hotellopplevelse: Park Hyatt Saigon
Verste: Sunway Resort KL

Last edited:

Ny rekord her også med 34 flights. TOS ble mest besøkt med 5 turer.

SAS 24
Norwegian 2
Thai Air 2
Singapore Air 2
KLM 2
Widerøe 1
Lufttransport 1

Nye selskap: Singapore Air og Lufttransport
Nye flyplasser: SIN, DPS, CPH og BGO
Beste opplevelse: SAS BKK-CPH i business.
Verste opplevelse: Norwegian OSL-BGO
Total flytid: litt i overkant av 57 timer

Året ender på rundt 43 flighter - har 6 flighter igjen før året omme - hvorav 14 timer i luften på julaften før julen kan feires hjemme i Portland.

Norwegian 16
Air France 12
Lufthansa 1
Virgin Atlantic 1
Virgin America 1
United 4
Air One 1
Ryanair 3
SAS 6

Kun et nytt selskap Air One
Ingen direkte dårlige opplevelser for meg - vel LN-RRG er kanskje det absolut værste flyet i denne verden.
Nye flyplasser: Rygge, Palermo og Catania
Best så langt i år: Upper Class Virgin Atlantic

Last edited:

Totalen ble 97.434km (60.543mi) fordelt på 42 flighter og ca 143 timer i luften. Alt utenlands, feriereiser fra egen lomme med utgangspunkt i SVG.

17 land ble besøkt på 3 kontinent (ok, Danmark og Oman ble det kjørt til)

Lufthansa ble mest utnyttet med 20 flygninger, mye grunnet billige billetter og US miles :D

SAS havnet skuffende på delt 4. plass sammen med TACA, med kun 3 flighter. Slått av både Thai og Avianca som hadde 4 hver

Resten hadde kun 2 eller 1 flight hver

Lengste: Thai mellom BKK-CDG. 5877mi med 777-300ER

Korteste: Heli Air Monaco mellom NCE-MCM i helikopter. Kun 11mi på ca 7min, noe som også gjorde det til den tregeste.

Beste: Thai i F mellom BKK-CDG. Gode seter, god mat og drikke, og faktisk god service denne gangen, gjorde det til en flott tur.

Kjipeste: Turkish i F mellom HKG-IST. Rimelig surt å være skikkelig syk når en er ute å flyr F. Mesteparten av turen ble sovet vekk sammen med feberfantasier. Men det kunne jo vært værre.......

Spesielle: Emirates i F mellom HKG-BKK. Kanskje ikke så spesielt å dusje, men det var nytt for meg å gjøre det ombord i et fly.

Trangeste: Norwegian mellom SVG-WAW. Bakerst i 737-300 er det J#&%A trangt. Godt jeg hadde hele raden for meg selv.

Jeg reiser kun fritid, og endte i år på 13 flights fordelt på følgende selskaper:

KLM: 4
Ryanair: 2
Sas: 2
Wizz: 2
Norwegian: 2
Balkan holidays airways: 1

Land besøkt:

Danmark
England
Bulgaria
Marokko
Italia

Beste flyopplevelse:

Businessclass med KLM LHR-AMS-KRS. Stas med ekstra service og loungebesøk for en som ikke er vant med slikt. Brukte noen flyingblue poeng som var iferd med å gå ut på dato til en t/r London for å besøke en kompis der. Det eneste negative var at skatter og avgifter kom på 1700 kr! Det gjør at jeg nå er ferdig med flyingblue og heller satser på eurobonus i framtiden.

Verste flyopplevelse:

I sommer da jeg og samboeren min havnet i kø på E18 og ikke rakk charterflyet til Bulgaria. Fant heldigvis noen billetter med wizz dagen etter, men turen ble jo endel dyrere av dette.
På veien hjem ble jeg matforgiftet av den ugudelige maten til BHairways :-(

2012

Slo til på Lufthansa sitt endagssalg i Biz forrige uke, to billetter OSL-SEA for kr 9900,- pr. stk. var etter min mening en veldig god deal. Så i påsken blir det min første interkontinentale tur i biz og roadtrip ned vestkysten av USA. :-)

Det er ein forskjell på oss som reiser mykje i jobb, og dei som ikkje gjer det, naturleg nok.

Eg reiser for det meste til og frå jobb, og derfor er det innanlands det meste.

For meg håper eg at det ender der staus er no, med totalt 116 turer, 82.119 km, 155 timer på vingane:

66 Norwegian Air Shuttle*
34 SAS Scandinavian Airline*
6 Lufthansa*
2 Jet Airways*
2 Wideroe
2 Air Berlin
2 Air China
1 China Eastern
1 Luxair

37 Boeing 737 800*
32 Boeing 737 300*
18 Boeing 737 700*
5 Airbus 319 100*
4 Boeing 737 600*
4 Airbus 340 300*
4 Airbus 321 200*
2 Airbus 320 200*
2 CRJ 900
2 ATR 72
6 andre

Eg føretrekke å bruke Norwegian innanlands, for der får vi sove utan å bli uroa. Sjølv om det i haust har vore det gamle metallet som vi har måtta ta til takke med. Ellers så har eg bestemt meg for å ikkje iritere meg over noko som har med flyreiser å gjere. Gjer eg dry, så blir ein gal når ein bruker så mykje av tida i fly og på flyplassar.

Har ikke en eksakt oversikt over flygningene i år, men de fordeler seg i grove trekk slik:

ca. 150 legs på Norsk innenriks, fordelt på 60% SK, 25% DY og 15% WF.
ca. 50 legs på Europeisk fart, fordelt på selskapene BD, JK, LH, LX, SK, SN og QI. Tipper 50% SK, 20% LX, 15% LH.
1 stk BGO-OSL-EWR-LAS med CO og LAS-YYZ-LHR-BGO med AC
1 stk OSL-CPH-YYZ-LAS og LAS-YUL-LHR-OSL med AC.

Neste år er det ingen ting som tyder på at det blir mindre flyging innenlands, snarere tvert i mot. Utenlands blir det vel omtrent det samme intra Europeisk, men et par ekstra på IC (bl.a. to i F).

Last edited:

Ble totalt 34 flighter i år.

SAS: 14
Norwegian: 3
BMI: 3
British Airways: 1
Blue 1: 2
Aurigny: 4
Eastern airways: 2
Flybe/ Loganair: 2
Singapore airlines: 1
DOT: 2

7 nye flyselskap, 9 nye flytyper og 10 nye flyplasser.

Vil nå si meg fornøyd med 2011 :)

Et spennende flyår for min del, og Norwegian innledet det hele med en drøss turer til kun 1,-

Norwegian: 11
SAS: 6
Iberia: 4
Lufthansa: 4
British Airways: 2
Brussels Airlines: 2
Continental: 1
Ryanair: 1

Det skulle bli 31 flygninger i 2011 :)

Nye selskap 2011: Iberia, British Airways og Continental.
Nye flytyper: 767-400, A319, A340-300

Last edited:

Totalen ble på 27 flighter i 2011, en markant nedgang fra rekordåret 2010 med ekstremt antall tjenestereiser i regi (og betalt) av Forsvaret.

SAS: 18
DY: 6
WF: 3

Et par nye flyplasser kom også inn i loggen, både frivillig og ufrivillig. En "eksotisk" ombooking via MQN gjør susen når man er på vei til OSY.

Beste opplevelse i løpet av året:

SK 2796 i Business fra Nice til København i sommer, satt alene i Business og med en svært opplagt (og heldansk) besetning ble det en riktig trivelig tur :)

Verste opplevelse i løpet av året:

Følelsen av å sitte seg inn i en flymaskin kun én time etter det smalt i Oslo den 22.juli. Preget stemning ombord på SK 4184 fra BGO til TRD. Enda verre var stemningen på Værnes utover kvelden..

2011 avsluttes med SAS Charter Pluss til ACE - så får vi håpe at 2012 byr på flere hyggelige flyopplevelser :)

Det ble et greit år. Nøyaktig 30 flighter (merk: jeg reiser kun i fritid), kun en av disse innenriks i Norge.

33.355 miles/53.679 kilometer, og tilsammen 85,50 timer.

Flyplassen jeg var mest på var LHR med 13 besøk, med OSL på en god andreplass med 11 besøk.

14 av flightene var med BA, og de stod for hele 46,7% av flyvningene.
American - som forøvrig var et nytt bekjentskap - ligger på andreplass med 5 flighter/16,7%.

Nye flyplasser i år, var BUD, WAW, TXL, DUS, CVG og ATL.
Nye selskaper ble American, Malev, Alaska Airlines og Finnair
Nye flytyper ble Q400, CRJ-900, MD-90 og 777-300.

Ting som gikk skeis: En mellomlanding i PDX ble droppet pga. potensiell tåke.
En mellomlanding i MIA, samt en BOeing 767-200 gikk i vasken pga. at flighten min til MIA ble kansellert.

Andre ting: Fikk prøvd Club World på Upper Deck på jumbo for første gang, samt fikk gullkort hos BA.

Så får vi se hva neste år bringer. Litt er allerede booket, med både nye selskap og flytyper booket allerede - og et er allerede "gått i vasken" ^_^

Det ble et sånn høvelig rolig år når det kommet til antall flighter:
144 i år mot 190 i 2010
139.054 km ble tilbakelagt i lufta fordelt på 258 timer.

Total Airports 28
Total Airlines 15
Total Aircraft type 28
Total Airplanes 88
Total Routes 54
Total Countries 15

Men, det kan fort bli mer neste år ;-)

Ikke så mange turer, men fortsatt EBG

Thai: 6
Swiss: 4
Thomas Cook: 2
SAS: 1
LH: 1

Back