Direkteruter fra Norge

Dårlige greier av Dagbladet ser jeg. Med så mye feil på rutene fra TRD er det sikkert tilsvarende fra andre byer også uten at jeg har sjekket dette opp.

Fra TRD mangler:

RIX ( DY) Står oppført med BT.
AGP (DY)
MJV (DY)
DBV (DY)
SPU (DY)
ALC (DY)
WAW (DY)
NCE (DY)
CPH (WF)

Last edited:
Ja, mange feil. Men allikevel synes jeg den virket litt ryddet opp sammenlignet med tidligere ganger da den rett og slett har vært elendig.

En liten kuriositet er jo at de har gitt Fagernes direkterute med SAS til London. Kremt kremt.

Last edited:
SVG-Liege/Ørebro med TNT Airways. Haha jaja når begynte de med pax?

SVG-Alicante med DY mangler. (sommerrute)
SVG-Billund og Esbjerg med DAT mangler.
SVG-Salzburg med SAS er ikke det en charter?
SVG-Nice med DY mangler. (sommerrute)
SVG-Split med DY mangler. (sommerrute)
SVG-Dubrovnik med DY mangler.
SVG-Newcastle er der men WF mangler.

Det var de feilene jeg fant. Det mangler kanskje noen SAS ruter, men det har RRA mer peiling på enn meg.

Har virkelig ikke peiling de som har skrevet dette. Hvorfor er det så forbanna vanskelig og skrive om luftfart for media?

Last edited:
Jeg har sendt mail med feilene på SVG og en link til denne tråden.

Tips til Journalister: Legg ut flysaker på scanair.no for retting og korrigering før det publiseres! Takk :)

Fra BGO mangler:

Billund med Cimber
Shetland med BA
Hamburg med Lufthansa
København med SAS
Salzburg med Norwegian (står oppført med SAS)
Düsseldorf med Condor
München med Condor
Nice med Norwegian
Dubrovnik med Norwegian
Edinburgh med Widerøe
Japan med SAS :)

Last edited:
Fra Tromsø mangler:

Barents Airlink til Kiruna/Luleå

Aeroflot Nord til Murmansk/Arkhangelsk

SAS Sverige til Stockholm (sommerrute)

Det virker forøvrig som det nær sagt umulig for en journalist å holde vanlige ruter og charterruter fra hverandre. Er det så vanskelig å forstå?

Last edited:
Da har jeg fått svar tilbake fra journalisten der hun takket for rettelsen. Så får vi se på om artikkelen blir fikset på.

Condor sine flighter til Bergen var åpen for alle for booking i 2007.
Både flyselskapet og Avinor har tidligere gått ut med info om at de kommer tilbake i 2008, men det står ikke noe om dette på nettsidene til Condor. Er det noen som vet om de har droppet BGO?

Condor sine flighter til Bergen var åpen for alle for booking i 2007.
Både flyselskapet og Avinor har tidligere gått ut med info om at de kommer tilbake i 2008, men det står ikke noe om dette på nettsidene til Condor. Er det noen som vet om de har droppet BGO?

Tror ikke det. De droppet Oslo ifjor, selv om trafikken visstnok var mer enn tilfredsstillende iflg OSL. Vil anta at BGO er svært attraktivt for tyske turister, til og fra hurtigruta, etc.

Back