Direkterute Vigra - London!!

Nja, relativt fornuftig fram til siste avsnitt. Hele målet med argumentasjonen er tydeligvis å komme fram til konklusjonen om at ruten ville gått bedre fra Molde enn Ålesund. Men regner med at SAS ikke har kalkulert med at folk fra Molde og Krsund skal reise til Ålesund for å komme til London, men at disse reiser via OSL og andre. Dermed blir det temmelig søkt å påstå at folk i Kristiansund tilhører målgruppen her.

Tror det er temmelig uaktuelt for folk på Sunnmøre å reise til Molde for å komme seg til London også. Det er trolig da en lavere terskel for å bytte fly i BGO eller OSL enn å sette seg i bilen og være avhenig av ferge langt på natt.

Hovedsaken for ruten må vel være å nå fritidsreisende, og enkelte forretningsreisende på Sunnmøre. Tror ellers det er et svært begrenset antall forretningsreisende fra Møre som reiser til London, og skal man videre fra London er det vel mer gunstig å reise vil OSL, slik at man lander på Heathrow i stedet for Gatwick?

Originally posted by AirbusTero

Hele målet med argumentasjonen er tydeligvis å komme fram til konklusjonen om at ruten ville gått bedre fra Molde enn Ålesund.

Akkurat det kom ikkje som ei bombe da...

Originally posted by LN-REF

Hele målet med argumentasjonen er tydeligvis å komme fram til konklusjonen om at ruten ville gått bedre fra Molde enn Ålesund.

Akkurat det kom ikkje som ei bombe da...

Virker noe kjent den argumentasjonen der ja.. :rolleyes:

MOL/AES/KSU-krig gidder vi ikke å ha - tråden er under oppsikt, og "krigsinnlegg" blir slettet!:old

Originally posted by LN-RKF

Originally posted by Bluejuice

NAS var jo billigere enn SASBU, men enda valgte sunnmøringene det dyreste alternativet, myten om at sunnmøringene graver til seg så mye penger stemmer vel ikke her.....

Det er nok mange andre grunner enn pris som gjorde at Norwegian ikke ble noen suksess i Ålesund.
Ja firmaet betalte for dyrere billett med konkurrenten :p
Kunne ikke DY meg..

Ålesund, er det ikke der de har fått ny Color Line-terminal? :rolleyes:

Originally posted by OMW

Originally posted by LN-RKF

Originally posted by Bluejuice

NAS var jo billigere enn SASBU, men enda valgte sunnmøringene det dyreste alternativet, myten om at sunnmøringene graver til seg så mye penger stemmer vel ikke her.....

Det er nok mange andre grunner enn pris som gjorde at Norwegian ikke ble noen suksess i Ålesund.
Ja firmaet betalte for dyrere billett med konkurrenten :p
Kunne ikke DY meg..

Hvis du leser hele innlegget mitt så skriver jeg at de ofte betalte mer hos konkurrenten for å slippe en ekstra overnatting. DY hadde bare to avganger daglig og lite gunstige rutetider for de forretningsreisende fra regionen.

Billigst blir ikke alltid billigst hvis det medfører en ekstra natt på hotell, ekstra diett, en reisedag mer osv.

Nja, relativt fornuftig fram til siste avsnitt. Hele målet med argumentasjonen er tydeligvis å komme fram til konklusjonen om at ruten ville gått bedre fra Molde enn Ålesund. Men regner med at SAS ikke har kalkulert med at folk fra Molde og Krsund skal reise til Ålesund for å komme til London, men at disse reiser via OSL og andre. Dermed blir det temmelig søkt å påstå at folk i Kristiansund tilhører målgruppen her.

Tror det er temmelig uaktuelt for folk på Sunnmøre å reise til Molde for å komme seg til London også. Det er trolig da en lavere terskel for å bytte fly i BGO eller OSL enn å sette seg i bilen og være avhenig av ferge langt på natt.

Hovedsaken for ruten må vel være å nå fritidsreisende, og enkelte forretningsreisende på Sunnmøre. Tror ellers det er et svært begrenset antall forretningsreisende fra Møre som reiser til London, og skal man videre fra London er det vel mer gunstig å reise vil OSL, slik at man lander på Heathrow i stedet for Gatwick?

Tror kanskje ikke at du kjenner til historien for denne ruten AirbusTero. En god del av poenget med at fylkeskommunen (Møre og Romsdal) gikk inn med "sponsormidler" på 3 millioner til denne ruten var at den skulle være til gagn for hele fylket. Det gjelder også Kristiansund.

Poenget i refererte tråd er jo at ut i fra Årø flyplass nås et større område og en større befolkning enn ut fra Vigra innenfor 1,5 timer. Viktig å se fakta her. Vigra ligger avsides til for andre enn Ålesund og øyene Vigra ligger på.

Originally posted by CK

MOL/AES/KSU-krig gidder vi ikke å ha - tråden er under oppsikt, og "krigsinnlegg" blir slettet!:old

Sikter du til tråden min? Hvis du så gjør har du mye å overvåke. Jeg forteller bare hva jeg mener er fornuftig i saken. Det må vel være lov på et diskusjonsforum?

Har bare hørt at det var aktuelt at RyanAir fikk støtte til markesføring hvis de skulle etablere en rute. Det stemmer vel ikke at SAS har fått pengestøtte?! Uansett så er ikke argumentasjonen at folk i Kristiansund skal få bedre flyforbindelse til London, men at man skal lokke turister til fylket, og da er nok Ålesund en sterkere magnet enn Molde.

Back