Direkterute Skagen - Oslo

spitfire

ScanFlyer Blue
Hvem kan det være, som er så dumdristig?
http://www.vol.no/nyhet.asp?F=F&N=18566

Under artikkelen er det en liste over artiklene i saken!
 
Da blir "spotterene" på Skagen glad da... Få noe annet enn WIF... Dette selskapet som skal starte opp, må gjerne fly Oslo-Bodø-Skagen-Bodø-Oslo :P
 
Hensikten med direkterute er jo og hoppe over Bodø........næringslivet der oppe har mast lenge om en nonstop rute til Oslo!
 
Wideroe floey SKN-OSL tidligere. Den var alltid full da jeg jobbet paa FBU, saa det maa da vaere et visst marked ..
 
Originally posted by ENGM RAMP

SKN-OSL Andy?

Den husker jeg ikke, du tenker ikke på BNN-OSL ?


Du har selvfoelgelig rett ... brainfreze paa en mandag morgen ..
 
Originally posted by LN-MOW

Wideroe floey SKN-OSL tidligere. Den var alltid full da jeg jobbet paa FBU, saa det maa da vaere et visst marked ..

Det må være feil, WF fløy BNN-FBU med Dash7.
 
Står i artikkelen at det dreier seg om et selskap som har kjøpt flere nye fly og som vil satse tungt i Norge fremover. Kan det være andre enn Coastair? De er jo i en fase hvor de kvitter seg med Jetstrem og skaffer seg ATR...uten at jeg vet at de har skaffet seg så mange flere ATR egentlig. De holder i hvert fall på nå i sommer med å oppgradere ATR-maskinene innvending.

Coastair snakker også med Brønnøysund om direkterute til OSL, og det samme gjør også Widerøe. Har mer tro på at det vil komme en direkterute BNN-OSL fremfor SKN-OSL.

Virker ellers som alle småbyer i Nord-Norge ønsker sine egne store flyplasser for tiden. Mo i Rana maser jo også om å bygge en ny flyplass som kan ta ned større maskiner, og kommunen har allerede gått inn med garantier for 100 millioner. Tipper nok planene blir skrinlagt når folks reiselyst snart går nedover etterhvert som renta går oppover :)
 
Syntes dette er en kjempe-ide.

Samtidig håper jeg at hele hub-ideen som har driftet de nord-norske distriktene i alle år forsvinner. La de kommunene som har folketall til det opprette direkteruter til Oslo. Og samtidig undergrave sin egen rett til subsidierte ruter fra lommeboka mi. ^_^

La for Guds skyld MegaCommericalAir komme inn og fly Skagen-Oslo. Flott! Der er sikkert belegg for det. Naturligvis forsvinner samtidig ca 60-65% av belegget på rutene Skagen-Tromsø og Skagen-Bodø, og rutene må legges ned eller kraftig reduseres.

Vil du til Bodø eller Tromsø fra Skagen? Da må mest sannsynligvis fly via Oslo. Der finnes neppe noe kommersielt grunnlag å opprettholde dagens Skagen-Bodø og Skagen-Tromsø uten transit paxen.

Men da vil du ha statstøtte på disse rutesegmentene? Ikke så lenge plassen betjenes på kommerielle grunnlag uten konseksjon. Pose eller sekk. Ikke begge.

La skagen velge hvilken løsning de ønsker.
 
Originally posted by LN-BRK

Står i artikkelen at det dreier seg om et selskap som har kjøpt flere nye fly og som vil satse tungt i Norge fremover. Kan det være andre enn Coastair?

Det er jo ikke Coast Air når det står i artikkelen at ledelsen i selskapet nettopp "har vært i Norge" for å diskutere ruten. Ledelsen til Coast Air er jo fast basert her i landet. ;)
 
Back
Top