Direktefly OL Osl-Vancouver?

MartinL

ScanFlyer Dusty
Norge rangerer høyest som nr 1 på RDC-aviation liste over europeiske nasjoner med flest reisende til OL:p

Jeg tippet at Vancouver vil generere svært mye trafikk fra Norge i tiden rundt OL. Noen som vet om det blir satt opp noen direkte forbindelse i dette tidsrommet?

Ikke direkte uvanlig når det er OL at det oprettes noen midlertidige langruter.
 
Er ingenting på osl.no (ennå) i allefall, men det er litt fifty-fifty om og når eventuelle ad-hocs dukker opp i det "offentlige" på Avinors sider.
 
at SAS kunne fløyet to ganger daglig med stinn brakke i flere måneder til SEA før, under og etter OL skal vi endelig ikke tenke på.
 
at SAS kunne fløyet to ganger daglig med stinn brakke i flere måneder til SEA før, under og etter OL skal vi endelig ikke tenke på.

Dette er en voldsom overdrivelse. Hovedtyngden av trafikk vil gå fra noen dager før åpningsseremonien til noen dager inn i lekene. Likeledes vil hovedtrafikken den andre veien gå i en ukes tid rundt avslutningsseremonien. Utenom dette vil det være en del trafikk av deltagere, presse og turister, men normal rutekapasitet tar greit unna dette. Hvis SAS opererer til OL vil det trolig bli som charter og de vil fly til Vancouver. Seattle vil neppe få noe særlig ekstra internasjonal trafikk. Det medfører for mye ekstra reisetid samt en grensepassering.
 
Dette er en voldsom overdrivelse. Hovedtyngden av trafikk vil gå fra noen dager før åpningsseremonien til noen dager inn i lekene. Likeledes vil hovedtrafikken den andre veien gå i en ukes tid rundt avslutningsseremonien. Utenom dette vil det være en del trafikk av deltagere, presse og turister, men normal rutekapasitet tar greit unna dette. Hvis SAS opererer til OL vil det trolig bli som charter og de vil fly til Vancouver. Seattle vil neppe få noe særlig ekstra internasjonal trafikk. Det medfører for mye ekstra reisetid samt en grensepassering.

månedsvis er jo å overdrive ja, men at det kommer til å være en stund med klart forhøyet trafikk fra Europa og andre steder og at man her kunne hatt muligheten til å hanke inn noen kroner

anyhow; poenget var at den lediga kapasiteten har de jo ikke lengre om de velger å fly på SEA eller YVR
 
Sist jeg sjekket BA til SEA/YVR var det plenty med plasser både foran og bak, også mulig med bonustur så det er ikke akkurat stinne brakker over dammen. Så hekller ikke ut som det var problemer med plasser hos LH.
 
Back
Top