Direktefly Norge - Ljubljana

Jeg har vært i Cisions arkiv og funnet BT. Under fakta:

"Adria Arways åpner i mars en ny rute mellom Oslo og Ljubljana med et 80 seters fly"

Originally posted by AirbusTero

Jeg har vært i Cisions arkiv og funnet BT. Under fakta:

"Adria Arways åpner i mars en ny rute mellom Oslo og Ljubljana med et 80 seters fly"

Det tyder vel på en CRJ-900

De kan ikke svare på når billettsalget starter.. :-p

"Dear Sir,
We do not have any accurate infromations yet. If we will start to fly from Norway it will be in April or May 2008.
Yours sincerely,
ADRIA AIRWAYS
Online help"

Et andet Star Alliance Regional Member fra Balkan skulle også være på vej til Skandinavien - rygter siger at Croatia Airlines starter flyvninger til CPH fra maj 2008 3x ugentlig. Lad os se om det bliver en realitet...

Originally posted by PP

Originally posted by MartinL

og Osl ble valgt fremfor lillesøster ARN ;)

Adria forsøgte sig med LJU-ARN for nogle år siden - det var ingen stor succes og ruten blev hurtigt nedlagt. Lad os se om OSL bliver en større succes for dem...

Det ryktes at Adria også kommer til ARN fra og med sommerprogrammet 08.

OSL-LJU er nu loaded i Amadeus - 3x ugentlig fra 31. marts med CRJ900

ARN-LJU er desuden og loaded - 4x ugentlig fra 30. marts med CRJ900

Så relativ stor satsning på det skandinaviske marked fra Adria - CPH ser ud til at blive på fire ugentlige flyvninger som på nuværende tidspunkt.

Ja, da slo ARN OSL denne gangen også med antall avganger:angry: , men det er nok et smart trekk av Adria. Dette er spennende, endelig et nytt selskap til OSL, det er lenge siden sist, ny destinasjon og forhåpentligvis suksess. :question: Jeg hadde følt meg trygg på at LJU ville blitt en suksess hvis dette var DY, men noe mer usikker på med Adria. Men håper dette lykkes for vi trenger ny destinasjoner med andre enn DY og SK også.:o

Originally posted by litt-amatør

Ja, da slo ARN OSL denne gangen også med antall avganger:angry:

Ja ARN og CPH er jo som udgangspunkt større destinationer end OSL - hvad enten man lide dette faktum eller ej.

Men held og lykke til Adria med deres nye destinationer i Skandinavien.

Null problemer med å skjønne det, derfor satte jeg da også at var forståelig (smart). Håper de lykkes med deres nye destinasjoner.

Noen som har hørt noe om hvordan Adrias rute til Ljublijana går fra Oslo? Spennende å se hvordan OSL lykkes med nye ruter fra litt mer ukjente flyselskaper enn SK og DY.

Adria flyr CRJ100/200.
Jeg har sett reklamebannere for Adria på OSL i månedsvis, men undret meg på onsdag over hvorfor jeg ikke har sett noen fly - og det er vel fordri jeg sjelden er på OSL på de tidene de opererer. Lander 09:05 og drar igjen 10:00 tirsdager og inn 21:25 og ut 22:30 onsdag og lørdag

Det er en spennende rute, og de reklamerer jo heftig på flere steder på Gardermoen. Prisene er imidlertid ikke spesielt lave - og når jeg gjorde noen søk hos dem for en tid tilbake var det flere dager billigere å reise via f.eks. Amsterdam enn direkte. Jeg håper ruten vil gå bra, men tror det skal holde hardt... De er avhengig av gratisreklame i norske aviser og avtaler.

Tidtabellen er jo ikke super, men det er en bra avgangstid for trafikk som kommer fra Slovenia. Slovenia er jo litt upløyd mark for de fleste nordmenn, men ruten er jo ikke avhengig av norske passasjerer - jeg vil tro Adria i første rekker server sitt eget hjemmemarked.

Med de prisene tviler jeg også at det kommer til å vare. Hadde ikke overrasket med om DY snart åpner en rute OSL-LJU...

Adria flyr CRJ100/200.
Står på osl.no at ruten opereres av Fokker 100 også...

Last edited:
Med de prisene tviler jeg også at det kommer til å vare. Hadde ikke overrasket med om DY snart åpner en rute OSL-LJU...

Står på osl.no at ruten opereres av Fokker 100 også...

Muligvis wet-lease fra Carpatair. Har sett den ved noen anledninger i det siste.

Om de har 30 pax og tar seg godt betalt kan det vel gå rundt. Har faktisk fløyet med dem FRA-VIE engang med CRJ200. Bra service.

I samme slengen lurer jeg på hva som har skjedd med JAT til Beograd. De skulle jo starte opp, men de har tydeligvis ikke startet ennå. (Kilde: osl.no). Skal de ha med seg sommersesongen burde de jo ha startet nå.

Back