Direktefly Norge - Ljubljana

MartinL

ScanFlyer Dusty
Tv2 Nyhetene viste for få minutter siden et innslag av Stoltenberg i slovenia i dag. Saken handler om Gerd Liv Valla (eller Guri Malla om du vil), uansett sita: Stoltenberg er i Ljubljana der han blandt annet presenterte en direkte fly rute fra Norge til Ljubljana.

Que?

Er det Norwegian som kommer med en lansering i morgen?

Adria flyr jo allerede i codeshare med SAS til CPH .. kanskje samarbeidet skal oekes til Oslo?

Søker som en trell på nettet her, men finner ingen ting mer enn hva som ble sagt på TV. Rart at ikke flyselskapet har offentligjort ruten samtidig med statsministerens besøk.

Originally posted by MartinL

Søker som en trell på nettet her, men finner ingen ting mer enn hva som ble sagt på TV. Rart at ikke flyselskapet har offentligjort ruten samtidig med statsministerens besøk.

Det er i det hele tatt rimelig spess at en statsminister "lanserer" noe sånt.

Det er Adria som kommer :)

Dette stod i BT på lørdag da det var omtalt en reisereportasje til Slovenia..!

Spennende. Kan passe fint for både business, folk som vil se en liten hovedstad og skiturister. Når skal denne åpnes, sommerprogrammet?

Dette er jo spennende, må si hvis dette stemmer så er det morsomt med en rutelansering som ikke Norwegian eller SAS står bak. Dem har det jammen ikke vært mange av på OSL de siste årene.:rolleyes:

Jammen er ikke de et selskap som tilbyr service ombord også (måtte sjekke hjemmesidene deres!). Kommer de til OSL tror jeg må prøvde dem til Ljubljana til våren/sommeren.

Adria er også Regional member i Star Alliance itillegg så er også de med i Miles & More (sammen med LH, LO og LX)

Originally posted by Norwegian tilhenger

Det er Adria som kommer :)

Dette stod i BT på lørdag da det var omtalt en reisereportasje til Slovenia..!

Har du linken, jeg søker, men finner det ikke :question:

Er vel bare på papiret, den artikkelen. Ellers må jeg si dette var meget interessant. Jeg er klar til år reise andre i uka i januar, da jeg har litt fri ^_^ Her tror jeg, hvis dette er riktig, at slovenerne tok Kjos ved nesa.

ja det tror jeg du har rett i. Norwegian øker stadig til Det tidligere Jugoslavia.
Forventer derimot at Kiev dukker opp med det første. Osl er jo den eneste nord europeiske hovedstaden som ikke har direkte rute! (med unntak av Reykjavik)

og Osl ble valgt fremfor lillesøster ARN ;)

Adria forsøgte sig med LJU-ARN for nogle år siden - det var ingen stor succes og ruten blev hurtigt nedlagt. Lad os se om OSL bliver en større succes for dem...

Forventer derimot at Kiev dukker opp med det første. Osl er jo den eneste nord europeiske hovedstaden som ikke har direkte rute! (med unntak av Reykjavik)

Hmmm - det er vist ingen direkte rute fra CPH til Kiev :huh:

Når ble Danmark nord europa? Nordmenn's nærmeste syden er jo Danmark..... :p

nei da. Trodde aerosvit fløy til CPH jeg, men de flyr kanskje bare til Stockholm.
Uansett tror jeg dette er en rute Norwegian kan gjøre det bra på!

Kiev hadde vært kjempebra!^_^ Når det gjelder Ljubljana sitter jeg liksom med en følelse av at det ikke er sikkert at denne ruten blir noen stor suksess med Adria. Dessverre. Hadde det vært med DY derimot tror jeg suksessen hadde vært sikret. Ikke på noen måte noe negativt overfor Norwegian, men de har et utrolig lojalt publikum. Selv om prisene skulle være lave også tror jeg Adria vil slite mer. Det er en grunn til at knapt andre enn SK og DY lanserer flyruter (med suksess) fra dette landet.

Har det blitt nevnt noen flytype? Mulig de starter opp med liten CRJ for å se hvordan ruten utvikler seg?

Back