Direkte fra Finnmark og Troms til Bulgaria

LN-BEF

ScanFlyer Blue
Dette er jo en gledelig nyhet for våre to nordligste fylker, og spesielt de som liker Bulgaria.

Reiseselskapet Apollo oppretter nye direkteruter fra Tromsø og Lakselv til Bulgaria.

Flyene fra nord lander i Burgas. Herfra kan man velge mellom fem velkjente feriesteder som Sunny Beach, Nessebar, Pomorie, Sozopol og Obzor.
http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article4990277.ece

Noen som vet hvilket matriell som vil bli brukt her?

Last edited by a moderator:
Det står ikke noe om det ennå, men det skulle ikke forundre meg om det er Balkan Holidays som er operatør.

SAS har jo stor charterkontrakt med Apollo så man skal ikke se bort i fra at de får kontrakten. Balkan er vel også en mulighet med A320.

Uansett, hyggelig at det satses i nord :D

Går sterkt ut i fra at du mener motsatt!?:)

Nei. LKL-BOJ har jeg vært klar over i flere måneder. TOS-BOJ står ikke i Apollos program, men er bookbar. Da tolker jeg den som ny ;)

Nok en edit:
TOS-BOJ er muligens like gammel den og, men siden den ikke står i Apollos flyprogram, som er en stor kilde til min(e) liste(r), så blir den vanskelig å få med :)

Her nevner du mye som jeg ikke kjenner til, men det er da helt klart at BH Air har fløyet Tromsø-Burgas tidligere.

Her nevner du mye som jeg ikke kjenner til, men det er da helt klart at BH Air har fløyet Tromsø-Burgas tidligere.

Joda, men ikke på flere år. Det er nok for turoperatører for å kalle en charterrute ny. At det skulle gå fly fra Lakselv var klart for lenge siden, men nå er visst flere avganger satt opp.

Joda, men ikke på flere år. Det er nok for turoperatører for å kalle en charterrute ny. At det skulle gå fly fra Lakselv var klart for lenge siden, men nå er visst flere avganger satt opp.

Det vet jeg da, og ja de har hatt et opphold i flyvningene til Bulgaria et par år av ymse årsaker...

Den verste vegringen mot Bulgaria har vel gitt seg etter de mange harde anslagene mot landet i norsk tabloidpresse for et par sesonger siden. I virkeligheten var det stor sett de norske ungdommene selv som laget problemene. Men håper virkelig de som har passert 21 velger å se litt mer en ghettoen Sunny Beach, som virkelig er et like fælt sted som alle andre steder bygd opp som rene turiststeder rundt om i verden. Selv teller jeg litt på knappene og vurderer nok en gang å sveipe innom Bulgaria på min "første sommerferie", da med start i favorittbyen i Varna og retur fra Istanbul. I så fall blir det Austrian via Wien til Varna, med Swiss eller LH tilbake. Ca 3.300 skal de ha for dette.

Back