Diners - slutt med gratis lounge adgang

Re: Diners - slut med gratis lounge adgang

Så billigste alternativ med fri lounge-aksess koster altså 399 euro?

Medmindre du kan finde et kreditkort der tilbyder dette. Jeg er ikke så godt inde i det norske kreditkortmarked, så kender ikke udbuddet der.

Sett nå at dette er noe spesielt for danske dinerskort, som noen har spekulert på. Skal loungene sjekke om kortinnhaverne er danske eller ikke før de slipper folk inn? Det høres litt rart ut, og gjør at jeg er redd for at dette er noe som kommer til å gjelde alle land.

Sett nå at dette er noe spesielt for danske dinerskort, som noen har spekulert på. Skal loungene sjekke om kortinnhaverne er danske eller ikke før de slipper folk inn? Det høres litt rart ut, og gjør at jeg er redd for at dette er noe som kommer til å gjelde alle land.

Tror ikke det gør nogen forskel for loungerne. De registrerer bare som de hele tiden har gjort , at kortet har været brugt, og på næste kontoudtog vil Diners opkræve 95 kr.

Men mon ikke der bliver god plads i Servisair loungen på CPH efter nytår ? Diners må være en af de store kunder der.

Har vært i kontakt med Dinersclub Norge og de sier at dette ikke vil gjelde norske kunder.

Takeoff.dk skriver i en kommentar at udgifterne til lounge adgangen efterhånden var løbet løbsk, efter at der er blevet tilføjet mange nye lounger i de senere år.
Lounge omkostningerne for Diners alene i Danmark angives til at være omkring 15 millioner kr.

http://www.takeoff.dk/news/21867

Rettelse: Læste lidt nærmere - det er angiveligt alene loungen i København der koster Diners 15 millioner.

Last edited:

Har sett at loungen i Køben er helt overfyllt. Det er sikkert fordi vi ikke har noen lounge i Norge at vi slipper unna.

Har vært i kontakt med Dinersclub Norge og de sier at dette ikke vil gjelde norske kunder.

Må have fat i Diners Sverige og få Diners her istedet, hvis det kun gælder Danmark. Mærkelig diskriminering de kører...

Må have fat i Diners Sverige og få Diners her istedet, hvis det kun gælder Danmark. Mærkelig diskriminering de kører...

Med alle de svensker som også har CPH som sin nærflyplass, er det noe merkverdig. Samtidig, jeg har full forståelse for at det ikke er billig med loungebesøk--men da får de få på plass en bedre avtale med loungeoperatør eller lignende. Eventuelt øke årsgebyret, all den tid mange Diners Club-innehavere faktisk har kortet pga fri lounge.

Med alle de svensker som også har CPH som sin nærflyplass, er det noe merkverdig. Samtidig, jeg har full forståelse for at det ikke er billig med loungebesøk--men da får de få på plass en bedre avtale med loungeoperatør eller lignende. Eventuelt øke årsgebyret, all den tid mange Diners Club-innehavere faktisk har kortet pga fri lounge.

Helt enig. Hvis det er CPH der er så dyr for dem, så kunne de jo nøjes med at opkræve et gebyr for den lounge - akkurat som de gør i f.eks. AMS. Eller give x-antal gratis adgange og betaling for resten.

Det svenske Diners giver også bedre EB-optjening. 20 point pr. 100 SEK mod 15 pr. 100DKK.

Hvis Diners kan bekræfte at der ikke er begrænsninger på svenske kort, så er det en no-brainer.

Jeg har SAS EB/Diners-kort her i Sverige, har ennå ikke fått noe
info eller brev om dette. Poster info her, dersom et brev om dette
skulle dukke om - som forteller at dette gjelder også de som
har dette Diners-kortet i Sverige.

Jeg er ikke så stødig i dansk, så da jeg så denne tråden trodde jeg det handlet om at uanstendige danske kvinnemennesker fikk gratis loungetilgang (mot naturalia?) :)

Så billigste alternativ med fri lounge-aksess koster altså 399 euro?

Jeg er ikke så stødig i dansk, så da jeg så denne tråden trodde jeg det handlet om at uanstendige danske kvinnemennesker fikk gratis loungetilgang (mot naturalia?) :)

hehe, veldig bra. litt på linje med tøs; Jeg må alltid tenke meg litt om når dansker sier tøs, det er mindre hyggelig å vaere norsk enn dansk tøs.

Om dette ikke skal gjelde i Norge og Sverige, får jo personellet i loungene en ganske umulig jobb ved å skulle differensiere mellom hvem som skal betale og hvem som ikke skal det ... Dessuten er det jo svært uheldig at et internasjonalt produkt som Diners skal skille seg så mye fra land til land.

Om dette ikke skal gjelde i Norge og Sverige, får jo personellet i loungene en ganske umulig jobb ved å skulle differensiere mellom hvem som skal betale og hvem som ikke skal det ... Dessuten er det jo svært uheldig at et internasjonalt produkt som Diners skal skille seg så mye fra land til land.

Egentlig ikke. De sveiper bare kortet og er det dansk blir det belastet, ellers ikke.

Egentlig ikke. De sveiper bare kortet og er det dansk blir det belastet, ellers ikke.
Sist jeg var innnom en lounge, det var i Beirut, viste jeg kun kortet, de sveipet det ikke. Tror nok det er slik flere steder og de må antagelig få endrede rutiner nå.

Er innom Flyplassen i Krakow. Utenfor er det støy, kø på kryss og tvers, ikke sitteplasser å oppdrive, kø til do med tilstoppede toaletter. Men her sitter jeg istedenfor, alene på loungen med mat , drikke og wlan. Evigvarende croissanter med fyll er det mest avanserte på matfronten, men jeg bør vel ikke klage. Dette har jeg ikke lyst til å miste! Og reise og opphold er selvsagt betalt med Diners.

Enig med deg, så langt det er mulig betaler også jeg med Diners selv om jeg kan benytte med av Star lounger.. Men denne gamle gubben har et spes forhold til Diners.
Fikk det i 1970, 41 år siden , som fattig studént , men banksjefen i Lillestrøm Sparebank trodde på at jeg en gang skulle få jobb :lol:

Er det noen måte å få Diners kort med lavest mulig årsavgift? Ser på Diners Norge at de skal ha 695 NOK pr år.

Er det noen måte å få Diners kort med lavest mulig årsavgift? Ser på Diners Norge at de skal ha 695 NOK pr år.

Fly til gullkort med SAS så slipper du årsavgift.

Back