Diamond Club rariteter

O_K_

ScanFlyer Silver
Da har jeg endelig kommet meg tilbake til norge etter min TRD-ARN-ORD-PHX-SEA-IAD-CPH-TRD tur (TR kommer kanskje, har ingen blider så er litt i tvil om det blir så spennende), og studert Diamond Club (silver) bevegelsene. Nå sitter jeg igjen med fler spørsmål enn svar:

1.) OSL-ARN og ARN-ORD ble registrert riktig i 25% klasse og kom raskt opp. Siste leg av første dag (6. feb), ORD-PHX er enda ikke kommet inn. På OSL-ARN og ARN-ORD har jeg fått dobbelt destination miles, merket med "bonus SK flight OSL-ARN" osv.

2.) En mystisk Y1K-APO bonus på 1000 destination miles dukket opp, denne ser jeg mange sølvstatus folk har fått etter et kjapt googlesøk, og ingen har forstått hvorfor.

3.) ORD-PHX er ikke registrert, heller ikke PHX-SEA eller SEA-IAD.

4.) IAD-CPH er registrert i 100% klasse, hvilket er som det skal. CPH-TRD er enda ikke registrert. Også her er det en Bonus merket "Bonux SK flight IAD-CPH", og denne er på 25% av poengene for 100% bookingen.

For meg ser det ut som bonusen jeg fikk i pkt 4 er en vanlig 25% ekstra for sølvstatus bonusen. Dette får meg til å lure på om doble destination miles jeg nevnte i pkt 1. også skulle vært det, men at BMI har gjort noe feil når de skulle ta 25% sølvbonus av en 25% bookingklasse.

Ingen av reisene innenriks i USA er registrert enda, selv om den første av de var for over 2 uker siden. Litt rart, siden DC kortet ble levert ved innsjekk. Får vente litt å se, kanskje er systemet tregt, kanskje må boardingkort sendes inn.

CPH-TRD får du vel ikke poeng hos Diamond Club, vel? Det er jo en WF flight, og de er ikke med i *A.

Og da ble Y1K-APO forklart:

Over the last couple of weeks you may have noticed we've been experiencing some problems with the Diamond Club login on our website. To protect your data and personal details we immediately disabled the login functionality.

Diamond Club login has now been reinstated. We apologise for any inconvenience this may have caused you and as a goodwill gesture have credited your Diamond Club account with 1,000 destinations miles.

Det er bra service i alle fall, 1000 destination miles bare fordi login var ute av funksjon et par dager.

Og da ble Y1K-APO forklart:

Fikk det samme selv så jeg nå.

Ellers er jo Diamond Club oversikten ofte svært rotete, men bonus miles, destinastion miles, membership miles, kampanjer, overføringer og rettinger....:rolleyes:

Fikk det samme selv så jeg nå.

Ellers er jo Diamond Club oversikten ofte svært rotete, men bonus miles, destinastion miles, membership miles, kampanjer, overføringer og rettinger....:rolleyes:

Tikket akkurat inn her også. Like mye poeng som å fly for 4000 kr med SAS.:rolleyes:

Back