DHC-Dash-8 - Q400 (LN-RDX)

Status
Not open for further replies.

SK917

ScanFlyer Blue
DHC-Dash-8 Q400 LN-RDX

Er det noen som har oversikt over hvor denne maskinen befinner seg akkurat nå? Er den på Torp som jeg hører rykter om, når kom den dit evnetuelt?

Takker som alltid for informasjon om noen har det...:)

Hans

Det var det jeg også mente men har fått motstridene opplysninger fra flere sider og er derfor blitt usikker, jeg har fått svar på at LN-RDZ, LN-RDY står der nede, betyr det at vi er sikre på at den siste som står der, det skulle være fire men står bare tre slik jeg har forstått, er RDX?

Denne sto en stundt i Insbruck eller roter jeg nå?

Hans

I følge denne siden er det rykter om at den både er solgt til Tyrolean, men også at den skal hugges opp nå i løpet av juni, mulig det har skjedd?

da kan vi vel si med sikkerhet at den ikke står på Torp ;)?

Jeg var innom Torp i går og tok noen bilder som viser at et av Malevflyene fortsatt har HA-registrering, HA-LQC:

malev_torp.jpg

Har någon aktuell status på LN-RDV/RDY/RDZ ? Fortfarande på TRF ? Vad är betydelsen av att Wideroe´s officiellt står som "operatör" av maskinerna ? Att Wideroe´s kanske sköter nödvändigt underhåll ?

Har någon aktuell status på LN-RDV/RDY/RDZ ? Fortfarande på TRF ? Vad är betydelsen av att Wideroe´s officiellt står som "operatör" av maskinerna ? Att Wideroe´s kanske sköter nödvändigt underhåll ?

Som du ser av bildet over så står LN-RDV på Torp.

Vad är betydelsen av att Wideroe´s officiellt står som "operatör" av maskinerna ? Att Wideroe´s kanske sköter nödvändigt underhåll ?

Widerøe er ansvarlig for lagring og ukentlig vedlikehold av disse maskinene.

...og nå kan det se ut som om WF overtar disse flyene.

September 20, 2012
Wideroe to acquire three more Q400s
By: Polina Borodina

Wideroe Q400. Courtesy, Bombardier

SAS Group’s Wideroe (WF) has approved the acquisition of three Bombardier Dash 8-Q400s from SAS. It is also considering a fourth aircraft. Two of the aircraft, which were on lease to Malev Hungarian Airlines, has been returned following the carrier’s bankruptcy earlier this year (ATW Daily News, Feb. 6).

Including the new Q400s, the Norwegian regional carrier operates a fleet of 39 Dash-8 aircraft. WF has not decided on which routes the new aircraft will fly.

http://atwonline.com/news/other-headlines/

Status
Not open for further replies.
Back