• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dette koster det egentlig å fly lavpris

Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Det som slo meg når jeg leste den artikkelen er at den har vært publisert x antall ganger før.
Tydeligvis lite nytt på reisefronten hos Aftenposten om dagene..
 
Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Det som slo meg når jeg leste den artikkelen er at den har vært publisert x antall ganger før.

Omtrent som her på forumet - nytt kvartal, ny runde med å rakke ned på FR eller krangle om DY vs SK osv. :lol:
 
Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Det er vel mindre kjent at f.eks. at et selskap som KLM tar kredittkortgebyr. Det er jo lettere og morsommere å rakke ned på lavprisselskapene (og deres forførte og dumme kunder) :lol:
 
Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Jupp enn så lenge.
Helt til EU går i stupen på LCC gjengen neste år :stir

Håper EU også ser nettverkselskapene nøyere i sømmene - det er nokså store endringer der i gården med skjulte tillegg og avgifter også:

På en tur retur Oslo - Portland Oregon beløp dette seg til totalt USD 427.00:

- 4 Timer forsinkelse i Frankfurt pga. slot og lost connection - USD 20.00 til mat og drikke (0.00 kompensert av LH)
- USD 347.00 Vancouver - Portland envei med Alaska - LH tilbød en forbindelse med Air Canada via Seattle med 50 minutter cnx i Vancouver, noe som ikke gikk da en må igjennom 2 x immigrasjon og toll i Vancouver - det fantes ingen senere Air Canada forbindelser og null hjelp fra LH.
- USD 70.00 utover de USD 70.00 som var betalt for bag #2 på returen. Ingen forklaring på hva disse ekstra USD 70.00 er for.

Totalt USD 427.00 i ekstra utgifter og 7 timer forsinkelse uten noen kompensasjon.
 
Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Totalt USD 427.00 i ekstra utgifter og 7 timer forsinkelse uten noen kompensasjon.

Dette er hva det koster å fly nettverksselskaper (eller "nett sekser skaper" som iPad'en min skrev dette om til...)... ;)

Hva skjedde med "booke om til partnerselskaper, osv."?
 
Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Dette er hva det koster å fly nettverksselskaper (eller "nett sekser skaper" som iPad'en min skrev dette om til...)... ;)

Hva skjedde med "booke om til partnerselskaper, osv."?

Vel LH booket om til Partner Air Canada - men "presset" cnx i YVR ned til det umulioge da dette var siste avgang den dagen, den lille italienerinnen har jo hat YVR som Nærflyplass i 10 år og sa i fra at 50 minutter ikke ville gå....men HelgaFried ville ikke høre på slike innvendelser. Og LH "Customer Service" er minst like tause som FR - det har nå nesten godt en måned siden førtse henvendelse (om de USD 347.00 ekstra) allt vi har fått er et referansenummer og klar beskjed om ikke å kontakte dem - de vil kontakte oss.
 
Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Håper EU også ser nettverkselskapene nøyere i sømmene - det er nokså store endringer der i gården med skjulte tillegg og avgifter også:

På en tur retur Oslo - Portland Oregon beløp dette seg til totalt USD 427.00:

- 4 Timer forsinkelse i Frankfurt pga. slot og lost connection - USD 20.00 til mat og drikke (0.00 kompensert av LH)
- USD 347.00 Vancouver - Portland envei med Alaska - LH tilbød en forbindelse med Air Canada via Seattle med 50 minutter cnx i Vancouver, noe som ikke gikk da en må igjennom 2 x immigrasjon og toll i Vancouver - det fantes ingen senere Air Canada forbindelser og null hjelp fra LH.
- USD 70.00 utover de USD 70.00 som var betalt for bag #2 på returen. Ingen forklaring på hva disse ekstra USD 70.00 er for.

Totalt USD 427.00 i ekstra utgifter og 7 timer forsinkelse uten noen kompensasjon.


Hva med reiseforsikring? Med en god forsikring så burde dette være en sak mellom forsikringsselskapet og flyselskapet.
 
Re: Dette koster det egentlig å fly lavpris

Hva med reiseforsikring? Med en god forsikring så burde dette være en sak mellom forsikringsselskapet og flyselskapet.

Dessverre er den lille Italienerinnen i "transit" hun har ikke fått sitt norske Personummer ennå og får dermed ikke nyte godt av den reiseforsikringen vi har via Kredittkortene og Amerikanske Reiseforskringer er ikke mye å skrive hjem om.
 
Back
Top