• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dette er ikke en flyplass du ser mange bilder fra

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Dette er ikke en flyplass du ser mange bilder fra'

Den der kunne trengt ett strøk med ny maling......bare for å dekke over det værste

Et slikt monster har vi da sett før - og det ble en våt opplevelse for en av oss :thumbup

Originally posted by LN-KGL

Et slikt monster har vi da sett før - og det ble en våt opplevelse for en av oss :thumbup

:skep :mol

*radarar ut KGLs minne*

Elefanter har ikke det enkelt med å glemme i hvilke sammenhenger den har møtt andre elefanter (mener An-22 da selvsagt) :up:

Tack och lov finns det inga bildbevis (tror jag)

Husker en tidlig morgen i 1973 (eller var det 1974?) og jeg skulle ha en time til A-sert'et. Der sto det forsyne meg TO stk. monstre.De sto paa taxebanen mellom terminalen og 06-24.

Originally posted by Savipix

Tack och lov finns det inga bildbevis (tror jag)

Hadde ikke min lille Falcon-plager (Canon IXUS) på den tid, og så var jeg low på minnekapasitet på den tiden - så du gikk fri den gang. Det jeg derimot kan vise er to bilder som ikke er vist før her eller på PSC av ikke helt Canon-kvalitet (i mai 2003 var jeg bare oppsatt med en Fuji 1. generasjons prosumer).

Antonov-22_01.jpg

Det var ikke kanalen Savipix landet ;)

Antonov-22_02.jpg

Var vel på dette tidspunktet det skjedde? Jeg holdt meg litt mer til høyre enn deg da :spin:

Og et slikt monster kan beskues på nært hold her!

En sånn maskin fløy over huset vårt for noen år siden, lyden av motorene var så uhyggelig...

Originally posted by Darth Vader

En sånn maskin fløy over huset vårt for noen år siden, lyden av motorene var så uhyggelig...

Kan underskrive på at lyden er uhyggelig. Da vi traff den på AMS hadde den landet på 18C. Lenge før vi så noe, så var vi ikke i tvil om at her kom noen stort. Etterhvert kom den til syne mellom bygningen på taksebane syd. På bildet under er den neste fremme ved krysset til indre taksebane - da var det allerede øredøvende.

Antonov-22_00.jpg

Originally posted by FBU 4EVER
Husker en tidlig morgen i 1973 (eller var det 1974?) og jeg skulle ha en time til A-sert'et. Der sto det forsyne meg TO stk. monstre.De sto paa taxebanen mellom terminalen og 06-24.
JA! Det var en nydelig lørdag i juli 1973, jeg husker godt jeg var ute og klippet gresset foran huset der vi bodde, da jeg hørte en kraftig brummende lyd som fikk meg til å stoppe gressklipperen og løpe dit jeg så mot flyplassen. (husker jeg tenkte: dette kan ikke være noen vanlig Hercules!)
Der kom An-22 dundrende nedover bane 24 tett fulgt av nr 2!! Og det er svært mange fly som har passert over Torvøya i mye større høyde enn disse to gjorde.

Da Aftenpostens aftenutgave kom den dagen, var bildet av de to parkert på FBU på forsiden av avisen, sammen med en artikkel som sa de var omdirgert til FBU pga tåke på Keflavik... (!)

Min gode venn Martinsen har et bilde fra den dagen, der en av dem taxer ut til avgang. Må få scannet det inn!

Back