Hei. Når jeg ser hvor mye kunnskap dere hoster opp vedrørende LN-BRL så håper jeg at dere kanskje kan hjelpe meg litt videre med en gammel gåte.

Jeg har et bilde av det første flyet jeg fløy i mitt liv, men blir ikke så mye klokere om hvilket individ det er i og med at bildet er litt blurry. Jeg klarer ikke å deschiffere hvilket navn det står fremme på flyet, men ser selvfølgelig at det er en Boeing 737-200 i standard Braathens-livery med metall på fremre del av buken. Det er ganske irriterende å ha et bilde av selve flyet uten å finne ut av hvilket det er.
Så, datoen er 9. mai 1991, flighten er BU2056. Spesielt rutenummer i og med at det er en helligdag, Kristi Himmelfartsdag. Flighten skulle gå 21:35 fra Sola og lande 22:20 på Fornebu. Basert på de Boeing 737-200 som var igjen i Braathens sin flåte på den tiden har jeg redusert antall muligheter til 13, nemlig:
LN-SUI/N197QQ Håkon den Gode
LN-SUQ/N890FS Håkon Sverresson
LN-BRL Sigurd Munn
LN-SUM/N7031F Magnus Lagabøte
LN-SUK/N73TH Magnus Erlingsson
LN-SUB/N73FS Magnus den Gode
LN-SUJ/N891FS Magnus Barfot
LN-SUA Halvdan Svarte
LN-SUU Harald Hardråde
LN-SUZ Olav Kyrre
N197JQ Olav den Hellige
N197AL Eirik Magnusson
Tips for å redusere listen ytterligere mottas med takk.

Jeg har et bilde av det første flyet jeg fløy i mitt liv, men blir ikke så mye klokere om hvilket individ det er i og med at bildet er litt blurry. Jeg klarer ikke å deschiffere hvilket navn det står fremme på flyet, men ser selvfølgelig at det er en Boeing 737-200 i standard Braathens-livery med metall på fremre del av buken. Det er ganske irriterende å ha et bilde av selve flyet uten å finne ut av hvilket det er.
Så, datoen er 9. mai 1991, flighten er BU2056. Spesielt rutenummer i og med at det er en helligdag, Kristi Himmelfartsdag. Flighten skulle gå 21:35 fra Sola og lande 22:20 på Fornebu. Basert på de Boeing 737-200 som var igjen i Braathens sin flåte på den tiden har jeg redusert antall muligheter til 13, nemlig:
LN-SUI/N197QQ Håkon den Gode
LN-SUQ/N890FS Håkon Sverresson
LN-BRL Sigurd Munn
LN-SUM/N7031F Magnus Lagabøte
LN-SUK/N73TH Magnus Erlingsson
LN-SUB/N73FS Magnus den Gode
LN-SUJ/N891FS Magnus Barfot
LN-SUA Halvdan Svarte
LN-SUU Harald Hardråde
LN-SUZ Olav Kyrre
N197JQ Olav den Hellige
N197AL Eirik Magnusson
Tips for å redusere listen ytterligere mottas med takk.