Det nærmer seg jubileum ...

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Det nærmer seg jubileum ...

Den 9. januar er det 10 år siden HB-IGE opererte Swissair's siste kommersielle 747-flight. Siden jeg jobbet i Swissair ATL på den tiden, hadde jeg anledning til å ta litt bilder, og jeg skal legge ut en serie på 'dagen', men her er en teaser.

SWR747_banner.jpg

snart1.jpg

En dusj hører med ..

snart2.jpg

Dronningen trygt på gate.

snart3.jpg

Dagen var kald og våt og det var nære på at det ikke ble noen feiring, men mer om det kommer ...

Re: Det nærmer seg jubileum ...

Den 9. januar er det 10 år siden HB-IGE opererte Swissair's siste kommersielle 747-flight. Siden jeg jobbet i Swissair ATL på den tiden, hadde jeg anledning til å ta litt bilder, og jeg skal legge ut en serie på 'dagen', men her er en teaser.
Og jeg mener å huske når bildene var nye.. "My My, Time flies" for å sitere et stk sangerinne fra den grønne øya.

Hadde Swissair et samarbeid med Delta på den tiden siden de brukte 747 til ATL?

Ååå den var fin! Takk for at du deler. Gleder meg til mer!

Dette var morsomt å se. Husker fra jeg var liten at jeg var helt nesegrus i beundring av Swissairs maskiner. Min far (som jobbet i SAS Service Partner den gangen) fortalte meg at Swissair var det beste selskapet i hele verden (kriterier var ikke viktig for en seksåring ^_^) - til og med litt bedre enn SAS! :)

Hadde Swissair et samarbeid med Delta på den tiden siden de brukte 747 til ATL?

Ja, paa den tiden var det Swissair, Delta og Singapore som samarbeidet. Austrian var ogsaa med, men de var paa denne tiden paa vei over i Star. Det var imidlertid ikke lenge etter dette at Delta valgte aa samarbeide med AF isteden og danne Skyteam, og det var begynnelsen paa slutten for Swissair i Atlanta.

Back