Det måtte en 72 åring til...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Det måtte en 72 åring til...

Jeg har en pose Non-Stop og en kanne varm te, la diskusjonen flyte! :colgate:

-A

Hvordan er fyllingsgraden på den teen?? Er koppen helt full eller bare halvfull?:cool:

BF:cool2

Kjøper dere så dyre billetter for å få et glass eller to sjampis?
EDIT: jeg spør seriøst...

Kjøper dere så dyre billetter for å få et glass eller to sjampis?
EDIT: jeg spør seriøst...

For min del: absolutt ikke, det er faktisk de absolutt færreste gangene jeg i det hele tatt drikker det. Jeg drikker faktisk veldig sjeldent alkohol ombord i det hele tatt. :)

-A

Hvordan er fyllingsgraden på den teen?? Er koppen helt full eller bare halvfull?:cool:

Den er stort sett 2/3 av glasset. For ordens skyld, jeg serverer fra en slik:

http://www.evasolo.com/products-teamaker.html

og jeg heller i slike:

http://www.evasolo.com/products-tumblers.html

og teen som serveres er en slik:

http://en.wikipedia.org/wiki/Oolong

fra:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alishan

Håper dette er utfyllende nok. ;)

-A

LN-KGL og jeg skal fly Ryanair til Nesten-Glasgow og kan teste deres fyllingsgrad også. Gleder meg egentlig mest til G&T i plastpose.

Denne tråden er egentlig veldig illustrativ for utviklingen på Scanair. Og det er egentlig bare trist.

- Kan dene store misnøyen rundt fyllingsgraden (i glasset) være en av årsakene til at det ikke var grunnlag for OSL-EWR og antakelig ikke en fremtidig OSL-BKK?
Helt sikkert. Absolutt.

Gjerne også en tidslinje for hvor raskt nevnte fyllingsgrad ble etablert og tidsrom mellom tomt glass og ny fyllingsgrad. Dette blir spennende! ^_^
Jeg ser for meg kappdrikking av champagne nå, men det er bare meg...

KOG - dette er da ikke trist - dette er jo underholdning av høy eller var det business klasse!

Kanskje kabinbesetningen kunne stå midt i kabinen under hele turen med drikke tralle, også kan dere rekke opp hånden når dere trenger påfyll, avfyll, nytt glass, 2 servietter til, 4 peanøtter extra eller kanskje en pute!

Eller kanskje de kunne servere Champagnen på brett, noen HELT fulle, noen MINDRE fulle, noen halvfulle, også kan dere veldge den mengden dere liker best!

Eller enda bedre, Helt fulle, mindre fulle, halvfulle, alle i forskjellige glass!! SÅ blir alle fornøyd!

Det er som kaffekoppen dette her. " Bare halv kopp takk" "fyll den helt opp" "litt i bånn bare"

hahahaha denne tråden tar kaka.

Det er vel ikke verre enn at de kan fylle glassene helt opp, så kan de som ikke orker et helt glass la være å drikke det opp?

Hvorfor får sidemannen alltid mer enn meg i glasset? Buh uuuh

Mye rart her om hvor viktig det er med fulle glass. Jeg vil si at mengden Champagne er totalt uvesentlig, det som betyr noe er hvilke signaler det sender til en kunde som har betalt 20-30000 for turen. Betaler man så mye, og samtidig sitter igjen med inntrykket at SAS kutter ned på service for å spare så er det totalt bom for SAS. Å fylle fulle glass koster ikke mye ekstra, men jeg tror tomme glass kan koste SAS mye.

Det er det samme som den gratis kaffekoppen man får innenlands, kaffen er totalt uvesentlig, og ikke spesiellt god, men sender et signal om at kunden er viktig, at noen bryr seg.

Mye rart her om hvor viktig det er med fulle glass. Jeg vil si at mengden Champagne er totalt uvesentlig, det som betyr noe er hvilke signaler det sender til en kunde som har betalt 20-30000 for turen. Betaler man så mye, og samtidig sitter igjen med inntrykket at SAS kutter ned på service for å spare så er det totalt bom for SAS. Å fylle fulle glass koster ikke mye ekstra, men jeg tror tomme glass kan koste SAS mye.

Det er det samme som den gratis kaffekoppen man får innenlands, kaffen er totalt uvesentlig, og ikke spesiellt god, men sender et signal om at kunden er viktig, at noen bryr seg.

Her tror jeg du er inne på det som nok de fleste som forsøker seg på et seriøst innlegg vil hevde.

Yes! Der traff du spikeren på hodet! Det er akkurat dette saken dreier seg om!

Men var glassene så mye fullere tidligere? Og var de ikke det så er vel neppe snakk om kutt i service. Kanskje de fyller opp etter hva de ser blir konsumert - det kan jo være at de også heller ut en del dråper...

Men var glassene så mye fullere tidligere? Og var de ikke det så er vel neppe snakk om kutt i service. Kanskje de fyller opp etter hva de ser blir konsumert - det kan jo være at de også heller ut en del dråper...

Som det blir bemerket flere ganger her: Dette er små ting som tilsammen utgjør det som kundene oppfatter som unødvendig smålighet i servicen fra SAS sin side.

Og nei, jeg har ikke opplevd å bli tilbudt påfyll før take-off!

He he... Dette var traaden sin, det..

At EB tror at alle nordmenn shotter champis og all annen alkohol paa fly, er jo ikke noe nytt, men jeg tror han hadde sutret dersom han hadde faatt en liten kjeft champagne paa bunnen av ett plastroer og nektes paafyll, naar man hos alle konkurrentene faar ett helt glass aa kose seg med.

Som flere her paapeker, det er jo ikke mengden champis som serveres som alene er grunnen til at SAS intercont sliter, men det er en av faktorene som mange paa Flyertalk legger merke til. Og paa Flyertalk har vi 6 registrerte Pandion kunder og tusenvis av medlemmer som ofte flyr Star i biz. Merkelige ting som ofte blir poengtert er nettopp at man faar en liten skvett (ikke i naerheten av ett halvfullt glass en gang) med Champers og at man faar maten servert med plast og alufolie paa. Det biter man seg merke i.

Jeg flyr dessverre ikke intercont over atlanteren mer enn 4-6 ganger i aaret naa, men fra 2002-2006 floey jeg hver 3. uke til Chicago fra Oslo, mange ganger med SAS, saa jeg vil si at jeg har fortjent retten til aa kommenter / sutre. :P

Kan forresten ogsaa melde at SAS er paa kjipern naar det gjelder Champers igjen. Vet ikke om det naa er standard, men paa returen vi hadde den 27. desember, serverte de billigste Piper paa bakken og sparte Vintage Henriot'en til vi var i lufta. Skal nevnes at vi fikk tilbud om paafyll :p

Back