Det måtte en 72 åring til...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Det måtte en 72 åring til...

Denne diskusjonen er like bra som IC på OSL. Det finnes ingen fornuftige svar. På AF har jeg fått Champagne så det nesten rant over, så dette er igjen et sær-skandinavisk fenomen.

...og da får man fullt glass også!!!

Denne diskusjonen synes jeg er symptomatisk for det som jeg har inntrykk av foregår i SAS i disse dager - ikke å diskutere de viktige problemer SAS står overfor, men fisle med små detaljer.

Isolert sett saa er dette en fisledetalj, men ser man det utifra et storre bilde saa er det endel av helheten og dermed svaert relevant.

Naa skal det sies at mitt inntrykk er at de minst i 3 av 4 itillfeller er flinke med aa baade fylle nok og ofte, men problemet er at det for oftes ikke gjores slik. Selvsagt kan man argumentere for at dette er en bagatell, men naar man har betalt mange tusen kroner for en billett (dyreste billett OSL-EWR t/r med SAS er 80.000kr) saa mener jeg at man baade kan forlange og forvente at tingene da skal vaere perfekte og man skal faa hva man har lovet. Et av SAS sine problemer er paa tross av at de aller fleste ombord gjor en glimrende jobb, saa preges SAS av at litt for mange ansatte burde finne paa noe annet aa gjore enn aa jobbe i et flyselskap.

Hadde dette skjedd 1 av 100 ganger saa kunne man ignorert det, men per dags dato saa sliter SAS IC (og resten av SAS) med for stor variasjon i servicen

Spørsmålet er kanskje om det er SAS sitt eller noen kunders (for veldig mange tar jo faktisk vann eller juice) sitt problem at glasset ikke er fullt...

Kundene sitt problem er det jo ikke. Hvis de oppfatter et selskap som kjipt, så er de jo i sin fulle rett til å velge et annet selskap neste gang. Det er jo egentlig så enkelt, og det er vel tross alt ting som tyder på at det er nettopp dette som er i ferd med å skje.

Igjen er spørsmålet - hvor mange er egentlig misfornøyd - og da av de som reiser mye og ikke bruker tiden sin her på forumet. For med noen få unntak er ikke reisevirksomheten foran gardinen på IC ruter så veldig stor her på forumet.

Som det ble sagt tidligere her, så er ikke dette bare en storm i et champagneglass. Men en bit av flere ting som ikke alltid funker i servicen hos SAS.

Som det også blir påpekt her, så betaler SAS sine kunder høye priser for å sitte foran gardinet, og da er det viktig at kundene er fornøyde med det produktet de mottar. Ellers velger de andre selskaper ved neste anledning.

Det som er det viktige for alle selskaper som driver med servering og service er at du leverer et så godt produkt at gjestene kommer tilbake. Det skal 10 gode opplevelser til for å oppveie en enkelt dårlig opplevelse.

I henhold til mine egne opplevelser samt andre her på forumet sine opplevelser på SAS IC, så er det med champagnen bare en liten del av flere som burde vært bedre. De fleste av oss som skriver trip-reports her på forumet er bereiste mennesker som har flere andre reiser å sammenligne med. Og mitt inntrykk er at man er klar over hva man bør kunne forvente av service og servering foran gardinet.

Personlig mener jeg at de forhold som blir påpekt her som glipper i SAS IC sin service er ting de enkelt kunne ha rettet på. Og det blir for dumt når enkelte her skal forsvare SAS og spørre om det er SAS eller kundenes problem. Hvis kundene har et problem har også SAS et problem. Det er tross alt kundene de lever av!!

BF:old

Selvsagt kan man argumentere for at dette er en bagatell, men naar man har betalt mange tusen kroner for en billett (dyreste billett OSL-EWR t/r med SAS er 80.000kr) saa mener jeg at man baade kan forlange og forvente at tingene da skal vaere perfekte og man skal faa hva man har lovet.

Har jeg misset noen helt spesielt her?
Har SAS begynt med First Class også?

Jeg får opp t/r OSL-EWR med SAS full-flex Business Class til kr 27 872, og ved å kjøpe den kan du reise når som helst. Dette er bare en tredel av den prisen du nevner Someone (for å være helt korrekt så er det kr 1205,33 over en tredel, så kan du ikke ta meg på den).

..og Business Full-flex enveise koster 20 707 NOK, altså 41 414 NOK tur-retur om man kjøper billetter på den måten.. Dyrere enn det blir det vel ikke?

Jo, med de nye A klasse billettene er det alltid plass. Og de koster i størrelsesorden 60-80 høvdinger. Men hvor mange som selges skal jeg ikke sagt. Men det er nok minimalt.

BF:cool2

Av alle ting man diskuterer i herværende forum, må denne tråden ta kaka! Om ikke annet får man seg en mild, hoderystende latter på søndagskvelden! :)

Nå er man oppe i tre sider med champagnemengdeiglasset-diskusjon. Står dere på litt, kan vi få en skikkelig champagnegalopp her ... :alien:

Igjen er spørsmålet - hvor mange er egentlig misfornøyd - og da av de som reiser mye og ikke bruker tiden sin her på forumet. For med noen få unntak er ikke reisevirksomheten foran gardinen på IC ruter så veldig stor her på forumet.

Vel en rask titt på passasjertallene til SAS tyder jo helt tydelig at ikke kundene strømmer til selskapet om dagen. Selvsagt skyldes ikke det ene og alene hva som er i glasset, men SAS snart innse at per dags dato så tilbyr mange av konkurentene et bedre tilbud og derfor mister SAS stadig kunder. Bare se på deg selv som flyr LH når du skal fly langt

Har jeg misset noen helt spesielt her?
Har SAS begynt med First Class også?

Jeg får opp t/r OSL-EWR med SAS full-flex Business Class til kr 27 872, og ved å kjøpe den kan du reise når som helst. Dette er bare en tredel av den prisen du nevner Someone (for å være helt korrekt så er det kr 1205,33 over en tredel, så kan du ikke ta meg på den).

..og Business Full-flex enveise koster 20 707 NOK, altså 41 414 NOK tur-retur om man kjøper billetter på den måten.. Dyrere enn det blir det vel ikke?

A-fare billettene koster rundt 35.000-40.000 en-vei og da er man garantert plass uansett når man bestiller, selv om det innebærer at man må kaste av kunder med D og C-fare billetter. Det er vel ca 1,5 siden SAS innførte disse

Det ser i alle fall ut til at de som klager mest trolig aldri/sjelden/eller for lenge siden testet produktet.... for focuset og feedback fra de som bruker produktet ligger på andre detaljer en 1/2 eller 3/4 fulle glass....

Av alle ting man diskuterer i herværende forum, må denne tråden ta kaka! Om ikke annet får man seg en mild, hoderystende latter på søndagskvelden! :)

Nå er man oppe i tre sider med champagnemengdeiglasset-diskusjon. Står dere på litt, kan vi få en skikkelig champagnegalopp her ... :alien:
Jeg for si som et annet forumsmedlem sa i en annen tråd for en stund siden: Dette er god underholdning...

Men det er to ting jeg synes denne tråden belyser veldig dårlig:

- Kan dene store misnøyen rundt fyllingsgraden (i glasset) være en av årsakene til at det ikke var grunnlag for OSL-EWR og antakelig ikke en fremtidig OSL-BKK?

- Er de manglende boblene kansje et komplott fra CAU for å senke selskapet?

- Vil en flygning hvor man får hurtigere påfyll og større fyllingsgrad i glasset ansees som å ha mer service og være mer med på å bidra til en "revival-stemning" og sees på som å ha relansert service?

- Kan det være at man holder glassene mindre fyllt på vestgående flighter da de under utklatring og litt til må passere igjennom norsk luftrom som ofte har mye turbulens, grunnet utrolig mye konveksjon fra varmluft som blir utåndet i diskusjoner om hvor mye sjampis et glass skal ha?

Jeg har en pose Non-Stop og en kanne varm te, la diskusjonen flyte! :colgate:

-A

Foreslår at alle trip reports fra denne dato, i tillegg til den obligatoriske knyttnevetesten, også skal inneholde et punkt som omtaler fyllingsgrad/-prosent av Champagne. Gjerne også en tidslinje for hvor raskt nevnte fyllingsgrad ble etablert og tidsrom mellom tomt glass og ny fyllingsgrad. Dette blir spennende! ^_^

Foreslår at alle trip reports fra denne dato, i tillegg til den obligatoriske knyttnevetesten, også skal inneholde et punkt som omtaler fyllingsgrad/-prosent av Champagne. Gjerne også en tidslinje for hvor raskt nevnte fyllingsgrad ble etablert og tidsrom mellom tomt glass og ny fyllingsgrad. Dette blir spennende! ^_^

Det kommer i min fra MUC-turen jeg er i ferd med å avslutte...må bare komme meg hjem fra CPH og få tilgang til internet et annet sted enn jobben da sjefen ikke gidder betale meg for å sitte å skrive trip-reports på scanair :p Det kommer bare an på GET og hvor fort jeg klarer å få leiligheten min innflyttningsklar :)

Uansett kan jeg opplyse om at Swiss bestod :p :cheers:

Back