• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Det her må være tidenes styggeste fly.

Herlov

ScanFlyer Gold
Det her må være tidenes styggeste fly.

http://www.airliners.net/open.file/788490/L/

Ho-ho, så stygg den er. Er det noen som har litt bakgrunnsinformasjon?

Re: Det her må være tidenes styggeste fly.

Ser nesten ut som en StarWars farkost, der den står uten vinger :spin:

Bare russerne kan bygge noe så stygt...Ser ut som en Star Wars farkost ja, hehe... den ble bygget slik at den kunne fly rett over havoverflaten,men også i større høyder...

Enig... Finnes ikke stygger farkost til lands, vanns eller i luften. :wow:

den va nå litt shtiiili :) :lol :smokin :wow: :naughty:

Klarte virkelig den der å fly? :wow: :biggrin

Vad i h*****e är det där??? Kan den ens flyga??

Så er det på'n igjen...:) Hvor mange ganger denne farkosten er kommentert enten her eller på airpics, aner jeg ikke. De som orker å lete kan jo finne frem trådene. Det er jo bare en maskin som utnytter bakke-effekten, og opererer i den noen få meter over vannflaten. På bildet mangler det vistnok et par små vinger..., (en på venstre og en på høyre side da...).
I dag produseres det bakke-effekt-"fly" som transporterer folk til og fra øyer (husker ikke hvor), og de erstatter da hydrofoil eller luftputebåter. (Så et innslag på BBC Learning her en kveld).:spin:

Originally posted by LN-SSL
I dag produseres det bakke-effekt-"fly" som transporterer folk til og fra øyer (husker ikke hvor), og de erstatter da hydrofoil eller luftputebåter. (Så et innslag på BBC Learning her en kveld).:spin:

Har du mer info om det?
:)

Desverre, ikke annet enn det jeg husker fra TV. Programmet handlet om slike maskiner, også alle de russiske. Tenker jeg ekstra hardt, kommer det for en dag at det kanskje heller var National Geographic jeg så det på. Den maskinen jeg nevner som produseres i dag, tok noe rundt ca. 10-12 pax. Den var helt hvit og jeg mener den ble brukt i....., Australia. Alt her blir bare etter husken, desverre, for jeg satt bare med et 1/2 øye på TV, da slike maskiner ikke er av det som fenger meg mest....

Nå skal vi se...., nå har jeg tenkt litt til..:)
Fry, og andre, du/dere kan jo prøve denne linken (som da er linken til produsenten av den maskinen jeg snakket om lengere oppe her...)
http://www.airfoil-development.de/prod_real_af8.html

hehe ja, en skikkelig snodig sak det der :) Rart den kan fly... :D

Minner litt om hydrofoilene som går (gikk?) mellom Helsinki og Tallinn.Iallefall de som fantes på strekningen i 1994.

Rart den kan fly...

Ja, men egentlig så kan den jo ikke det da. Hadde det ikke vært for bakke-effekten, ville den ikke vært annet enn en rask båt...:)

Den godeste Fyodor har en del artige bilder. Dette er en Il-18 with a difference ....

http://www.airliners.net/open.file/713500/L/

Back