Det går mot en kanonåpning for Moss Lufthavn Rygge.

Re: Det går mot en kanonåpning for Moss Lufthavn Rygge.

Og er Norwegian smarte bruker de gjengen fra Showbiz til å underholde på åpningsdagen... Go Norwegian - GO!!!!

Hele seksjonen min på jobb reiser fra Rygge til Istanbul i slutten av mai! Jeg gleder meg til å evaluere Oslo Sør-øst.

Jeg er en av de heldige utvalgte som skal være med på første tur. LN-NOB har avgang OSL-RYG ved 1500 tiden og ankommer RYG etter 35 min. For dertil ta turen til BUD :D

Da jeg sjekket Norwegians websider for et par dager siden, var de tidligere publiserte avgangene til Marrakech fjernet eller flyttet til OSL.

Noen som vet bakgrunnen for dette? Usikkerheten rundt åpningstidene, kanskje?

Ja, dette blir stort og STØRRE skal det bli;) ER det noen rykter om AMS med KL?

Hadde selv ikke anledning å ta en langhelg i BUD, men sender datter som stedfortreder på premiæreflighten.

Hva kan forventes under turen til BUD?

Da jeg sjekket Norwegians websider for et par dager siden, var de tidligere publiserte avgangene til Marrakech fjernet eller flyttet til OSL.

Noen som vet bakgrunnen for dette? Usikkerheten rundt åpningstidene, kanskje?

Jeg tipper: Denne ruten krever 737-800 og det er en fordel å stasjonere alle avganger som krever 737-800 på en flyplass - i alle fall når Norwegian har et ganske lite antall...

Last edited:

Og er Norwegian smarte bruker de gjengen fra Showbiz til å underholde på åpningsdagen... Go Norwegian - GO!!!!

Vær sin smak, men det hadde vært ganske så pinlig om de gjorde det.

Tja! de fikk jo 6 i VG - bedre kan det neppe gjøres. Vanvittig flott reklame (gratis) for Norwegian var det også...

Tja! de fikk jo 6 i VG - ...

Vel, ikke at jeg skal være bombastisk, men er det et mål på kvalitet å få terningskast 6 i VG? Den avisa får vel stort sett tommelen ned i herværende forum ... ;)

Hele seksjonen min på jobb reiser fra Rygge til Istanbul i slutten av mai! Jeg gleder meg til å evaluere Oslo Sør-øst.
Vær vennlig å slutt å kalle Rygge for det, den heter MOSS lufthavn Rygge.

...men det faktum at VG henvender seg til brorparten av de som flyr med Norwegian er jo ikke så dumt for nettopp Norwegian. Heia Norwegian, Heia Rygge og Heia Showbiz på NRK...

Hvorfor mener du VG henvender seg til brorparten av de som flyr Norwegian?

VG henvender seg til brorparten av Norges befolkning. Det er Norges største avis.

Tja, den er likefullt ein del av Oslo Metropolian Area... Og vil vel dermed kome fram om folk søker på OSL i Amadeus?

Vil vel være en fordel om flyplassen får en viss assiosasjon med Oslo ?, ikke bare en lokal flyplass for Østfold ?

Men la oss ta for oss de større flyplassene rund baut og se hva de heter i dagligtalen til både amatører og proffer

Gardermoen
Torp
Geiteryggen
Kjevik
Sola
Karmøy
Sørstokken
Flesland
Vigra
Årø
Kvernberget
Værnes
Bodø
Evenes
Bardufoss
Langnes
Alta
Høybuktmoen
Longyearbyen

På denne listen talte jeg bare tre (uthevet) som offisielt og dagligtalenavn sammenfaller, så derfor får bare Moss greie seg med lukten - på samme måte som Sandefjord gjør.

Back