God dag fra Kongsberg. Det ble en litt annerledes dag her enn det vanlige.
Det skjer ting på medisinske fronten nå. For vel et år siden oppdaget legene noen flekker på lungene som de ikke likte. De lå krøkkete til og det var ikke mulig å få tatt noe biopsi den gangen. Legene har imidlertid fulgt utviklingen nøye og i august fikk de omsider tatt biopsi. Jeg var godt forberedt på hva dette var for noe, så når beskjeden kom om at det var kreftceller var det intet sjokk. Legene hadde forespeilet meg det ut fra CT bilder, men var ikke sikker før de fikk tatt biopsi. Behandling ville normalt ha startet i september, men så måtte de først sikre en bedre drenasje i galleveiene. Når det prosjektet var ferdig, så kom denne akutte mageoperasjonen som lyn fra klar himmel og behandling måtte igjen utsettes. Jeg var hos samtale med onkologen i dag og nå blir det oppstart med cellegift i morgen allerede. Dette er et nytt felt for meg og jeg er forberedt på tøffe tak, men jeg skal komme meg gjennom dette også. Jeg er ved godt mot og skal ta de utfordringene (les: bivirkningene) som måtte komme. Jeg får den beste oppfølgingen og behandlingen som er mulig å få her til lands, så jeg er i de beste hender.