Hønsemøkk
Jeg er skikkelig forbanna. Nå er vi nordmenn dyttet ned fra 3dje plass til 5te plass over verdens lykkeligste. Je er forbanna. Og på toppen av dette så er det finnene som er verdens lykkeligste. Vi bør sende juryen en del episoder med finsk fjernsynsteater, så kommer de nok på bedre tanker til neste kåring.
Jeg er også lettere irritert over dette hytte forbudet. Jeg har nå holdt meg stort sett hjemme i over 2 uker, for å unngå dette viruset, så jeg begynner å få litt brakkesyke. Fjorårets påske ble tilbrakt på Ullevål sykehus, så jeg føler for å kunne dra på fjellet. Det var helt "dødt" på Ullevål i helligdagene i påsken i fjor. Alle helsetilbud i de store byene er kraftig redusert og hytte kommunene vet at de får innrykk av påsketurister, så jeg håper myndighetene tar de nødvendige grep så det blir hyttepåske. Hytta på Ringerike, som er 70min unna, kunne vi også tenke oss en tur til og derfra er det like greit å dra til Bærum sykehus, som Ringerike om noe skulle skje.
Jeg driver med ett bilprosjekt så jeg har en del å drive med hjemme. Av den grunn var jeg en tur ute å kjøpte nye servoslanger i går, etter det var vi innom Plantasjen. De hadde ingen plante som het korona, så da ble det bare 2 sekker hønsemøkk. Litt utpå dagen får jeg komme meg opp på torvtaket for å gjødsle med denne illeluktende hønsemøkka. Taket har, i de 7 årene vi har bodd her, gått for snø og regnvann, uten noe gjødsling, så det trenger litt vitaminer har vi erfart.
Ha en stinkefri dag alle samen