• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Det er fredag min venn...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad frifredag fra Ris. Nespresso og Pepita-kjeks før jeg kanskje går og leggermeg litt igjen. Null planer for dagen...annet enn å hente eller fange middagen på Vinderen Sjømat. Ha en bra fredag du også.

Oj.. dette var tidlig.. En av bilene skal på taksering da Dragen fikk en i siden her om dagen. Siden det er nedover i periferien så blir det innom SL for å kjøpte litt sylte til morgendagens intimjulebord.

Målet er også en ganske så lang gåtur før huset fylles opp igjen.

God helg.

God morgen fra Forus. Her innfinner man seg med at man er blant de som kan kalles "essential workers" eller noe sånn. Det vil si at noen må fortsatt holde hjula i gang mens de fleste holder seg hjemme. Vel vel. Kaffe i koppen og kontroll på innboksen. Ha en fin fredag forumister! Er det lov å håpe på en endelig avklaring over dammen i dag? Selv om enkelte muligens vil betvile avklaringen til "the bitter end"?

Det Fredag, Nordjylland får en lockdown, Bus/Tog forsvinner fra Mandag og derved ingen rejseaktivitet det næste stykke tid.........

Klokken er dog NU 7.47 og det er jo den bedste tid på dagen <3

Mornings fra Hvalstad. Barna er avlevert og jeg rekker akkurat en espresso før et Teamsmøte med noen der pepperen gror. Pizza og noe godt i glasset i kveld. Ha en fin dag

God morgon från Göteborg,

Solen skiner, Nespresso i koppen och eventuellt sker det någonting trevligt under dagen :)

morn fra Lommedalen.
I går kveld leste jeg Twiten til sønnen til trump. Der kalte han USA for en Bananrepublikk. trumps definisjon av et great USA er altså en bananrepublikk.
Rett før jeg skulle legge meg så jeg talen til klovnen. Milde måne. Jeg var så sjokkert at jeg ikke klarte å sove. Etter 2 timer i senga måtte jeg opp for å løse litt sudoku, før jeg gikk tilbake til senga og klarte å sovne.
I dag skal det ryddes i heimen, ellers er det ingen planer om å forlate eiendommen.
Ha en sjokkerende dag alle sammen

God morgen til godtfolket !

Og jøss EB, går og LEGGER deg igjen ? Det var da utrolig å lese om denne morgenfuglen hehe.

Her begynner og helgen med null planer. Kjæresten i SVG skulle komme en tur i helgen, men etter gårsdagens opptrapping av COVID19 tiltakene, fikk hun brått ikke lov å reise utenfor nærområdet sitt, og siden jeg er i risikogruppen, så holder vi oss hjemme på hver vår kant. Men da blir det bare enda hyggeligere neste gang vi sees !

Da blir det vel heller en tur ned i garasjen for å jobbe litt med denne gamle italienske Damen som står der..

Men helgen blir nok bra uansett ! Ha en flott dag og helg alle :)

Det er jo helt sinnsykt å stoppe kollektivtransporten - snakk om å gjøre livet vanskelig for folk som ikke kan ha hjemmekontor og som er avhengig av bussen.

God fredag fra Oslo blir en tur opp til Narvik i helga (ja det er unødvendig reise - men trenger en pause fra dette maset om stadig strengere tiltak i Oslo) - skal besøke noen venner av meg. De hadde uansett null problem ved at jeg kom selv etter Ernas pressebrief i går så da gjør jeg det. Å poste noe i sosiale medier om at jeg drar dit gjør jeg ikke - merkelig tid vi er inne i. Nuvel - reiseforsikringen gjelder vel uansett innenlands vil jeg tro og siden jeg er norsk borger så er det ikke så farlig om den ikke gjelder.

Det er jo helt sinnsykt å stoppe kollektivtransporten - snakk om å gjøre livet vanskelig for folk som ikke kan ha hjemmekontor og som er avhengig av bussen.

Hæ? Hvor?

God fredag fra gjemmekontoret. Nok å gjøre. Snaaaaaaart helg!

Ha en god en :)

God dag fra Orkland:)

Heller blandet på vær-fronten, så her gjelder både sydvest, solhatt og dunjakke, og er vi riktig så ''heldige'' så mangler bare skiene...

Nåvel, fredag og null planer. Det betyr rikelig tid til USA-valg og en rekke diskusjoner på nett. Mange hevder at det visstnok ikke er så viktig for oss hva som skjer det borte, men en krig i kommentarfeltene kan jo tyde på det stikk motsatte. Det er ikke ofte man ser kommentarfelt i Norge med 200-500 kommentarer- under nesten hver eneste artikkel.
Jeg blir faktisk glad for å se et slikt engasjement, samme hvem den enkelte her i Norge støtter der borte. Det er godt å se at folk faktisk bryr seg og har en mening om noe. Samfunnsengasjement og menings-mangfold er jo noe av det viktigste i et demokrati.

Nåvel, hvordan det går får man bare vente å se- det lever i alle fall så til de grader.

Ha en ypperlig fredag- valg eller ei.

Post #4.

(Forøvrig glad for at bussene forsatt går. Selv om jeg sannsynligvis skal kjøpe meg bil snart).

Ah, Danmark, ja.

Siden det kom fra Hypern tenkte jeg automatisk Oslo.

(Tips til Hypern: Quote-funksjonen er ganske genial ;))

Hysj, Hypern er i Narvik. Ikke si det til noen! :)

Nar-hvor?

Det minnet meg på at jeg har Narvik som en del av neste års sommerferieplaner (Mest for å ta toget videre til Sverige).
Håper verden er noenlunde normal innen den tid så det kan bli noe av.

God formiddag fra hjemmekontoret. Har hjemmekontorert noen timer, fått litt kaffe, brødskive med karbis og egg (Storsmurfen mener jeg er 100 år gammel som spiser det).

Forbereder meg litt til en video event / presentasjon for en gjeng i Brasil i kveld. Ikke mye som er forandret i fht når jeg er der. Alle planene er helt flytende. Ting skjer plutselig og ihvertfall ikke når det skal. Alt det jeg ble bedt om å forberede er nettopp forkastet, så jeg må forberede meg på noe annet. Publikumet er plutselig annerledes også. Omtrent som når jeg er der altså.

Får forberede meg litt mer.

Og husk alle sammen - om det ikke skjedde på sosiale medier så skjedde det ikke.

Ha en fin en

God fredag fra Oslo blir en tur opp til Narvik i helga (ja det er unødvendig reise - men trenger en pause fra dette maset om stadig strengere tiltak i Oslo) - skal besøke noen venner av meg. De hadde uansett null problem ved at jeg kom selv etter Ernas pressebrief i går så da gjør jeg det. Å poste noe i sosiale medier om at jeg drar dit gjør jeg ikke - merkelig tid vi er inne i. Nuvel - reiseforsikringen gjelder vel uansett innenlands vil jeg tro og siden jeg er norsk borger så er det ikke så farlig om den ikke gjelder.

Det eneste «sinnsyke» jeg har sett i dag er Kari Jaquessons rant om at Corona-pandemien bare er en konspirasjonsteori. Sjeldent har jeg vært så enig med Trude Mostue om at noen burde søke medisinsk hjelp...

Forøvrig er smitten i Danmark svært farlig da Coronaviruset har fått lov å mutere i et menneskeskapt helvete - nemlig danske pelsdyrbondegårder. Sjeldent har det vært mer fornuftig å innstille både kollentivtransport så vel som et samfunn - det de har kokkelert i stakkars Minker i Danmark kan være starten på slutten for mange menneskeliv. Skremmende.

På den positive siden ser Biden ut til å ta seieren, og med massestenging av pelsdyrbondegårder så vil forhåpentligvis mange forbli stengt for evig. Så kanskje ting kan begynne å se bedre ut fra 2021 :)

Her har vi hatt siesta etter spennende U3-besøk hos legen. Med munnbind, og kun én forelder med inn til legen, selvfølgelig. Nå blir det vegansk middag med svigers.

God formiddag fra hjemmekontoret. Har hjemmekontorert noen timer, fått litt kaffe, brødskive med karbis og egg (Storsmurfen mener jeg er 100 år gammel som spiser det).

Det er jo så godt!!!

G’morgen. Da har vippestaten min vippet, og det skal bli spennende å se om det holder. Med så små marginer er det uansett obligatorisk omtelling, så vi får neppe helt offisielle tall før uti desember.

Etter Trumps tale i går er det også oppsiktsvekkende hvor få som forsvarer ham i kommentarfeltene i lokalpressen. De er normalt svært høyrøstede.

Uansett - solen skinner og kaffen er varm her på terassen. Det bør kunne bli en bra dag, selv årstallet tatt i betraktning.

Back