Det enkle er ofte det beste...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ukens Scanvin tips er kanskje ikke produktet som ligger på noen Topp 10, Topp 20, Topp 100 eller for den saks skyld Topp 1000 listen til Vinmonopolet. Men jeg liker`n... i allefall når det begynner å bli varmt i været.

Musserende rødt...

Contessa Matilde Lambrusco di Sorbara koster NOK 89,- på Vinmonopolet og skal serveres kjølig. Passer som aperitif eller til retter med lyst kjøtt (pasta!)

Den har dyp (meget dyp) blårød farge med en aroma med preg av moreller, hint av balsamico og treverk. Prøv den gjerne også til jordbær med basamico og pepper...(...ja du leste riktig - sort pepper på jordbær er godt!!!)

Originally posted by TOS

Ferskkvernet sort pepper går godt til det meste...:smile2

Pepper er utrolig godt, og i en Bloody Mary må det være mye.

Denne kjeramsike kverna er den beste jeg noen gang har prøvd, og den har 15års garanti. Rosendahl Grand Cru. Billig er den også!!

Rosendahl%20Grand%20Cru%20Kv%E6rn%2C%20h%F8y.jpg__%5B300px%5D.jpg

Litt OT her nå kanskje. Har dessverre ikke smakt noen viner som er verdt å skrive hjem om den siste uka:cry: , kun Barbaresco, Chianti og Sancerre som alle var på det jevne

Den hørtes nesten like bra ut som den vinen jeg så på SuperBrugsen i Hirtshals i går. Den kom i en liters juicekartong, med åpne/lukkeanordning på toppen. Den gikk også under slagordet "Det enkle er ofte det beste", idet den hadde det slående navnet: "Spansk Hvidvin". Prisen var beskjedne 25,95 danske kroner.

Kjøpte jeg den?? Hell, no!!:old

Men ombord på Color Lines Christian IV kjøpte jeg en nydelig flaske Amarone, Tommasi "Il Sestrere". Det er seriøs nam-nam, det!!

BF:cool2

Nei, alkoholen er vel det viktigste ? = :p Flere år siden jeg har hatt Lambrusco i hus, men kanskje verdt en prøve igjen. Sist hadde jeg den til pizza, og et var helt ok.. :-p

Originally posted by AirbusTero

Nei, alkoholen er vel det viktigste ? = :p Flere år siden jeg har hatt Lambrusco i hus, men kanskje verdt en prøve igjen.

he he ett lite øyeblikk leste jeg Lambrini og ikke Lambrusco (og for de av oss som er kjent ved britisk kultur vet at Lambrini er steget etter sider fro britiske jenter:lol: )

Nei, alkoholen er vel det viktigste ? = :p Flere år siden jeg har hatt Lambrusco i hus, men kanskje verdt en prøve igjen.

he he ett lite øyeblikk leste jeg Lambrini og ikke Lambrusco (og for de av oss som er kjent ved britisk kultur vet at Lambrini er steget etter sider fro britiske jenter:lol: )

Originally posted by Someone

Verken Labrini eller britiske jenter har jeg hatt i hus... :D Ellers er jo Moscato d'Asti godt, da.

Back