• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Derfor liker vi ikke Norwegian. Omdømmeundersøkelsen 2014

C130

ScanFlyer Gold
Derfor liker vi ikke Norwegian. Omdømmeundersøkelsen 2014

Norwegian faller på "best likt"-lista i år ned til 28. plass, ned fra nr. 10 i fjor.

Fra Aftenbladet:
Sammen med DNB, er flyselskapet på listen over selskaper som har falt mest i omdømme. Flytrøbbel, forsinkelser og måten de har håndtert dette, har satt sinnene i kok.
SAS derimot bykser opp til nr. 15, den beste plasseringen siden 2011.

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/Derfor-liker-vi-ikke-DNB-og-Norwegian-3518767.html

Re: Derfor liker vi ikke Norwegian. Omdømmeundersøkelsen 2014

Hvor representative er slike målinger bortsett fra hos dem som skal rette opp omdømme. Flere og flere flyr DY, "omdømme "stuper"

Flytrøbbel, forsinkelser og måten de har håndtert dette, har satt sinnene i kok.

Men for noen dager siden så vant de 3 priser og var vel nominert i 6 for best........:8:
Av.... nettop kundene...

Hvor representative er slike målinger bortsett fra hos dem som skal rette opp omdømme. Flere og flere flyr DY, "omdømme "stuper"

Men for noen dager siden så vant de 3 priser og var vel nominert i 6 for best........:8:
Av.... nettop kundene...

Tja, du sier noe. Ganske paradoksalt.....

Tja, du sier noe. Ganske paradoksalt.....

Nja, egentlig ikke, selv om det kanskje kan virke litt rart ved først øyekast. Men to helt forskjellige undersøkelser, med helt forskjellige kriteria. Og man får vel også svar på det man spør om ?

Har ikke noe tilsvarende skjedd med Ryanair også ? De er vel også nevnt i artikkelene ?

Forøvrig synes jeg begge undersøkelsene er relativt representative for hva Norwegian står for. Jeg synes de har et bra produkt ( i de fleste tilfellene ), og de leverer etter forventning til bra pris, og det holder for de fleste. Alle satser vel på å unngå å bli Kjosfast, og det gjelder jo de fleste.

Benytter DY i blandt, og jeg synes det de leverer til prisen er bra jeg, men slik de tilsynelatende behandler sine kunder når det går galt, burde jo gå ut over omdømmet, slik undersøkelsen tyder på.

Omdømme reflekterer intervjuobjektenes synsing om merkevarer, ikke kundenes vurdering av produktet :-)

Back