• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Der er vel fair at du sjekker avreisested

Re: Der er vel fair.........

at du selv, trods alt, skal checke hvorfra dit fly afgår:
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-43690349:passagerer-hæfter-selv-for-missede-fly.html :up::up:

Hilsen Ole

Njet og atter njet!!!! Det er selvsagt reisebyrået som solgte meg billetten og som ligger 14,000km unna som har ansvaret! Jeg har ikke noe ansvar overhodet.

Det må da dere flyselskapsansatte snart forstå! I checked my brains curbside! :old

...og så før noen sender tirader med sure oppstøt og annet pjatt: Dette er det vanskelige begrepet ironi som må staves for enkelte...

Virker som om folk stopper å tenke når de har kjøpt billetten.
Fordel å vite hvilken terminal du skal til.

Når jeg tok BT fra BCN så stod det tydelig på billetten at man skulle sjekke hvilken terminal du skulle dra fra da dette kunne bli endret.

Nå har jeg vært ute for at flyet har gått fra en annen terminal enn det som er påført billetten--og når det er et stykke, og shuttle-bussen kun går fire ganger i timen, er det klart det kan bli problemer. Selvsagt skal man sjekke gatenummere etc, men vil nå mene reisebyrå/flyselskap som påfører terminal X på billetten skulle ha noe ansvar dersom det plutselig ikke lenger er samme terminal som gjelder...

... men vil nå mene reisebyrå/flyselskap som påfører terminal X på billetten skulle ha noe ansvar dersom det plutselig ikke lenger er samme terminal som gjelder...

Med mindre det ligger utenfor deres kontroll. Hvis flyet av operative årsaker flyttes fra A til B på kort varsel får vel neppe reisebyråene varsel. Og terminal-beskrivelsen kommer vel fra Amadeus eller andre systemer?

Med mindre det ligger utenfor deres kontroll. Hvis flyet av operative årsaker flyttes fra A til B på kort varsel får vel neppe reisebyråene varsel. Og terminal-beskrivelsen kommer vel fra Amadeus eller andre systemer?

I mitt tilfelle var det Norwegian som på sine reisebekreftelser hevdet at de brukte terminal 2 på MXP (som er en lavpristerminal, dog strides vel de lærde om hvorvidt det er en lavpristerminal eller en ren Easyjet-terminal, sistnevnte er ihvertfall faktum pt.). Det viste seg at de benyttet terminal 1, sammen med alle andre nettverksselskap etc -- hvilket jo i og for seg var bra, bortsett fra at vi, for å unngå transfer med en shuttlebuss med avgang hvert kvarter, heller tok en direktebuss til T2 fremfor express train til T1.

Kan også nevne at dette var første avgang for DY fra MXP, så noe vanskelig var det jo å skulle finne ut av terminalassignment, og all den tid de selv opplyste T2 så jeg ingen grunn til å trekke dette i tvil.

Vi hadde heldigvis god tid, og rakk det hele uten problemer, men om jeg hadde mistet flyet i dette tilfelle ville jeg nå mene Norwegian var delaktig i det, i det de oppgav feil opplysninger.

EDIT: Transfer mellom terminalene var verre enn jeg ville ha det til, i følge Wikipedia:
A free shuttle bus links Terminal 1 & 2 every 20 minutes 24 hours a day, within the airport. Travel time to go from one terminal to the other is about 15 minutes.
. Tre ganger i timen, og en 15 minutters tur kan break selv en relativt god buffer for check-in time...

Last edited:
Re: Der er vel fair.........

"reisetidene som veiledende".

Dette var veldig gode nyheter for flyselskapene. De kan skrive på billettene at tidene er veiledende, og vips så trenger de ikke ta hensyn til EU forordningen om uregelmessigheter.;)

Back