Denne flytypen tok SAS ut men andre selskap flyr fortsatt med SAS sine Dash 8-Q400

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Da var det på an igjen....

http://www.aftenbladet.no/nytte/reise/1180444/Denne_flytypen_tok_SAS_ut.html

Totalt 27 fly ble tatt ut av drift og satt på bakken. Noen av dem fikk aldri føle luft under vingene igjen, mens omtrent halvparten er i drift hos andre flyselskaper, skriver boarding.dk.

Jeg festet meg spesielt til dette utsagnet i artikkelen:

I Kenya kan man plutselig befinne seg på et Dash 8 Q400 om man velger å fly med det lokale flyselskapet Blue Bird Aviation. Også Linhas Aereas de Mocambique og Phillipine Airlines Express i Cebu har henholdsvis to fly hver i sin flåte

Er det slik at alle disse nevte flyene stammer fra SAS? Det er jo haugevis av Q400 som flyr rundt som ikke var innom SAS også.

Last edited by a moderator:
Re: Denne flytypen tok SAS ut...

Dette må da være "suppe på en spiker", mildest talt... :headbang

Og hva var poenget med denne artikkelen mon tro? Tidlig agurksesong i mangel av andre saker...?

Sensations og forskrækkelses journalistik...
Det eneste der er korrekt er de nævnte selskaber opererer fly tidligere fløjet af SAS.
at nogle at disse Q400 ikke kommer ud at flyve igen, ja det ved vi, der beskæftiger sig
med disse ting..De var de 3 som var involveret i uheldene.
Der står også stadig 4 (minimum) Q400 i CPH, men vad der sker med dem ved jeg ikke,.

Det kunne virke som, at journalisten kører på en bestemt flytype og at han ikke har sat sig ordentligt ind i hvordan og hvorledes tingene er idag
Q400 er et kanon fly, uden tvivl det bedste i sin klasse. Derom er der ingen tvivl

Hilsen
Ole

Må være "storm i et vannglass" dette.
-Husker ikke jeg nå,- men ble det funnet en årsak til at understellene knakk sammen ,- og ble denne feilen rettet opp så resten av SAS sine fly var ok da de ble satt på bakken ?

-Det er jo mange selskaper som flyr med denne flytypen verden rundt,- så at det var 3 uhell med SAS sine fly må kanskje ha sammenheng med vedlikehold ?

Tror ikke jeg ville hatt noen betenkligheter med å sette meg inn i en ex. SAS maskin i dag....,- om det var i Europa eller andre steder i verden ... ;)

Jaja...,- avisen lever jo av å levere "nyheter"..,- så mangler de noe så får de jo lage noen eller "smøre tykt på" med noe...

Stormen i vannglasset stammer fra Boarding.dk. Hvorfor er jeg ikke overrasket.

Back