Den store tråden om SAS-modeller

Re: Den store tråden om SAS-modeller

Noen sas modeller annkommen TOS di siste dagan,kom gott med i samilnga alle er scala 1-400:fly
DSC02092 – Kopi.jpg

2 Braathens 737-400 , gikk vel over til sas engang i tiden? scale 1-400 så legg dem no hær under sas modelltråden.
DSC02094.jpg

Etter mye surfing på nettet.

Så fant jeg en som solgte en SAS Boeing 737-800w modell på nettet.
I scale 1:200.
I plast.

Modellen har både SAS logoen og navnet SAS B737-800 på stativ foten.
Denne modellen er mye finere enn Premier Models sin SAS Modell syns jeg.

Meget fin flymodell

Gleder meg til å få den i min SAS Samling.

I går fredag landet denne DC 9 fra aeroclassics 1-400 på kjøkkenbenken i TOS,DSC02157.JPG

Imponerende samling FWH-TOS! Er det noen som vet om eller selger en SAS Caravelle, helst i 1950-fargene, i 1:200?

Imponerende samling FWH-TOS! Er det noen som vet om eller selger en SAS Caravelle, helst i 1950-fargene, i 1:200?

Jeg følger rimelig godt med og har aldri hørt om en slik modell. I den dekoren finner du en DC-8-33 fra Aeroclassics i 1:200, og du har også en Coronado i 1:200 fra Inflight200 i en litt tidlig dragehodedekor.

Espen

Jeg har sett en, her hos Airplane Megastore i Amsterdam. Jeg kjøpte den ikke, den er helt på trynet (i trynet).

Mvh,

Attachments

• Caravelle 2.jpg
    Caravelle 2.jpg
    83 KB · Views: 117

Jeg har sett en, her hos Airplane Megastore i Amsterdam. Jeg kjøpte den ikke, den er helt på trynet (i trynet).

Mvh,

Ja duverden! Den fronten så ikke bra ut, og fargeskjemaet er vel heller ikke helt som det skal. Men takk for info! Når var det du så den i AMS?
Jeg har forøvrig både DC-8-33, Convair CV990 Coronado, DC-7C, Viscount og Convair CV440 Metropolitan i de gamle SAS-fargene i 1:200. Det er derfor det kunne vært artig å supplere SAS-flåten med en Caravelle i samme farger.

Last edited:

Hei

Jeg ser på hjemmesiden til EZ-TOYS Gutta at di har lagt ut denne SAS Modellen til pre- order.

SAS Boeing 737-800 LN-RRW fra Phoenix Models.
I scale 1:400.

Men etter det jeg husker så er jo denne modellen utgitt for lenge siden.
Det var vel en gang i tidsrommet 2013-2014.
Hvis jeg husker rett nå.

Da må jo denne modellen komme ut på nytt igjen fra Phoenix models??
Noe som vet???

Jeg har jo denne modellen selv.

Noen som vet når den endelige datoen for utgivelsen av SAS B737-800w modellen, 70 års flyet.

Da er en ny flott SAS modell forhåndsbestilt hos EZ-TOYS Gutta over dammen.
Og jeg regner med at den andre SAS modellen jeg forhåndsbestilte hos dem i høst.
Har take off fra statene i morgen eller over morgen.

Da er en ny flott SAS modell forhåndsbestilt hos EZ-TOYS Gutta over dammen.
Og jeg regner med at den andre SAS modellen jeg forhåndsbestilte hos dem i høst.
Har take off fra statene i morgen eller over morgen.

Legger du ut et par bilder når du får de?

Back