Den skal tidlig krøkes...

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Den skal tidlig krøkes...

Den skal tidlig krøkes som solid nerd skal bli.

Rotet i kistene til moderen i dag og fant mine første fotoalbum. Tydelig at jeg alltid har vært nerd når jeg ser hva jeg har skriblet ned fra første sydentur i 1983. Da reiste jeg med han som nå er Fungerende og familien hans.

Og mine viktigste notater var så klart at vi fløy Sterling 727 til Lanzarote og at det tok 5.10 nedover. Mens det tok 5.40 hjem med fueling i Faro. 900 km/t og "10.000 kilometers" høyde.

I 1984 reiste jeg første gang med elefant (Tellef). Da til Kypros, hvor jeg sirlig har notert hvor mange FN soldater som til enhver tid befant seg på øya. Det er også de eneste notatene fra turen.

Det kan tyde på at jeg ikke har blitt tulling. Jeg har alltid vært tulling.

Flere som har det like ille?

13f6a6176d8e3bf4d6b7c0581b58a6ff.jpg


9d88473126e00693f64d378cf95df3da.jpg


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Last edited:
Re: Den skal tidlig krøkes...

Flere som har det like ille?

Ja, det er nok bare å innrømme. Samtlige flyturer notert ned og logget.

Dessverre uten registrering de første årene, så jeg kommer til å dø i uvisshet om jeg fikk fløyet 737-100. Jeg fikk nemlig lov å være med fattern på messe-turer til Vest-Tyskland noen ganger på -70 tallet (kjempestas!) og det ble en del Lufthansa 737, både innenriks og til Fornebu. Men dessverre kun logget som "Lufthansa 737" ikke serie eller reg. Jeg gremmes. Eller kanskje ikke. Det er jo tross alt bedre å leve i håpet enn å finne ut at alle faktisk var -200...
 
Re: Den skal tidlig krøkes...

Uffda.
Dette er dypt nede i Nerdriket.
Hadde dog samme impulser som 8-9 åring for da samlet jeg på Bil nummer.: Hadde notisbok og blyant hvor alle bilnummer man kom overens på en dag og hver dag ble skrevet høytidelig opp.
Dro man på biltur langs landeveien i mor’s Taunus 12M kunne det bli et Y nummer isteden for et U nummer og det var jo stas og noe som man kunne skryte av til med-nerder når man sammenlignet notisbøker. Kom man med et utenlandsk bil nummer så fikk man stjerne og det kunne diskuteres lenge, Kanskje var det en fet Opel Kapitan eller en Mercedes 220 fra Tyskland, Eller en Svensk Volvo P 1800 på villspor.
Gode tider ja og herlig at andre har spiriten selv om det er fly registrering.
Noen andre som samlet på bilnummer på 60 tallet?
 
Re: Den skal tidlig krøkes...

Jada! Her er en tulling til. Har alltid notert ned flyturene mine på papir. Ikke så detaljert i begynnelsen dessverre, som Scanair DC 10 til Mallorca. Etterhvert legger jeg inn mer detaljert elektronisk også, og alt er lagt over nå. Dog fører jeg på papir også og den lista med over 700 flights er lengre enn leiligheten, kremt, en del lengre. Hmm, godt det er flere nerder! :)
 
Re: Den skal tidlig krøkes...

Alle mine flyturer er blitt loggført av foreldrene mine så har heldigvis full kontroll på det jeg har null minner om å faktisk ha gjort og den første loggboka jeg hadde ble også flytype ført som er eneste bevis jeg har på å ha flydd blant annet 727 og DC10. Det gjør at Flightdiary i dag faktisk inneholder en komplett oversikt over mine flyturer helt fra spedbarnsalder og til i dag
 
Re: Den skal tidlig krøkes...

Mine første og "før-husk" flyturer har jeg enten skrevet ned i en logg (som 10 uker gammel infant KRP-CPH-FBU med DC-9) eller har dokumentert gjennom ymse bilder i familiealbum. 737-200 har jeg kun funnet ut jeg har fløyet gjennom det

Flightmemory har jeg dog kun fra 2006
 
Re: Den skal tidlig krøkes...

Jeg noterte bare ned hvilken flytype jeg har flydd, men aldri noe dato, rute eller registrering. Begynte såvidt å skrive ned registreringer i 2012, men ikke så nøye før i 2015. Heldigvis har jeg tatt bilder på en del flyturer samt hatt bookingbekreftelse liggende, så klart å snoke opp en del tilbake i tid. Dog store hull fra før 2015 :(

Om noen lurer på når Laurent Robert ble byttet inn for Newcastle mot Tottenham i slutten av januar 2002 så skal jeg derimot svare. :old
 
Re: Den skal tidlig krøkes...

Joda,har hatt detaljerte logbøker fra min første flight i 1967 ( 21 år gammel nerd ). Skulle ned PA studentcharter til JFK ( for sommerjobb i Chicago )

Men de sendte oss først med BU DC 6B til ARN for å spare tid, også ved å droppe mellomlanding i Prestwick ( kort rullebane FBU ).

Derfra med PA B707-321B N763PA "Nautilus" fra ARN.

Senere flighter i 1967: ORD-MSP NW B 727-51 , UA B 720 ORD-SFO , PA B 727-35 N4610 Jane ( leased fra National airlines ) MIA-NAS-MIA, så PA B 707-321 ( no fan ) til FBU .

Så fortsatte det inntil i dag, nå ca. 4.400.00 km tot. 110 ganger jorda
 
Last edited:
Back
Top