'Den siste Tristar' ..

Da er den i luften men ser ut som den returnerer...


c205d056accdf17b869eb4ee77d766da.png
 
Uffda, synd at den ble sent i retur:(
Sikkert kostbart å gjøre klart til en luftetur, inkludert simulator for mannskap, etc.
Hvem som betalte? Skolen som skulle bruke det til undervisning?
Minst 50 000 daler for en slik liten tur kanskje?
 
UTROLIG heftig maskin!!! Stilig med flytrappen i skroget. Er vel kun 1 E4b, VC-25A 747, og IL-86 som har slike. TØFT!!
 
Last edited:
Den trappen må vel være en spesialbestilling? Kan ikke erindre at noen av standardutgavene hadde noe slikt? Forøvrig enig i at det er en flott og tøff maskin. Visstnok veldig populær blant pilotene også, kanskje RTP har noen erfaringer å dele der?
 
Last edited:
Den trappen må vel være en spesialbestilling? Kan ikke erindre at noen av standardutgavene hadde noe slikt? Forøvrig enig i at det er en flott og tøff maskin. Visstnok veldig populær blant pilotene også, kanskje RTP har noen erfaringer å dele der?

Det var kun PSA, Court Line og [husker ikke] som hadde denne opsjonen.

De 'mistet' en motor og returnerte uten å erklære emergency. Alt gikk rolig og pent etter boka høres det ut som.
 
Herlig ! Opplevd flere turer med Eastern Delta og også TWA over dammen til / fra Norge......:old
 
. returnerte uten å erklære emergency.

Grammatikalsk nesten riktig:)

En stapptom trestjerne (Tristar) som mistet en motor like etter avgang med lite bensin for en kort tur er vel behagelig å fly og returnere ditt dem kom fra, men kostbart for dette er ikke inntektstur. Dessverre.
 
Det var kun PSA, Court Line og [husker ikke] som hadde denne opsjonen.

De 'mistet' en motor og returnerte uten å erklære emergency. Alt gikk rolig og pent etter boka høres det ut som.

Uten å være hel sikker tror jeg kanskje det var LTU som var den tredje operatøren. Det finnes iallefall bilder på nettet av tidlige LTU-maskiner med salongen i underetasjen.

Espen
 
Da har den akkurat tatt av igjen. Får håpe det går bedre denne gangen.

Dem kunne jo ha fortsatt på 2 motorer første gangen. Det hadde sikkert gått flott og ikke var det 121 regler eller masse dødelige pax der baki. Skipperen var sikkert bortskjemt FAR 121 slave. :D
 
Tja, si det. Hadde et par two engine ferries gjennom Seattle da jeg jobbet der, men en uplanlagt situasjon er jo litt annerledes.

De kom uansett trygt frem i går kveld.
 
Kanskje kan de bli med noen år til

Nearly three years ago to the day I wrote about the Royal Air Force's retired fleet of Lockheed L1011 derived Tristar tankers being put up for sale. With nine aircraft available, some of them already outfitted for the tanker role, and for a very attractive price, the Tristars seemed like a perfect opportunity for a new private aerial refueling contractor to emerge. Now, this is exactly what has happened, with Tempus Applied Solutions of Texas buying six of the Tristars with the intention of entering the contracted aerial refueling market.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...l-get-new-life-as-contracted-aerial-refuelers
 
Jeg kan stadig huske min første tur med en BA L-1011, det var omkring
1975-1976. Dengang var den en revolution på short haul nettet, især i
sammenligning med BAs Tridents, som føltes noget klaustrofobiske.
Herlig maskine:)
 
Så forresten det stod en utrangert Tristar på flyplassen i Lyon av alle steder. Blå hale men ellers uten markeringer. Så klarte ikke se hvem den eventuelt har tilhørt

Men så ut som den uansett har hatt sin siste flight
 
Back
Top