Den europeiske streiketråden 2016

Status
Not open for further replies.
Re: Den europeiske streiketråden 2016

Ser ut som det er ATC streik i Hellas og ATH er stengt de neste fire dagene

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fikk sms fra Apollo sent i går om at de hadde fått informasjon om en omfattende flygeleder streik i Hellas søndag. Flyselskapene jobber med å fremskynde hjemreise til lørdag.

Og i dag streiker flyvertinnene i Eurowings igjen. Ser ut som det primært er operasjonene ut fra DUS som er rammet

Nei det var først 24 timer. Sjekker litt da vi skal hjem med Lufthansa på fredag. I dag står det torsdag også. De presser vel på med en dag av gangen.

Ser de har oppdatert status "Further, on 25 November all continental routes from Germany will be affected." Det ser altså dårlig ut for helgens tur.

Ja jeg ser det. Vi sitter i Lisboa og titter litt på alternativer hjem. Kjedelig med streik som rammer så mange i hvertfall! Selv om grunnene kanskje er gode.

De begynte med 24 timer streik på onsdag, og forlenget med torsdag og fredag. Fredag skal intercontinental avgangene gå, men det blir vanskelig med feed ser det ut til. De booker om der det er mulig visstnok, også på andre selskaper for de dagene som det er annonsert streik. De nekter å røre bookinger fremover i tid, så jeg har en fleksibel SAS Plus i bakhånd til mandag om de ikke har avsluttet streiken til da.

Ikke så overraskende er de få LH-intrakontinentale flyene hovedsakelig A321 for å ta unna mest mulig :)

Har klar alternativ booking, men "Sorry, all our lines are busy. Please try again later!" :cry:

Ser folk uten hell ha prøvd å ringe Lufthansa i ett døgn. Vil det ha noe for seg å møte opp på kontoradressen deres på Stortorget eller i terminalen på Gardermoen?

Ser folk uten hell ha prøvd å ringe Lufthansa i ett døgn. Vil det ha noe for seg å møte opp på kontoradressen deres på Stortorget eller i terminalen på Gardermoen?

Da Eurowings streiket for en måned siden og jeg ikke fikk kontakt på telefon dro jeg opp til OSL og fikk da SAS/SGH (som var handling agent) til og booke meg om til Eurowings sitt fly dagen etter

Jeg vet om en som gjorde det, og de booket vedkommende om, men det er ikke akkurat hovedoppgaven deres, og spørs om det blir en stopper på det om folk begynner å møte opp der for ombookingsforespørsler. :p

Edit: Kontoret i sentrum

Noen som vet hvor lenge de har holdt det gående tidligere? Skal fly på tirsdag, da har de i tilfelle streiket i åtte dager...

Sent from my iPhone using Tapatalk

På lørdag er det kun longhaul fra Tyskland som skal rammes av streik i teorien, men man må vel anta at det er diverse problemer med å avvikle shorthaul trafikken etter full stans der i dag.

Bla er alle OSL-FRA kansellert i dag, men likevel står 06.25 avgangen til FRA i morgen tidlig som scheduled. Dette er vel noe optimistisk så lenge det ikke kommer inn fly i kveld som overnatter.

Første avgang FRA-TOS-FRA er vel på lørdag. Synd hvis inaugural-flyvningen går ut pga streiken..

Bla er alle OSL-FRA kansellert i dag, men likevel står 06.25 avgangen til FRA i morgen tidlig som scheduled. Dette er vel noe optimistisk så lenge det ikke kommer inn fly i kveld som overnatter.

Dette gikk jo helt strålende, viser seg at det har stått en A320 maskin siden tirsdag kveld på OSL da streiken begynte onsdag morgen.

Status
Not open for further replies.
Back