Demonstrasjon på Rygge i dag

Jo, men for oss som lever i nuet (eller aldri har opplevd 60-tallet), var økningen i støy formidabel. Klart de må si ifra om sånt.

Re: Demonstrasjon på Rygge i dag

Jo, men for oss som lever i nuet (eller aldri har opplevd 60-tallet), var økningen i støy formidabel. Klart de må si ifra om sånt.

Hallo!!
De som bor på Rygge vet at de bor ved en militær flyplass, hvor det kan forekomme militær trafikk til tider. Det er ikke så mange år siden F-16 forsvant fra Rygge. Skal man da også varsle når AWACs kommer innom!!

Og den støyen som var i går var 3-5 overflygninger, inkl take off av 2 F-16!
Til tider skjer det at F-16 har vært "på besøk" og drar om kvelden med full etterbrenner.
Skal det også varsles? Tull!

Den støyen som var i går i forbindelse med demonstrasjonen, var minimal i forhold til tidligere år. Var selv stasjonert på Rygge på åttitallet.

Selvfølgelig skal Forsvaret få varsle sine naboer... Hva er i veien med å være en hensynsfull nabo?

Hallo!!
De som bor på Rygge vet at de bor ved en militær flyplass, hvor det kan forekomme militær trafikk til tider. Det er ikke så mange år siden F-16 forsvant fra Rygge. Skal man da også varsle når AWACs kommer innom!!

Og den støyen som var i går var 3-5 overflygninger, inkl take off av 2 F-16!
Til tider skjer det at F-16 har vært "på besøk" og drar om kvelden med full etterbrenner.
Skal det også varsles? Tull!
Nei, det skal ikke varsles, og har ingenting med saken å gjøre.

Last edited:

Om ikke annet så burde man jo være glad for at man får vite når man skal være klar med kameraet :)

I følge alle telefonene de får inn fra "pampene" på Larkollen og Hankø, så burde de absolutt det :rolleyes:

Dette minner meg om da jeg var på Sola Airshow i 2004. Det var vist nok en klar avtale på at ingen jetjagere skulle i luften før etter kl 1200 hverken lørdag eller søndag. Men så hadde det seg slik at på fredag var det et mildt sagt ufyslig vær med regn og tåke. Og den svenske Viggen hadde ikke fått øve. Så da fikk den da tilatelse til å ta en øvelse tidlig lørdag. Og det var ikke helt pop. Var en del som fikk oppleve en ganske ubehaglig "vekkerklokke" kan man si. Viggen var jo en bråkebøtte av dimensjoner og hvis jeg husker rett.

Back