• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delvis OT: Gjør vinkupp på OSL

Trety

ScanFlyer Rusty
Delvis OT: Gjør vinkupp på OSL

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127734

En Chianti Riserva til 89 kroner er Gardermoens aller beste vinkjøp. Det hevder i alle all fall nettstedet Apéritifs renommerte vinekspert Aase Jacobsen.

Re: Delvis OT: Gjør vinkupp på OSL

Javel, og hvor mye får VG for å skrive dette? Det blir vel et rush på denne flaska nå da.
Norges ubestridte eksperter (snobber?) finner man i Vinforum. De skriver følgende om vinen VG skryter opp i været:

"Lite tiltalende chianti med avdempet friskhet og innslag av kokt frukt og fat på duft. Stoffrik vin med lav syre og varm og rustikk finish.
**"

(2 av 5 stjerner)

sier vel mere om utvalget på OSL hvis det ekspertene mener er en 2 Stjernes vin er det beste kjøpet da :)

Men nå kan det jo også tenkes at det er forskjellige meninger om hva som er god og dårlig vin blandt vinkjennerne da :)

Originally posted by LCH78
Men nå kan det jo også tenkes at det er forskjellige meninger om hva som er god og dårlig vin blandt vinkjennerne da :)

EB og andre som har god greie på vin er unisont enige i en ting: Glem hva "vinsnobbene" sier, og stol kun på dine egne smaksløker. Jeg har mer enn en gang gått i fella og kjøpt kritikerrost vin - og blitt skuffet. Som oftest blir jeg veiledet på polet eller tar en sjans, og da har jeg fått smakt mye godt.

Skriver under på det Trety sier... Er du gammel nok til å drikke vin er du også voksen nok til å selv bestemme hva du liker...

Originally posted by EB
Er du gammel nok til å drikke vin er du også voksen nok til å selv bestemme hva du liker...

Og det er sånn min ubestridte favoritt fant veien ned i min gane - Siglo Gran Reserva 1988. :cool:

Når jeg handler på OSL,blir det praktisk talt bare MASI-viner.De er mer eller mindre husviner hjemme hos meg,sammen med Dolcetto'er og Barbera'er fra Alba i Piemonte.
På OSL har de et godt utvalg av MASI,jeg anbefaler Valpolicella'en,Masianco (hvit) og Rosato.:posty:

Originally posted by FBU 4EVER

Når jeg handler på OSL,blir det praktisk talt bare MASI-viner.De er mer eller mindre husviner hjemme hos meg,sammen med Dolcetto'er og Barbera'er fra Alba i Piemonte.
På OSL har de et godt utvalg av MASI,jeg anbefaler Valpolicella'en,Masianco (hvit) og Rosato.:posty:

Ah! Dolcetto d'Alba very good! :ITA

På grensen av tekstreklame:
Fenocchio Barbera passet utmerket til skatevinge, servert med skogsopp/okseglace-saus, ruccola og parmesan på Restaurant Maki i Fosnavåg (det må være en av landets beste fiskerestauranter, med store deler av havfiskeflåten i kommunen sikres ferske råvarer). Og så spilte de Morrissey på anlegget hele kvelden. Anbefales alt sammen! :D

Originally posted by captaink

I tide og utide kommer isbilen, fiskebilen og bilen med spekepølser på døra.

Når kommer vinbilen ? Det hadde vært noe!

:old

Når vi har "nuket" Kr.F. m.fl. og alt det den røkla står for av formynderi!:old

Back