• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delvis OT: BankNorwegian er åpen

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Delvis OT: BankNorwegian er åpen

Jeg har fått kort - og det fungerer helt fint! Er snart oppe i 300 points.

Siden jeg allerede har nettbank fra Terra, har de ikke sendt meg ny brikke - det er bare å fortsette å bruke den gamle brikken.
De bruker BankID, så man kan logge inn med BankID fra en hvilken som helst annen bank.

Skulle vært slik om en har en bank som er Terra Sparebank. at en kunne knyttet kortet til den kontoen :)

Mens SAS fikk en opptur på børsen i går gikk NAS ned 5% på grunn av tap i bankvirksomheten skriver Finansavisen i dag: Bankvirksomheten leverte 22 mill i underskudd i 2. kvartal, og selskapet har tapt 81 mill kroner på Bank Norwegian hittil i år.

Blir spennende å se om Call / Bank Norwegian etterhvert blir en god satsing, eller om det blir en hodepine. Det bør jo være mulig å tjene penger på kredittkort i Norge, selv om mange kunder ikke betyr at det er noen omsetning på kortene - og dermed dyr rente å tjene penger på.

Last edited:

Hvordan går det med BankNorwegian ?
For morro skyld... la jeg inn en nettsøknad på billån siden vi skal bytte ut en av bilene og har et par finansieringstilbud på hånden, men BankNorwegian var 4% dyrere på effektiv rente en konkurentene, var jo nesten som renta på kontokreditten dette.
Mnd utgiftene ville utgjøre 4300,- mot typisk 3700-3900,- fra alternativene.

Klarer de ikke å låne inn penger samme rente som de tradisjonelle bankene og finans inst. ?

Last edited:

BankNorwegian er helt ypperlig til mine behov iallefall. Utmerket lønnskonto med 6,85% rente og gebyrfritt visakort. Sparekontoen har også 6,85% rente fra første krone.

Skandiabanken har tilsvarende 5,40 % på lønnskonto og 7 % på sparekonto hvis man har over kr 100 000,-.

Noen som vet hva renta på kontokreditten er? Ser at det står 12,99%, men det står en fotnote om at renta avgjøres av kundens øknonomiske situasjon, eller noe slikt. Noen som har erfaringer?

Back